Ik heb een logo gemaakt in Illustrator CS3. Nu is de achtergrond, het witte vlak zeg maar, veel groter dan het logo. Ik wil graag alleen het logo selecteren (crtl-a werkt!!) en dan kopieren in een nieuw document waar hij precies in past. Zit deze optie wel in CS3? Ik kan het nergens vinden.
Uit nieuwschierigheid: Waarom zou je dat willen? En wat let je een document te maken met de afmetingen van je logo en 't daar in te plakken? Welke "optie" heb je het over (los van het feit dat je doelt op functionaliteit en niet op een 'optie').Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:24:
Ik wil graag alleen het logo selecteren (crtl-a werkt!!) en dan kopieren in een nieuw document waar hij precies in past. Zit deze optie wel in CS3?
Selecteer gewoon je logo, zet het "info" window aan/open en bekijk de afmetingen. Maak een nieuw document met die afmetingen en plakken. Voila.
Lees onze Quickstart nou eens voordat je een topic opent. Je zegt dat je 't nergens kan vinden; waar heb je dan op gezocht? En wat vond je dan wel? En waarom voldeed dat niet?Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:24:
Ik kan het nergens vinden.
Je topic schittert, wederom, weer door gebrek aan informatie en andere zaken welke we je meermaals onder de aandacht gebracht hebben. Doe er nou eens iets mee en hanteer onze Quickstart nou eens een keer als je een topic opent.
[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 15-06-2010 20:59 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Beste noenie, je kan simpelweg met het witte pijltje het witte vlak selecteren, of zelfs alleen een hoekpunt. Vervolgens delete, eventueel twee keer, en je bent de achtergrond kwijt.
Ook dit is nogal een basishandeling in Illustrator. Zoals ook in je andere topic aangehaald is, zoek eens eerst op wat tutorials en doorloop die eens. Illustrator, of eender welk vectorpakket, werkt anders dan een bitmapbewerker als Photoshop. En we helpen hier graag, maar hebben geen zin om elke basisvraag 30 keer te moeten beantwoorden.
Ook dit is nogal een basishandeling in Illustrator. Zoals ook in je andere topic aangehaald is, zoek eens eerst op wat tutorials en doorloop die eens. Illustrator, of eender welk vectorpakket, werkt anders dan een bitmapbewerker als Photoshop. En we helpen hier graag, maar hebben geen zin om elke basisvraag 30 keer te moeten beantwoorden.
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ik begreep uit die anderhalve regel topicstart dat CTRL+A alles selecteert en dus is er geen sprake van een group of compound path of iets dergelijks en is er, zover ik begrijp, dus geen probleem met een wit vlak dat nog om/aan het logo zou zitten oid maar doelt 'ie gewoon op 't artboard dat 'ie op maat wil maken met z'n logo. Maar goed, dat blijft dus gissen met zo'n topicstart...Savantas schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:47:
Beste noenie, je kan simpelweg met het witte pijltje het witte vlak selecteren, of zelfs alleen een hoekpunt. Vervolgens delete, eventueel twee keer, en je bent de achtergrond kwijt.
[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 15-06-2010 21:55 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Na overleg met RobIII en Savantas op slot. Noenienoenie, gelieve eerst wat bekender te worden met dit forum. Zie daarvoor je e-mail.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Dit topic is gesloten.