Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HTC Desire] Veel 403-meldingen

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:07
Dames / heren,

Lately (zeg laatste 4 dagen tot een week) krijg ik geregeld als ik op mijn HTC Desire zit te browsen op GoT erg vaak een 403. Dit is zo'n 2 van de 3 pageloads het geval.

- Ik sta niet ingelogd
- Ik gebruik een HTC Desire met de stock rom en de standaard browser
- Dit komt zowel voor op de frontpage (geloof ik, maar heb nu geen tijd meer om te testen, komt morgen) als op GoT.
- Dit gebeurt alleen via mobiel internet van Hi, niet via mijn thuis-wifi.

Mijn voorzichtige gokje: Dat groene DDoS-monster van jullie die er sinds een maandje tussen hangt grijpt in omdat er te veel requests komen van 1 IP (mobiel internet gebruikt geloof ik gewoon NAT dus jullie zullen wel 1 IP zien)

Roep maar voor meer info, ook zit ik overdag in Amersfoort, 10 minuten bij jullie vandaan, dus mocht er getest moeten worden op een HTC Desire geven jullie maar een gil. Lijkt me overigens niet dat het telefoon-specifiek is dus weet niet of jullie het nodig vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-06-2010 23:26 ]

There is no replacement for displacement!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Heb je toevallig het ip van die hi gateway bij de hand? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

_eXistenZ_ schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:23:
Mijn voorzichtige gokje: Dat groene DDoS-monster van jullie die er sinds een maandje tussen hangt grijpt in omdat er te veel requests komen van 1 IP (mobiel internet gebruikt geloof ik gewoon NAT dus jullie zullen wel 1 IP zien)
Daar krijg je geen mooie 403-melding van, die blokkeert je gewoon hard ;)

Hoe ziet je 403-melding er uit, wat voor tekst krijg je, is het de standaard 'De toegang tot Tweakers.net vanaf dit IP is geweigerd'-melding?

• _eXistenZ_
Het publieke IP van Hi (dit is wat jullie wss te zien krijgen) krijg is - op dit moment, weet niet of ze DHCP oid toepassen nog - 145.7.224.85.

Ik krijg gewoon een witte pagina met grote zwarte tekst 403, dit is geloof ik standaard gedrag van de browser want ik kwam ook een dergelijke melding tegen op een andere site. Was een andere error code though.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:53
Begin deze de laatste tijd ook steeds vaker te krijgen op mijn N97.
Misschien enig verband?
Soms weigert ie ook om de css files in te laden. Dan krijg ik dus een kale pagina met alleen maar tekst.

• _eXistenZ_
Jup, af en toe laadt ook geen CSS, of laadt de helft maar, waardoor bijv de tabel waarin alle forum cateogories staan niet opgemaakt wordt.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 15:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik neem aan dat die Hi range de hele tijd switched, en je daardoor de errors krijgt, want het IP dat je noemt zit niet in de firewall, maar het ip .83 zit er wel in.

Ik zal hem even uit de firewall slopen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• _eXistenZ_
Kunnen jullie blocks van IP's definieren waarvan de load hoger mag zijn zoals die van Hi?
If so, kunnen jullie mij niet flaggen als Hi-user en alle IP's waarop ik inlog met mijn phone in dat blok stoppen?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De grens is al ruim genoeg om hele grote bedrijven zelfs in uitzonderlijke gevallen niet te laten blokkeren... Maar er zijn er altijd wel een paar momenten per maand dat er iemand zelfs over die grenzen heen gaat en dan is het idd vervelend dat je daar het slachtoffer van kan worden als gebruiker van datzelfde netwerk.

Maar om onszelf te beschermen gaan we die grenzen ook weer niet zomaar nog hoger maken :)

• _eXistenZ_
Begrijpelijk :) Nouja iig zal ik zo in de trein even testen of ik nog veel 403's krijg en anders hoop ik dat het opgelost. We kunnen als we problemen ondervinden toch iig altijd een topic openen dus die grens hoeft idd ook niet echt hoger :)

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Tja, wat helemaal gewoon stom is van deze ip's is dit:
kees@kees:~$ host 145.7.224.83
Host 83.224.7.145.in-addr.arpa. not found: 3(NXDOMAIN)
kees@kees:~$ host 145.7.224.84
Host 84.224.7.145.in-addr.arpa. not found: 3(NXDOMAIN)
kees@kees:~$ host 145.7.224.85
Host 85.224.7.145.in-addr.arpa. not found: 3(NXDOMAIN)
Hoe kunnen wij dan te weten komen dat het een proxy is en niet heel erg handig is om te blocken? Zelfs een generieke verwijzing naar kpn/hi ontbreekt. Zelfs de whois geeft geen duidelijke informatie over het doel van die ip's en van wie ze precies zijn.

Netwerkbeheer wordt zeker gedaan door een stel apen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kees op 16-06-2010 18:44 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• _eXistenZ_
Stelletje monkeys bij KPN... Iig, volgens mij werkt alles weer goed op mijn mobiel, thanks to the T.net server squad, thx heren!

[ Voor 24% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-06-2010 00:17 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hier lijkt alles ook weer naar behoren te werken (HTC Desire via Hi). Ik had idd dezelfde 403's als TS en dan alleen op Tnet.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

geen meldingen meer van gezien; lijkt dus opgelost :)

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Op verzoek weer open

Intentionally left blank

• Capacitor
Ik krijg deze meldingen ook geregeld en dan op mijn Nokia N97. Als ik via opera mobile 10 inlog en dan een sessie creëer van 1 jaar dan staat er dat ik succesvol ben ingelogd en dat ik word teruggekeerd naar de pagina waar ik vanaf kom. Op het moment dat ie dat doet, krijg ik de melding: http status 403
Als ik dan terugkeer naar Tweakers ben ik niet ingelogd. Inloggen werkt dus nog niet goed vanaf een phone.

Bedankt voor heropenen :)

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Welke IP's gebruikt je provider? En welke useragent heeft je browser?

[ Voor 36% gewijzigd door Kees op 11-04-2011 17:45 ]

• Capacitor
Useragent volgens Opera:
code:
1
Opera/9.80 (S60; SymbOS; Opera Mobi/315; U; en-GB) Presto/2.4.15 Version/10.00

Het IP-adres van KPN lijkt me onbelangrijk, aangezien ik op mijn thuisnetwerk zat en dus wifi gebruikte.

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dan pak ik het IP van deze post wel (het is makkelijker om in de logs te zoeken als ik een ip heb ;))

Edit: niets gevonden op dat IP+useragent gisteren en vandaag; wanneer was de laatste keer dat het je opviel?

[ Voor 35% gewijzigd door Kees op 11-04-2011 18:07 ]

• Capacitor
Vanochtend nog.

De useragent heb ik van de site van opera afgeplukt, heb hem nu zelf achterhaald via watismijnip.nl
code:
1
Opera/9.80 (S60; SymbOS; Opera Mobi/SYB-1103231405; U; nl) Presto/2.7.81

Misschien dat je iets vindt met deze useragent.

Ik zal ook nog even mijn IP-adres geven (van mijn internetabo):
--

[ Voor 2% gewijzigd door Kees op 11-04-2011 18:50 ]

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Je provider wisselt heel erg snel van IP. Voor vrijwel elke request gebruiken ze een ander IP. Waarom weet ik ook niet, maar even een snel overzicht van je sessie van vanmorgen:

$ip.106 vraag index op
$ip.70 probeer in te loggen
$ip.68 verstuur login
$ip.106 probeer ingelogt de index te bekijken

Als je dan je sessie aan een IP locked, dan zal die sessie in dit geval aan .70 of .68 gelocked worden. Als je dan met .106 een pagina probeert op te vragen, dan zien wij dat als een 'hack' poging; want je hebt namelijk een actieve sessie op $ip.68 of $ip.70 en je vraagt ineens een pagina op vanaf $ip.106 - en aangezien je de sessie op je ip gelocked hebt, is die meteen invalid en krijg je een 403 van ons.

Kortom, met deze provider kun je beter je sessie niet locken op je IP, en dat is ook niet nodig om de sessie een jaar lang te bewaren (alhoewel het er mischien wel zo eruit ziet).

edit: en verder blijf ik bij mijn standpunt eerder uit dit topic:
Kees schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:44:
Tja, wat helemaal gewoon stom is van deze ip's is dit:
kees@kees:~$ host 145.7.224.83
Host 83.224.7.145.in-addr.arpa. not found: 3(NXDOMAIN)
kees@kees:~$ host 145.7.224.84
Host 84.224.7.145.in-addr.arpa. not found: 3(NXDOMAIN)
kees@kees:~$ host 145.7.224.85
Host 85.224.7.145.in-addr.arpa. not found: 3(NXDOMAIN)
Hoe kunnen wij dan te weten komen dat het een proxy is en niet heel erg handig is om te blocken? Zelfs een generieke verwijzing naar kpn/hi ontbreekt. Zelfs de whois geeft geen duidelijke informatie over het doel van die ip's en van wie ze precies zijn.

Netwerkbeheer wordt zeker gedaan door een stel apen.

[ Voor 31% gewijzigd door Kees op 11-04-2011 19:01 ]

Pagina: 1