• devos50
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 09:03
hallo allemaal, ik heb een HP Proliant DL380 G4 boven staan draaien waar ik wat mee geexpirimenteerd heb. Zo gebruik ik hem voor filesharing, remote desktop, IIS (+ PHP/MySQL) en nu ook voor remote app. Alles werkt prima over LAN. Voor remote apps ga ik gewoon naar https://computernaam/rdweb, ff inloggen en het werkt. Maar nu wil ik graag buiten mijn LAN verbinden met de server.

Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat poort 3389 open moet staan voor remote desktop. Dat werkt nu en ik kan dus buiten LAN remote desktop gebruiken met dat programmaatje dat bij windows zit. Hier voer ik dan mijn router's externe IP in en 3389 (XXX.XXX.XXX:3389). De volgende stap was nu de remote apps. Dit blijkt wat moeilijker te zijn omdat je nu DNS moet gaan werken (??). Hier heb ik ook al voor gekeken en ik ben een optie genaamd defaulttsgateway tegengekomen. Hier moet ik blijkbaar mijn FQDN invoeren, maar hoe werkt dat? Ik heb ook iets gelezen over no-ip (verbindt dns aan externe ip's) maar ik krijg het niet aan de gang. Poort 443 die wordt gebruikt voor de TS gateway staat ook open.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

ps: ik heb veel zelf gezocht voordat ik dit topic opende. Misschien is het een domme of rare vraag, sorry daarvoor dan. Ik wil het gewoon heel graag aan de gang krijgen. ;)

• devos50
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 09:03
Ik heb het voor elkaar! Ik probeerde in te loggen door het externe ip in te voeren in de adresbalk van IE. Wat ik heb gedaan is de no-ip client gedownload en daar een account gemaakt. Daar heb ik een host toegevoegd die een dns heeft gelinkt aan m'n ip. Nu kan ik dus inloggen via xxx.no-ip.org/rdweb :).