Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:25
Beste Tweakers,

Sinds gisteren doen de Quick Launch Buttons van mijn HP DV 2080ed (Windows 7 64-bits) notebook het niet meer (dit zijn de 'touchbuttons' boven het toetsenbord om onder andere het geluid en draadloos netwerk te regelen).

Systeemherstel werkt niet omdat die een bepaald bestand niet kan vinden. Ik ben op zoek gegaan naar de driver van deze buttons. Op de website van HP Support vond ik dat ik dan de bios moest updaten. Mijn vraag nu is, kan ik de bios updaten zonder dat er bestanden verloren gaan (foto's, tekstdocumenten, etc.).
Of kan iemand me vertellen hoe ik dit probleem anders kan oplossen?

Overigens doen deze buttons (én het NumLock lampje) zo raar sinds ik de laatste Windows update heb gedaan. Nogmaals, systeemherstel werkt niet, welk herstelpunt ik ook kies.

Bij voorbaat dank.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06-2021
Bios updaten heeft normaal niets te doen met bestanden die op je pc staan, het kan hoogstens je biossettings in de war sturen, maar dat zou geen probleem mogen geven normaal gezien.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Oke dankjewel, dan ga ik dat eens proberen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Wel zien dat je de juiste eropzet hé, anders kan het zijn dat je een nieuw moederbord nodig hebt dacht ik.. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat HP dat allemaal goed aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Bios geüpdate > geen resultaat
Nieuwe driver installeren > kan niet omdat er bestanden missen?
Herstelpunt > kan ook niet omdat er bestanden missen.

Kan iemand me verder helpen?

Het grote probleem is, dat ik mijn draadloze poort nu niet meer aan te krijgen is, ook niet via de software, de button 'inschakelen' is niet klikbaar. Lijkt wel of dit gelinkt is met de Quick Launch buttons.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
En is er niets in te stellen in de bios zelf?
Dat je daar een of andere adapter hebt uitgeschakeld staan..
En wat zou er dan missen dat je geen herstelpunt kan gebruiken (aangenomen dat je eentje hebt aangemaakt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:22
Wat bij mijn laptop wel eens geholpen heeft is om de laptop helemaal uit zetten. Adapter eruit, batterij eruit, heel eventjes wachten en dan op de aan knop drukken. Dan gooi je alle restspanning die mogelijk nog in de condensatoren zit eruit. Als je daarna weer de stroom er op doet (Adapter of batterij) en de laptop aan doet heb je kans dat de knopjes weer werken. Voor mij heeft het in ieder geval geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
@ Spaiker
Nee, daar zijn verder geen instellingen te vinden. Als ik systeemherstel heb gedaan en Windows weer start zegt ie iets van 'Kan systeemherstel niet voltooien omdat een bestand niet gevonden kan worden. Het kan ook zijn dat er een anti-virusprogramma op uw computer aanwezig is'.
Hij geeft niet aan welk bestand niet gevonden kan worden. Anti-virus programma heb ik al verwijderd.

@ lunatic
Ik ga het eens proberen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Nee, helpt niks. Aaaargh, zo frustrerend. Zit hier nu op de gang via een kabel te internetten.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:22
Hmm, das jammer. Het is alweer een tijd geleden, dus weet niet meer precies hoe ik het gedaan heb. Kan uitmaken of je wel of niet met batterij in opstart. Ik heb het wel een aantal keer moeten proberen kan ik me nog herinneren. Dus misschien meer geluk dan wijsheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
In de veilige modus heb ik systeemherstel gedaan, nu lukte het wel. Maar zonder resultaat. Die ***zooi doet het nog steeds niet.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Is het niet zo dat je opstart zonder netvoeding, en dan batterij eruit?
Dan zijn je condesatoren volledig leeg aangezien ie meteen alles verliest..
Heb je mss iets specifiek gedaan dat zoiets veroorzaakt kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Ik kan het een kans geven. Nou, sinds gisteren doet het lampje van de numlock het niet meer goed (numlock zelf wel). En vanmiddag in de trein deed ik met de QLB (quicklaunchbuttons) het geluid uit, en mijn draadloze poort uit. Ik kwam op het station en klapte mijn laptop dicht. Kom thuis, doe hem aan en toen was dit gezeik..

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Nee, geen geluk. Nog even en ik gooi hem uit het raam.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat je gewoon een hardware-defect hebt. Dit zou je kunnen controleren met bijvoorbeeld een Ubuntu live-cd, daarin zouden die buttons gewoon moeten werken,

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Ik ga het wederom eens proberen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elliott
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 23:36
probeer deze versie van de quicklaunch software eens:

http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swItem=ob-82248-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Ubuntu geïnstalleerd, geen resultaat. Ik blijf moed houden, dus ik ga even Elliot's driver proberen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Weer niks, ook met die nieuwe driver. Morgen maar eens HP bellen. Zou een complete herinstallatie het euvel verhelpen denken jullie? Of zou het, zoals u_nix_we_all zegt, een hardware fout zijn. Dan kan die dus terug naar HP (gelukkig verloopt de garantie pas 26 juni, net op tijd dus :P)

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als die buttons het in Ubuntu (Live CD, dus je hoeft niet te installeren op hdd he) niet doen, dan maakt een systeemherstel of opnieuw windows installeren niets meer uit.

Dus dan HP bellen. Let wel op: je bent je laptop dan minstens een week kwijt EN je moet zelf voor een backup zorgen: oftewel, alle bestanden die nu op je harde schijf staan moet je op een externe harde schijf zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Ja had gekund maar ik dacht dat ik misschien nog eens nodig zou hebben. Nu is het best irritant bij het opstarten inderdaad. Hij staat nu standaard op Ubuntu.

Back up is geen probleem, die maak ik wekelijks. Minimaal een week kwijt zijn is wel vet balen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elliott
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 23:36
apart... ik weet dat de standaard functies meestal ook onder ubuntu werken (bijvoorbeeld volume harder/zachter of mute). Deze doen het meestal zelfs onder windows zonder dat je de quicklaunch software geinstalleerd hoeft te hebben.

Echter de "speciale" functies hoeven niet perse te werken. Ik heb inmiddels 10 jaar ervaring met hp/compaq notebooks (voornamelijk de zakelijke) en heb nog nooit heel specifiek de quickbuttons stuk zien gaan.

Ik denk dat een complete (schone) herinstallatie je problemen gaat oplossen. Zo niet, dan zal het mainboard vervangen moeten worden. Hopen dat je in dat geval nog garantie hebt. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 23:22
Je hebt de driver SP44777 (ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp44501-45000/sp44777.exe) al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369260

Ik had de zelfde problemen en ik heb de nieuweste BIOS driver geïnstalleerd en alles functioneerd weer.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 369260 op 08-08-2010 22:04 . Reden: Bios gevonden ]

Pagina: 1