Geen Dual Monitor signaal meer

Pagina: 1
Acties:

• AJayFasho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:22
Beginnend mijn belangrijkste specs:

Core i7 @ Stock
ASUS ENGTX295 (reference)
OCZ Vertex
OCZ 6GB DDR3
Corsair 850W

Mijn probleem:

Ik heb maanden (lees: een jaar) een dual monitor set-up gehad op m'n GTX 295. Dit draaide altijd perfect, 1 beeldscherm via DVI, en de ander via DVI->VGA. Toen ik ong. een week geleden mijn muziek stopte (einde track) hoorde ik een vreemd gezoem. Na te kijken waar het geluid weg kwam bleek dit mijn secondaire monitor te zijn (die via DVI->VGA aangesloten zat), dus ik de monitor uit, en de power kabel er opnieuw in, en de VGA kabel er opnieuw in. Zou misschien (dom, nu ik er over na denk) het zoemen verhelpen. Nadat ik de plugs er weer in had, kreeg ik echter geen beeld. Windows detecteerde mijn 2e scherm perfect. Ik dacht, logischer wijs, dat mijn monitor kapot was. Deze monitor had ik tevens nog maar een week, net vervangen met een 15" scherm. Nadat ik de 15" van zolder had gehaald, bleek deze ook geen signaal te hebben! Dus ben ik maar even bezig gegaan, dit is wat ik zoverre heb geprobeerd, maar wat resulteerde in failure:

- SLI optie aan/uit
- Kabels verwisselen (DVI op 2, VGA op 1)
- Alleen met VGA booten (zwart beeld)
- Driver update
- Dual boot naar XP x64, en daar ook driver update op.
- Via HDMI->DVI->VGA m'n beeldscherm aan te sluiten, ook niks.
- Andere VGA kabel.
- Andere DVI->VGA converter.

Mijn primaire monitor heeft VGA, DVI en HDMI. Als ik een tweede kabel van m'n videokaart->HDMI naar m'n HDMI ingang laat lopen, HEB IK WEL BEELD ALS SECONDAIRE!

Toen ik die andere DVI->VGA converter er tussen deed, kreeg ik een scherm! Dit was blauw, en NAUWLIJKS te zien. Toen ik m'n muis er heen bewoog werd hij weer zwart voor 5 seconden, en liet hij weer een blauw half scherm zien.

Ook de refresh rate/resolutie staat goed ingesteld. Lagere resoluties heb ik al geprobeerd. Op m'n server werken deze monitoren perfect.

Ben hier eigenlijk een beetje uit-geexperimenteerd, niets wat ik probeer helpt. Heeft iemand hier een idee?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Wat werkt er als je een linux livecd start?

• AJayFasho
Dat heb ik nog niet geprobeerd! Doe ik morgen nu! Thanks!

Update: Helaas. Met dual monitor detect hij het scherm netjes.. Krijg echter geen beeld. Als ik met 1 monitor boot krijg ik de POST niet eens.

Btw, m'n monitor heeft een power ledje, die blinkt normaal 1 sec aan, 1 sec uit, om aan te tonen dat hij idle staat/geen signaal heeft. Hij staat nu echter ~4 secs aan, en gaat dan weer 2x aan en uit, en dan weer ~4 secs aan. Erg vreemd allemaal. Dit was trouwens ook al zo onder Windows.

[ Voor 85% gewijzigd door AJayFasho op 15-06-2010 23:50 ]

• AJayFasho
DVI doet het ook niet meer, alleen de HDMI poort is werkende nu. Ik stuur hem RMA, iig bedankt voor de reacties.

Dit topic kan op slot.