Moeilijkheden bij keuze modem/router

Pagina: 1
Acties:

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 11:06
linksys wrv200 router in combinatie met een bbned modem , deze kreeg je bij aanschaf internet bij Speedxs .

De router heeft vanaf dag 1 problemen gegeven zoals crashen bij het laden van een serverbrowser .
Het lijkt erop of hij in overflow schiet en na 1 a 2 mins weer terug online komt .Ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschijven .
Daar heb ik toen ook deze topic voor gemaakt , maar ook hier kon men het antwoord blijkbaar niet weten .
Linksys wrv200 blijft crashen

Nou is er sinds kort een ander probleem bijgekomen waarvan ik het zijne niet van weet .
Zo kan ik dagen en/of weken achter elkaar op Teamspeak zitten zonder enig problemen , echter kan het ook het tegenovergestelde zijn en ik dagen achter elkaar er wel last van heb .
Op voor mij random dagen blijft de modem/router Teamspeak non-stop reconnecten .
1 minuut online - teamspeak disconnected-teamspeak connected 2 seconde later en zo blijf je 5 minuten bv online en begint het ritueel weer .
30 Seconde router uitzetten is elke keer weer de oplossing 8)7

Nou ben ik redelijk aan men grens kwa gezeur met deze combi en heb ik mijn provider speedxs gevraagd welke modem/router keuze hun hebben .

ze kwamen met een speedtouch 789 voor 72 euro , en laat ik voorop zeggen dat geld geen issue is .
Maar natuurlijk heb ik van de huidige combinatie geleerd niet blind op 1 mans advies af te gaan .
Na wat speurwerk mede dankzij tweakers search ook kwam ik erachter met het poort probleem en het open zetten van UPnP , daardoor heb ik speedxs een mail terug gezonden over de problemen en hun konden daar geen verdere info over geven .

En daardoor mijn vraag , hoe kan ik met name het crashen van mijn router voorkomen bij een volgend aankoop van een nieuwe combi voorkomen , en wat zijn eventueel echt punten waar ik op moet letten als gamer .
Natuurlijk buiten de standaard dingen zoals adsl2 en snelheid etc etc

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 11:06
Aangezien het toch een lastige vraag blijkt te zijn , ga ik men vraag dan maar iets aanpassen .

Dat crashen van de modem/router heeft dus blijkbaar geen oplossing en geen duidelijk uitleg waardoor het zou kunnen komen , daarom mijn vraag nu dan .

Van de nieuwe modem/routers kan ik het best gebruik maken zonder deze issue te krijgen .
Of is dit juist een probleem wat je eigenlijk nooit terug ziet ?
En ben ik eigenlijk altijd wel safe om "gewoon" een nieuwe te kopen .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Welke firmware gebruik je?

Als je je router naar defaults zet heb je dan hetzelfde probleem?

Maakt het verschil als je je DOS protectie aan of uit zet?

Wat vertellen de logfiles je op het moment dat je problemen hebt?