Toon posts:

4 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eerst even m'n specs:
Mobo: Asus Maximus Formula 2
CPU: Q9550
Ram: Corsair 4GB (type nummer weet ik niet uit mn hoofd)
GPU: Ati HD 2600 PRO

mijn vraag:
ik heb nu een Ati HD 2600 PRO met daarop 2 HP monitoren aangesloten, nou ben ik dus van plan om nog meer monitoren aan te sluiten. Kan ik er gewoon nog een videokaart bij prikken zodat ik meer aansluitingen tot mijn beschikking heb of gaat dit niet werken?

Martijn

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:38
Ja, houd het alleen wel bij hetzelfde merk als je vista draait, xp en 7 maakt in principe niet uit.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04:01
Als je nog een vrij pci-e/pci slot hebt kan dat ja, en verder wat Nielson zegt. ik denk dat je verder ook wel via de search had kunnen vinden;)

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 13:02
Het kan zo simpel zijn als een extra video kaart erbij prikken, maar als je over die 3-4 monitoren een enkele game wilt spelen dan is het goed mogelijk dat dit niet werkt. Kan je aangeven wat je er precies mee wil gaan doen? ATI heeft kaarten met meer dan twee monitor aansluitingen, hij heeft er zelfs eentje met zes stuks...

Verwijderd

Topicstarter
stijnovinchi schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:49:
Als je nog een vrij pci-e/pci slot hebt kan dat ja, en verder wat Nielson zegt. ik denk dat je verder ook wel via de search had kunnen vinden;)
een vrij PCI-e slot is inderdaad aanwezig
Cergorach schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:04:
Het kan zo simpel zijn als een extra video kaart erbij prikken, maar als je over die 3-4 monitoren een enkele game wilt spelen dan is het goed mogelijk dat dit niet werkt. Kan je aangeven wat je er precies mee wil gaan doen? ATI heeft kaarten met meer dan twee monitor aansluitingen, hij heeft er zelfs eentje met zes stuks...
het gaat niet om het gamen aangezien ik niet veel game, het is puur vanwege mijn lui-heid O-) , ik wil gewoon wat multitasken enzo dus van Ati Eyefinity is hier geen spraken.

die kaarten met meer dan 2 aansluitingen zijn redelijk prijzig, dan moet je naar een 5xxx serie kijken, ik heb alleen gelezen dat je dan een verloopje nodig hebt die net zo duur schijnt te zijn als zo'n kaart zelf, dan kan je dus beter crossfire gaan draaien, maar dat zou alleen een optie zijn als ik ook echt veel gebruik wil maken van het gamen op meerdere schermen maar dat doe ik dus niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 18:40 ]

Verwijderd

4 schermen? dat kijkt toch niet fijn of ben ik nu ouderwets? Ik neem aan dat het niet 4x 15 inch is toch? ;)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

euh, voor meerdere schermen hoef je echt geen crossfire te draaien, gewoon 2 verschillende kaarten naast elkaar apart is prima. welk scherm je een game fullscreen op opent (in principe het scherm waar de windows startbalk staat) bepaalt welke kaart voor games gebruikt word, dus koop gerust een betere kaart dan je nu hebt, zolang je oplet dat je die ook gebruikt voor je primaire scherm :)

[edit:] ouderwets? ik heb 3x 19" naast elkaar staan, gebruik meestal 1 voor vm's danwel servers via vnc, een voor desktop + browser en 1 voor winamp en msn. sommige games die het ondersteunen heb ik via softth over alle 3 de schermen, maar ik ben dr nog niet veel tegengekomen die het ook daadwerkelijk doen.. als ik n 4e scherm dr bij zou hebben zou ik denk ik iets van een 10-12" touchscreen willen, en dat midden voor onder mn middelste scherm schuin leggen als een instrumentenpaneel/bedieningspaneel, leuk voor flightsims en leuk om n beetje mee aan te kloten en bijvoorbeeld mp3 op te zetten, heb ik het linkerscherm weer vrij voor leuke zaken. een andere optie voor een 4e scherm is boven je bed hangen als dedicated filmkijk scherm :)

[ Voor 48% gewijzigd door AlexanderB op 15-06-2010 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:40:
4 schermen? dat kijkt toch niet fijn of ben ik nu ouderwets? Ik neem aan dat het niet 4x 15 inch is toch? ;)
ik heb nu 2x 22 inch staan en wil nog iets van 24 inch erbij kopen dus dat zal niet het geval zijn ;)
AlexanderB schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:42:
euh, voor meerdere schermen hoef je echt geen crossfire te draaien, gewoon 2 verschillende kaarten naast elkaar apart is prima. welk scherm je een game fullscreen op opent (in principe het scherm waar de windows startbalk staat) bepaalt welke kaart voor games gebruikt word, dus koop gerust een betere kaart dan je nu hebt, zolang je oplet dat je die ook gebruikt voor je primaire scherm :)
oke dan is het mij allemaal duidelijk, ik was er niet helemaal zeker van maar nu zijn al mn twijfels dus verdwenen :P
Pagina: 1