Dag mensen,
Het probleem is als volgt. Dit is een stukje uit een script dat een 'pagina-index' maakt met mootools. de variabele 'response.pages' bevat het aantal pagina's. In dit geval drie. 'page' is het huidige paginanummer.
Oke, het resultaat hiervan is naar behoren:
Echter wanneer ik de 'click' event aanroep met een linkermuisklik op de span, dan ontvangt de functie getTranslations de variabele 4 i.p.v. respectievelijk 1 2 en 3.
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Het probleem is als volgt. Dit is een stukje uit een script dat een 'pagina-index' maakt met mootools. de variabele 'response.pages' bevat het aantal pagina's. In dit geval drie. 'page' is het huidige paginanummer.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
| for(i=1;i<=response.pages;i++){ if(i!=page){ var pagelink = new Element('span', {'class': 'page clicky', 'text': i, 'events': {'click': function(){ getTranslations(i); } }}); } else { var pagelink = new Element('span', {'class': 'active', 'text': i}); } $('translations-pages').adopt(pagelink); } |
Oke, het resultaat hiervan is naar behoren:
HTML:
1
| <div id="translations-pages"><span class="active">1</span><span class="page clicky">2</span><span class="page clicky">3</span></div> |
Echter wanneer ik de 'click' event aanroep met een linkermuisklik op de span, dan ontvangt de functie getTranslations de variabele 4 i.p.v. respectievelijk 1 2 en 3.
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?