• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:08
Hallo allemaal,

een tijdje geleden heb ik een computer gebouwd, geinstaleerd en werk er nu sinds een tijdje ook echt op. Maar sinds ik er op werk, komen er allemaal rare verschijnsels voor zoals:

- Blue screens of Death (BSOD)
- Programma's willen niet meer opstarten
- Rare strepen door het beeld
- Programma's lopen vast

Nu hoorde ik dus dat je ram geheugen, processor enz. kan testen met programma's. Dus als eerste had ik Prime95 gedownload. In de eerste test waarbij hij alleen de processor gebruikt, ging er niets verkeerd. Maar toen ik de derde test deed, waarbij hij veel ram geheugen gebruikt, wordt deze na een paar seconden gestopt en er staat: zie stress.txt. Helaas is er op mijn hele computer geen stress.txt te vinden :?

Dus toen heb ik memtest86+ gedownload, op een cdtje gebrand en opgestart. Nu heb ik deze test pas 45 minuten laten lopen, en bij test 5 staan er al 10 errors, bij de andere testen 0.

betekent dit dat mijn ram geheugen modules kapot zijn of zijn het gewoon instellingen?

Mijn specificaties zijn:

Intel Core i5 750
OCZ Gold Low Voltage Ram
MSI H55M-E33
Nvidia 9600GT

Alvast bedankt,

Pieter

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:53
Indien je meerdere dimmetjes hebt, probeer eens met 1 dimm tegelijk te kijken of je nog steeds errors krijgt in memtest. zo kun je uitsluiten of ze allemaal kapot zijn (of je moederbord ze niet lief vindt) of eventueel 1 rotte dimm hebt.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:30

epic_gram

undercover moderator

test ze eens individueel, kijk of het allebei kapot is, dan moet je het probleem zoeken in je instellingen, is er één kapot dan moet je die vervangen. Kijk dan gelijk of alles probleemloos werkt met je goede reepje. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
En kijk of je het geheugen op de juiste spanning hebt draaien. Meeste 'Low Voltage' DDR3 geheugen van OCZ heeft 1.65V nodig ipv de standaard 1.5V.

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:08
Allereerst, bedankt voor de reacties.

Als eerste heb ik het voltage in de bios veranderd en deze keer vond Memtest geen problemen.
Na een uurtje extra draaien vond Memtest toch problemen.

Toen nog een keer met Prime95 geprobeerd, maar ook deze gaf weer een "hardware failure", en toen ik Prime95 afsloot kreeg ik ook nog een bsod, (zie foto) met de volgende codes:

0x0000001A

en bovenaan stond:

MEMORY_MANAGEMENT

is dit gewoon omdat (een van) de reepjes kapot is of doe ik wat verkeerd?

Alvast bedankt,

Pieter

PS: Weet niet of het uitmaakt, maar wat misschien handig om te melden is is dat ik al een keer een set had, maar één was kapot en zijn dus terug gegaan en dit zijn dus de vervangers.

EDIT: Foto's toegevoegd

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/az9zdj.jpg
Dit is de BSOD

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2yxiqlv.jpg

Hier staat 1.5V, terwijl ik in de bios ingesteld heb dat het 1.65V moet zijn :?

[ Voor 39% gewijzigd door Pi0tr op 16-06-2010 17:40 ]