Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB 5.1 sweex kaart, drivers voor win 7 x64

Pagina: 1
Acties:

• Blaatpraat
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-11 17:21

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Ik heb een eind geleden een 5.1 set op de kop kunnen tikken, deze werkte goed samen met m'n pc.
Nu heb ik echter 2 weken een laptop gekocht, maar deze had geen 5.1 in zich.

Omdat ik hier toch van wou genieten, wou ik een USB kaart kopen (die liefst niet zo duur was).
Nu kwam hier in de V&A dit tegen: V&A aangeboden: Sweex External sound card 5.1 with digital in/out USB 2.0 (is ondertussen al verwijderd zo te zien).

Na een gesprek met de verkoper, heb ik deze gekocht.
Ontvangen, aangesloten, en windows herkende hem meteen.
Echter als een front luidspreker.

Toen dacht ik: even de drivers die op de cd staan erbij nemen, en deze erop plaatsen.
Toen werd alles herkend, van mic tot spdif, en kon ik selecteren hoeveel speakers ik had (ingesteld op 5.1 dus).

Ik deed een windows test, deze zendt 6 geluiden uit, en wat bleek, alles werd via de front speakers omgeleid. :(
Nu zit er hier ook een tool bij, echter loopt windows vast als ik deze probeer op te starten.

Volgens mij is dit een driver issue, maar ik vind geen andere drivers dan deze die ik al heb.
Iemand die mij op de goeie weg kan zetten?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heb je ook al op de site van Sweex gekeken voor andere drivers?

Desktop | Server | Laptop

• Blaatpraat

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Dat was de eerste site die ik naliep, daarop staan geen nieuwere drivers dan degene die ik nu al heb.

En even erbij vermelden: google heb ik ook al nagelopen, en niks gevonden.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zoeken op vendor en device ID dan, op pcidatabase.com
Misschien dat de fabrikant van de geluidschip (die je daar kan achterhalen) betere drivers heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 16-06-2010 13:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Blaatpraat

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Op die site vond ik niet meteen iets, maar dat komt omdat het een USB kaart is, en die site voor PCI.
Ik heb op google een equivalent gezocht voor USB, en ik kwam hierop:
http://www.qbik.ch/usb/devices/search.php

En hierop kwam ik dit tegen:
http://www.qbik.ch/usb/devices/showdev.php?id=4480
http://www.qbik.ch/usb/devices/showdescr.php?id=4480

Echter weet ik niet meteen wat ik hiermee moet doen.

edit: ik zie ook dat die site voor linux is, dus ook niet meteen handig.

[ Voor 8% gewijzigd door Blaatpraat op 16-06-2010 13:50 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan nog zou je het kunnen proberen, dan weet je iig welke geluidschip gebruikt wordt en dan kun je daarna verder zoeken, die site is voor zover ik weet niet pci/usb afhankelijk ;)

edit: Heb net de dev en vendor ID van de 2e pagina die jij plaatste eens door pcidatabase gehaald, vond niet echt wat, Google echter wel. Waarschijnlijk heb je een C-Media CM106, zoek daar maar eens op.

[ Voor 55% gewijzigd door Raven op 16-06-2010 14:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik neem aan dat het deze is? http://www.sweex.com/en/a...-vision/sound-cards/SC004
Sweex ondersteunt iig geen win7 voor dit kastje, laat staan x64... Ik denk dat je dus niet veel verder komt. Heb je windows update ook al laten zoeken naar drivers? Wil nog wel eens helpen.

Deze doet volgens Sweex zelf wel win7. Is ook vrij goedkoop trouwens :)
maar eigenlijk moet ik zeggen: Sweex? en ondersteuning? en kwaliteit? ;) kan je beter deze kopen.

Permanent wintericon!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ben net nog even gaan zoeken, ik denk dat het met deze driver moet werken:
http://www.x-drivers.com/.../models/cm-106/14855.html

Oscar Wilde

• Blaatpraat

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Laptop heeft me al genoeg gekost, dat ik niet zoveel meer wou spenderen op een geluidskaart, upgraden kan ik daarna nog wel. :P

Win 7 herkende hem native, en de vista drivers van sweex zelf werken ermee, dus het lijkt me logisch dat er ook wel een methode moet zijn om hem werkend te krijgen.

Ik ben even bezig met die drivers van Raven, en anders zoek ik wel nog even voort op die info die ik hier krijg (maw op CM106).

edit: die drivers doen het goed ^^
Had wel een beetje config nodig, maar dat was het minste van m'n zorgen.

Vanaf heden heb ik weer 5.1 hier dus :D

[ Voor 15% gewijzigd door Blaatpraat op 16-06-2010 15:19 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mooi :D

Oscar Wilde

Pagina: 1