Automatische reboot windows 7 na afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.266 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298348

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een fonkelnieuwe PC met windows 7 ultimate. Na deze geinstalleerd te hebben samen met de benodigde drivers e.d. maakte ik verbinding met mijn draadloos internet thuis. Ik deed dit door middel van zo'n sitecom usb-stickie. Connectie met internet allemaal perfect e.d. Toen ik mijn pc echter uit wilde zetten om weer van het WK te genieten startte hij zichzelf na een paar seconde weer op. Ik weer afsluiten, en hij restarte zichzelf weer. Als ik de networkreceiver eruit haal doet dit probleem zich niet voor. Het blijkt dus dat de computer zichzelf opstart op het moment dat hij een internetverbinding aantreft. Bijzonder onwenselijk. Ik heb al de hele middag op internet rondgehangen (blijkbaar niet goed genoeg) op zoek naar een oplossing maar heb deze niet aangetroffen. Ik ben een redelijke noob dus mochten jullie weten waar het aan ligt dan graag stap-voor-stap een uitleg!

Alvast hartelijk bedankt voor jullie feedback/moeite en ik hoop overigens dat ik deze vraag in het goede sub-forum heb gezet!

Met vriendelijke groet,

Frank Wehren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 20:05

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

WoL ;)
allure schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:41:
Staat "Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen" soms aangevinkt bij energiebeheer?
Of dit inderdaad.

[ Voor 94% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-06-2010 21:44 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-06 22:38

allure

Titaan fase 2/3

Staat "Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen" soms aangevinkt bij energiebeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
allure schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:41:
Nee deze staat niet aangevinkt,

Ik heb net wel dit gevonden op een site, geen idee alleen of dit er mee te maken heeft?

Hi
I have the same problem restart on shut down. I disabled Auto restart but no luck. However as I was doing a fresh install I noticed it only happened after I installed the Lan Driver. Wake up on Lan is disabled in Bios.
I went into the Device drivers and selected the Network Driver Propterty and then Advance. I noticed that this also had wake on Lan. I set to disable and yes it is now ok.
It is worth a look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-06 22:38

allure

Titaan fase 2/3

Wat Def!ance al zei, even controleren of WoL aanstaat.
In Windows en in je BIOS.

(WoL = wake on Lan)

[ Voor 12% gewijzigd door allure op 15-06-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke,

Net even in de bios gekeken, maar waar staat het in de bios, en waar in de computer? kan het namelijk niet vinden (omg)

anyone?

thanks

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 298348 op 16-06-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
update:

Ik heb deze bios:

p55 pro p2.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 16:15
Heb ik ooit gehad met een XP doos. Ding stond op automatisch rebooten na BSOD, en kreeg dus vlak voor het uitschakelen elke keer een BSOD (vanwege een rottige video kaart). In Win7 zit vast ook wel een optie waar je kunt instellen of ie automatisch moet rebooten na een BSOD, kijk daar eens naar.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

@Antaresje: Jup dat staat in de Registry, waar precies weet ik allern niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmmm keep on coming:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Ga in de bios gewoon even alles af op zoek naar wake-on-lan of WOL. Bij mij staat het ergens onder iets energiebeheer achtig iets.. Als het in de bios uitstaat ga je wss in je OS niets meer moeten wijzigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
mogelijk dat het in de Bios uitschakelen van Opstarten via USB enig efect heeft.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Overlegne schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:43:
@Antaresje: Jup dat staat in de Registry, waar precies weet ik allern niet meer
Geen idee of het in 7 nog op dezelfde plek zit als in XP (wie weet, misschien wel, misschien niet). Naar "deze computer" gaan, rechtermuisknop, eigenschappen, tabblad geavanceerd, op instellingen drukken bij opstart- en herstelinstellingen en dan het vinkje bij de computer automatisch opnieuw opstarten weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SChief schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:47:
[...]

Geen idee of het in 7 nog op dezelfde plek zit als in XP (wie weet, misschien wel, misschien niet). Naar "deze computer" gaan, rechtermuisknop, eigenschappen, tabblad geavanceerd, op instellingen drukken bij opstart- en herstelinstellingen en dan het vinkje bij de computer automatisch opnieuw opstarten weghalen.
Daar staat alleen het restarten onder het subkopje bij system failure...dat kan het toch niet zijn neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet maar uit die reboot, als je dan een BSOD ziet weet je het zeker dat dat het dus wel was :)

Al zou je dat ook kunnen testen door de stick voor het afsluiten eruit te halen.

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 16-06-2010 17:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jep, als het inderdaad een bluescreen is. Dat die dan door die stick komt lijkt me duidelijk, volgende vraag wordt die stick ondersteund in W7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lunacy schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:41:
Ga in de bios gewoon even alles af op zoek naar wake-on-lan of WOL. Bij mij staat het ergens onder iets energiebeheer achtig iets.. Als het in de bios uitstaat ga je wss in je OS niets meer moeten wijzigen..
ik kan het serieus niet vinden, heb het toch echt al 3x binnenste buiten gekeerd en niks in die termen gevonden. ook niet bij het powergedeelte

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 298348 op 16-06-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus eigenlijk is de vraag nu: hoe haal je bij deze bios asrock p55 pro p2.20 de wake on lan er vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Het lijkt me sterk dat dit iets met WoL te maken heeft. WoL werkt met specifieke pakketjes naar specifieke MAC adressen. Denk niet dat je een of ander apparaat in je netwerk hebt dat continue WoL pakketjes broadcast.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
WoL kan ik inderdaad ook niet in je BIOS vinden (terwijl je moederbord dit wel ondersteunt). Gaat je pc wel helemaal netjes uit en dan weer aan? Of slaat ie halverwege het afsluiten gewoon af en begint ie dan weer opnieuw? :)

Ik zie wel iets over een jumper en USB wake up events staan in de handleiding van je moederbord (pagina 24), geen idee of dit er iets mee te maken heeft: http://europe.asrock.com/manual/P55%20Pro.pdf

[ Voor 32% gewijzigd door S_Chief op 16-06-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
wake up on USB zou het kunnen zijn, maar allen als het door de hardware komt en niet door de driver, tenzij deze de stroom van de usb poorten afhaalt. maar is zekker een poging waard om te proberen

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SChief schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:02:
WoL kan ik inderdaad ook niet in je BIOS vinden (terwijl je moederbord dit wel ondersteunt). Gaat je pc wel helemaal netjes uit en dan weer aan? Of slaat ie halverwege het afsluiten gewoon af en begint ie dan weer opnieuw? :)

Ik zie wel iets over een jumper en USB wake up events staan in de handleiding van je moederbord (pagina 24), geen idee of dit er iets mee te maken heeft: http://europe.asrock.com/manual/P55%20Pro.pdf
Sorry voor de late reactie: Mijn pc sluit gewoon netjes af als ik op shut down druk. Daarna start hij zichzelf dus weer opnieuw op....ik ga nu even het stukje in de door je gestuurde manual lezen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou het lijkt me toch dat dat er niks mee te maken heeft voorzover ik er uberhaupt iets van begrijp. Bij nader inzien schiet het me ineens te binnen dat er bij de installatie van windows 7 gevraagd wordt of windows opgestart moet worden als er een internetverbinding besschikbaar is (of iets dergelijks). Ik heb dat toen aangevinkt. Misschien dat het dit dus is...maar ja hoe krijg je dat weer uit he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kijk eens hier: http://www.cravingtech.co...-waking-up-by-itself.html

Misschien helpt dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik ook al gevonden en uitgevoerd, Deze site richt zich op het uitvoeren van de problemen binnen windows. Niet het eventueel uitzetten in de bios. Eerst gaf hij aan dat het zowel mijn muis, keyboard als netwerkkaart was. Die heb ik "opgelost" en als ik nu die test doe krijg ik niks meer....desalnietemin blijft ie zichzelf rebooten na het afsluiten:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Heb je die reboot na BSOD nu al uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Antaresje schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:09:
Heb je die reboot na BSOD nu al uitgezet?
Wat betekent bsod? (again im a newb) en zoja, waar kan ik dat uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:51

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

BSOD = Blue Screen (Of Death)

Rechts klikken op Deze Computer-> Eigenschappen -> Tabblad Geavanceerd -> Opstart- Herstelinstellingen -> Vinkje weghalen bij:
"Computer opstarten na systeemfout"

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 12:24
Ik heb ditzelfde probleem met een ander moederbord (P5W DH Deluxe).
Ik neem aan dat dit door mijn razor muis komt die toch nog als laatste wat spanning krijgt en dit nog even doorgeeft aan de usb aansluiting.
Kan je heel mooi zien aan het lampje wat erop zit.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 09:26
BSOD= Blue Screen Of Death

sorry voor de herhaling, iemand was me net voor

[ Voor 49% gewijzigd door belgian1 op 17-06-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AW_Bos schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:54:
BSOD = Blue Screen (Of Death)

Rechts klikken op Deze Computer-> Eigenschappen -> Tabblad Geavanceerd -> Opstart- Herstelinstellingen -> Vinkje weghalen bij:
"Computer opstarten na systeemfout"
Oke duidelijk ik ga het zo even proberen. Alleen.....ik krijg helemaal geen blue screen.....misschien heel dom ofzo...maar er is toch helemaal geen systeemfout ofzo?

Update: uitgezet, computer start zichzelf nog steeds op. Vond het opzich ook wel raar want er was natuurlijk helemaal geen systeem failure.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 298348 op 17-06-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
offtopic:
Het had kunnen zijn dat je stickje een systeemfout veroorzaakte waardoor je pc uit en aan zou gaan (daarom vroeg ik ook of je pc helemaal uitging, wat zo is, dus het is geen systeemfout). Was dit wel het geval geweest dan had je alsnog geen BSOD gezien omdat je pc dan meteen opnieuw opstart (en dat gaat snel). Vandaar dat automatisch herstarten uit moest zetten, zodat je dat probleem kan uitsluiten. Anyways, geen BSOD, dus een systeemfout is het zo te zien niet..

Dan kom ik toch weer terug bij WoL gok ik, maar hoe krijg je dat nou uit...

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 17-06-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
SChief schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:43:
offtopic:
Het had kunnen zijn dat je stickje een systeemfout veroorzaakte waardoor je pc uit en aan zou gaan (daarom vroeg ik ook of je pc helemaal uitging, wat zo is, dus het is geen systeemfout). Was dit wel het geval geweest dan had je alsnog geen BSOD gezien omdat je pc dan meteen opnieuw opstart (en dat gaat snel). Vandaar dat automatisch herstarten uit moest zetten, zodat je dat probleem kan uitsluiten. Anyways, geen BSOD, dus een systeemfout is het zo te zien niet..

Dan kom ik toch weer terug bij WoL gok ik, maar hoe krijg je dat nou uit...
Als je MB over WoL beschikt, zou dit minimaal in het bios moeten staan.
En volgens mij wordt het standaard uitgezet bij uitlevering.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thasquealer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:59:
[...]

Als je MB over WoL beschikt, zou dit minimaal in het bios moeten staan.
En volgens mij wordt het standaard uitgezet bij uitlevering.
Ook als je alleen een kast hebt besteld en vervolgens alle installaties (ook windows) zelf doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
Anoniem: 298348 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:08:
[...]

Ook als je alleen een kast hebt besteld en vervolgens alle installaties (ook windows) zelf doet?
Als het goed is heb je nog steeds een MB nodig om op te starten? :+
En de installaties heeft nix met het bios te maken. Dus ik neem aan dat hij niet aan de bios heb zitten schroeven.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp-OO-ky
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 12:07
check eerst eens je Eventlog. misschien staat daar iets in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
WoL gaat het niet zijn. Wie zou het magic pakketje dan sturen? Hoef je dus niet meer naar te kijken.
Ik begin ook eerder iets te denken in de richting van een usb device die het systeem mag aanzetten. Check de bios daar nog eens voor anders.

EDIT: Dacht nog aan iets: Sluit eens een USB muis aan (met draad) en kijk eens of jet het systeem daarmee kan aanzetten? (haal je WiFi stick er even uit)

[ Voor 24% gewijzigd door Lunacy op 20-06-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Zie pagina 64 van de handleiding.
Boot From Onboard LAN
Use this item to enable or disable the Boot From Onboard LAN feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taximanhb2
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
De oplossing is het cmos batterijtje vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 22:47
Hey, bumper, dit topic is 8 jaar oud......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 00:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

@taximanhb2 bedankt voor je toevoeging, maar ik mag toch hopen dat de TS na 8 jaar een oplossing gevonden heeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.