arsimo schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:45:
Een tijdje terug leken er PMP's te gaan komen die ook echt 720p konden afbeelden op hun scherm. Dus niet alleen 720p files kunnen afspelen, maar waarbij het scherm ook 1280x720 resolutie heeft en niet het beeld wordt gedownscaled naar 800x480 of daaromtrend. Ik kan ze echter niet vinden, en ze hoeven voor mij echt geen weggooiprijs te hebben.
Let wel, 7" en 9" zullen amper 1280x720 bereiken, laat staan bij Chinese PMP's. Vergeet dat maar. Ze zullen niet meer dan 1024x600 weergeven. En ook al zoek je ze op, het kunnen oudere modellen zijn met minder mogelijkheden. En prijs zal mogelijk 1,5x tot 2x verdubbelen bij groot formaat PMP's, ze zijn niet meer compact om b.v. in je jaszak te stoppen. Zoveel geld is de moeite niet waard, kans is groot dat de GUI nogal spartaans uitziet.
(Zelfs mobiele DVD spelers op 10 inch is nog steeds 800x480, niet 1280x720)
Voor zover ik kan zien heeft Ainol ook iets grotere variant van 5 inch. Dat is al stuk beter voor kijken.
Ainol heeft mini-HDMI, en kan dus 1080p op je televisie tonen. Met OTG USB functie kun je USB hd aansluiten en zo geheel laten werken als mediaplayer.
Vergis je niet in MicroSD. Ook er is MicroSDHC van tot 32 GB. Kijk eerst goed rond, SDHC is ook beschikbaar in kleinere kaartformaat.
Verkijk je niet op de knopjes. Vroeg of laat is touch screen toch prettiger omdat het snel bedient, zeker als je snel wil jumpen in muziek of video. De knopjes zijn vaak klein en niet vlot te bedienen.
Ainol kun je opladen over USB, wat dus onderweg makkelijk maakt. Geen extra laders meenemen. En als je energie tekort komt, kun je accu voeding meenemen (zoals Philips).
Stereo speakers zijn ook zeldzaam bij PMPs. Ainol heeft er toevallig twee achter, meeste spelers doen met één mono speakertje.
Je moet eens de Youtube beelden bekijken.
http://www.chinesegadgets.net/ainol-v9000hda-review/ heeft een review van een Nederlandse bodem (Engels site, maar wel in Nederland) en hij is positief over Ainol PMP.
Er is wel lang bestaande 9 inch Archos Android Internet device, maar die is niet 1080p en veel duurder.
Even gekeken op site,
http://www.houseofdap.com...0-8-9-inch-1080p-otg.html is 8,9 inch apparaat, maar wel met 1024x600 beeld. Helaas géén HDMI. Zoals je kan zien zijn grotere modellen niet altijd beter. Het is meer voor keuken pmp.
Vergeet niet dat er maar weinig pmp's zijn met nette GUI. Ainol en Window zijn voorzover bekend dat ze mooie GUI hebben. De rest is spartaans en zal je weinig plezier hebben om door 8 GB media te bladeren. Let dus goed op.
En omdat Ainol nu veel verkochte PMP is, is de kans op nieuwe en betere firmware ook stuk groter. Hou daar dus rekening mee. China heeft gewoon teveel PMPs gemaakt, en ik geloof niet dat allemaal firmware support behouden voor een tijdje.
Ainol heeft zeker mijn aandacht gekregen, mogelijk eens kopen over een tijdje.