Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Standby en Slaapstand werken niet sinds laatste update

Pagina: 1
Acties:

• arniejj
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 14:16
Beste Tweakers,

Sinds de laatste update van Windows krijg ik mijn Laptop niet in Standby of Slaapstand. Ik heb Windows XP SP 3, draaiende op een Sony Vaio VGN-FW11M.

Hebben meer mensen dit probleem of ben ik de enige??

Alvast bedankt voor jullie antwoord

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 23:23
Al alle updates en drivers van je laptop geïnstalleerd?

• arniejj
Zowel Windows update als de Vaio update utility geven aan dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn. Ik ga binnenkort weer terug op Windows 7 (moest op XP terugvallen ivm software voor mijn studie), dan zal waarschijnlijk het probleem verholpen zijn. Toch vind ik het vreemd dat beide functionaliteiten uitgevallen zijn.

Bedankt voor je hulp.

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 23:23
Een goeie tip voor de toekomst dan: Ik heb zelf ook regelmatig een XP nodig om wat software te draaien die niet wil werken op win7. Download virtual box of vmware workstation en doe alles op een VM. Bespaart je de moeite van je laptop telkens te herinstalleren en je kan de vm later nog eens gebruiken of tussen verschillende fysieke machines uitwisselen.

• arniejj
Ik had inderdaad ook een VM geprobeerd, zoals ik dat altijd al deed, maar dat bleek voor deze software door (voor mij onduidelijke) redenen niet te werken. Heb toen na 3 proberen keer maar W7 eraf gegooid en XP native geïnstalleerd (zelfde CD als in VM). Toen werkte het wel.

Verder ben ik er trouwens achter wat de oorzaak van mijn probleem van dit topic is. Namelijk de DropBox 0.8 Beta. Op de een of andere manier weerhoudt DropBox Windows ervan om in standby te gaan (ook W7). Mocht iemand hetzelfde probleem hebben, dan zou je pc wel in standby gaan, wanneer je DropBox afsluit.