Application Performance monitoring software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allen,

Ik wil graag een aantal applicaties monitoren (met name de i/o, latency, disk, geheugen, cpu, netwerk utilisatie), hiervan zou ik na enige tijd monitoren een mooi overzicht willen krijgen.
De applicaties draaien op een windows xp 32 bit werkstation dell optiplex 745,
de monitoring software kan op die pc geinstalleerd worden liefst niet op een server.

Nu zijn er diverse tools voorhanden die allemaal wel ongeveer kunnen wat ik wil maar niet precies bovenstaande.

Weet een van jullie een goed programma en/of ervaringen van een bepaald programma. Een beetje zoiets als procesmon maar dan beter.

Alvast dank,

VDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:53:
Nu zijn er diverse tools voorhanden die allemaal wel ongeveer kunnen wat ik wil maar niet precies bovenstaande.
En welke had je gevonden maar vallen af? en waarom? :)
Scheelt weer dingen noemen die je zelf al nagekeken hebt, vandaar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanalles, misschien te veel om op te noemen :*) , de meest recente was up.time, maar die kon niet wat ik wilde (meten van met name de i/o, latency, disk, geheugen, cpu, netwerk utilisatie en was meer op service niveau gericht). Whats up gold werkt ook helaas niet op het niveau wat ik zou willen (dit is vrij uitgebreide software die we gebruiken om alles te monitoren binnen het bedrijf).
Ik zoek dus een applicatie om de i/o, latency, disk, geheugen, cpu, netwerk utilisatie van 1 specifieke applicatie te monitoren en hiervan grafisch een weergave te krijgen in een overzicht.
Als iemand er maar een kan noemen die dit zou kunnen dan kan ik hem eens proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

thedude?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je suggestie ,ik heb het net geinstalleerd, maar volgens mij is dit hem ook niet helemaal,
wel mooi, maar kan ik kan hiermee ook niet de i/o, latency, disk, geheugen, cpu, netwerk utilisatie van 1 specifieke applicatie te monitoren en hiervan grafisch een weergave te krijgen in een overzicht.
Dit is meer een netwerk programma zoiets als whatsup gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:43:
Ik zoek dus een applicatie om de i/o, latency, disk, geheugen, cpu, netwerk utilisatie van 1 specifieke applicatie te monitoren en hiervan grafisch een weergave te krijgen in een overzicht.
Als iemand er maar een kan noemen die dit zou kunnen dan kan ik hem eens proberen.
Je zoekt iets als Perfmon dus?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Cacti :),

Wellicht een beetje overkill voor 1 machine, maar wel erg gaaf én schaalbaar.

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets als perfmon, maar dan niet op werkstation niveau maar op applicatie niveau, maar het probleem is dat de te monitoren applicaties geen performance monitors hebben, de fabrikant heeft geen suite hiervoor.
Dus ik zoek iets waarmee ik in de "monitor tool" naar de applicatie kan bladeren, en kan zeggen , monitor i/o, latency, disk, geheugen, cpu, netwerk utilisatie van deze app voor de periode van een week , en toon daarna de data in een mooi overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe wil je een app monitoren die daar geen providers voor aanbiedt?
Je kan dan hooguit nog met perfmon op processes gaan isoleren en die apart tracen - als het tenminste als een service kan draaien, want een volgende app-start heeft een ander ProcesID die je zal moeten opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Apache_ schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:03:
Cacti :),

Wellicht een beetje overkill voor 1 machine, maar wel erg gaaf én schaalbaar.

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Heel erg bedankt voor de reactie, dit is ook weer niet helemaal wat ik zoek volgens mij is dit meer iets om data te aggregeren en weer te geven, wel leuk en handig maar zeker overkill gezien ik een complete webserver op dit station moet draaien, en zoals ik het zie is hiermee ook weer niet de specifieke app te monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:12:
Hoe wil je een app monitoren die daar geen providers voor aanbiedt?
Je kan dan hooguit nog met perfmon op processes gaan isoleren en die apart tracen - als het tenminste als een service kan draaien, want een volgende app-start heeft een ander ProcesID die je zal moeten opgeven.
Klopt.
Daarom hoopte ik op een applicatie waarbij ik de executable kan aangeven en dat de monitor app de rest voor mij kan verzamelen in een mooi schema
Pagina: 1