[win7] Display profiles icm ATI kaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
Recentelijk ben ik overgestapt van windows XP naar windows 7. In windows XP kon ik ATI's Catalyst control center gebruiken om display profiles in te stellen en via de systray met 2 muisklikken te veranderen van profiles.

Ik gebruik display profiles omdat ik een dualhead setup heb maar ook graag een film op mijn tv mag kijken via mijn svideo out. Onder windows XP had ik dus een profile gemaakt voor mijn dualhead setup en een profile met mijn hoofdmonitor + tv. Tussen deze opstellingen schakelen ging vlekkeloos.

Het probleem is dat ditzelfde grapje onder windows 7 via het catalyst control center niet meer werkt. Ik kan wel profiles maken maar het switchen tussen profiles gaat niet goed. De hele schermlayout raakt dan vernaggeld (een keer gingen zelfs al mijn schermen op zwart, waardoor er niks resteerde dan te rebooten...).

De windows-P knop werkt ook niet goed dus dat valt af (ik heb de indruk dat het niet gemaakt is voor dualhead + tv opstellingen). Verder heb ik nog UltraMon geprobeerd maar die herkent mijn TV niet waardoor ik daar ook geen goede profielen mee kan maken.

Verder is het windows 7 screen resolution schermpje ronduit knudde, want het werkt niet deterministisch. De ene keer ervoor kiezen om mijn display naar scherm 3 uit te breiden resulteert soms in situaties dat alleen de hoofdmonitor aan blijft en de andere monitor + tv uit blijven, etcetera. Het is erg vermoeiend en frustrerend om maar simpelweg op de gok te rommelen met die software in de hoop dat je eindelijk een keer de setup eruit krijgt die je wil hebben...

Heeft iemand een idee (of naam van software) waarmee ik dit alsnog kan realiseren?