[Testcase] Mercedes Benz: Group C

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen weken goed naar het commentaar van mijn fotos geluistert en er met het maken/ bewerken van deze foto's heel erg rekening mee gehouden.
Het zijn een aantal foto's van een Group C auto op Spa.

1:
Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/4020/gc8.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/7290/gc3a.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/3691/gc5.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/4894/gc6s.jpg

5:
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/6353/gc2k.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Werkt hier niet. Host ook liever ergens anders dan op die steentijdperk site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:39:
Werkt hier niet. Host ook liever ergens anders dan op die steentijdperk site.
Nu doen ze het wel verkeerde links gepakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Test m.b.t. pannen?

Nouja, ze lijken hier scherp. Als de grote versies dat ook zijn, dan weet je al dat het is gelukt toch :P
Wat voor commentaar verwacht je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wouter schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:43:
Test m.b.t. pannen?

Nouja, ze lijken hier scherp. Als de grote versies dat ook zijn, dan weet je al dat het is gelukt toch :P
Wat voor commentaar verwacht je?
Don't know, gewoon eens kijken wat jullie er van vinden.
Heb nu goed op het eerdere commentaar gelet maar misschien zijn er nog een aantal dingen wat ik verkeert doe of wat ik anders kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

sharpness is overrated....maar ik kan zo wel wat puntjes bedenken. Ik zit hier te kijken naar een paar foto's met alleen maar dezelfde auto. Wat mij betreft kon er meer variatie in. Het zijn allemaal gewoon wat standaard pan-shots, waarbij de auto de ene keer rechtsom gaat en de andere keer linksom.

Het grote copyright logo stoort me. Het oogt veel rustiger om deze links of rechtsonder in de hoek te doen en dan iets minder groot.

Bij 2 is hij veel te krap gekaderd rechts
Bij 4 had de vangrail onderaan eraf gecropt gemogen,
5 is gewoon saai, bijna een stilstaande auto.

3 is wat mij betreft de beste. De compositie is beter dan de rest en je ziet meer van de snelheid die erin zit.

Mijn tip: volgende keer als je naar een circuit gaat, neem 3 als goeie voorbeeld en probeer te kijken naar die interessante dingetjes, zoals wat rook bij de wielen, het slippen/scheefgaan van de auto....ik noem gewoon maar wat. Gewoon wat spannendere shots maken dan een 13-in-een-dozijn-panning-auto foto.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Je zal vast nergens anders hebben mogen staan, maar het eerste wat me opvalt is dat de stanpunten veel te hoog zijn. Je verliest daarmee het 'contact' met het onderwerp vind ik.
Laag standpunt komt ook gewoon krachtiger over.
Verder is het ook mooi om actie momenten vast te leggen, zoals wanneer ze net over de curbs rijden en soms een beetje in de lucht komen met 1 of 2 wielen. Of dat je het los geslagen asfalt/grind uit grindbak ziet opvliegen. Dat zijn de leuk track plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Moeilijk te zeggen op die kleine plaatjes. Mijn algehele indruk is dat het
  • dezelfde auto is
  • allemaal erg, erg krap gekaderd
  • kleur/contrast/verzadiging vind ik erg over de top, hard licht en bijna agfa-achtige kleuren op de omgeving.
Maar, daar moet ik bijzeggen, auto foto's zijn mijn ding niet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was niet zo'n lange race en dit is op Spa het laagste punt waar je fotos kan maken zonder hekken voor je te hebben.
Dat is altijd het grootte probleem als je geen pers kaart hebt.
En heb juist met opzet een auto hier voor gekozen omdat dit een van de mooiere race auto ooit gebouwt is, en met een groote geschiedenis.

@ Scirocco
Dat geeft idd een mooiere foto maarja op Spa sta je op die punten nog 4x zo hoog.

En zat het copyright logo wel wat kleiner maken voortaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 springt eruit! Voorderest, met de mogelijkheden op spa is denk het maximale eruit gehaald.

Trouwens @ alle mensen die echte actie willen zien. Dat kun je vergeten bij deze auto's. Dit zijn mensen met heel veel geld die zo'n museum-stuk, want dat zijn group C auto's, hebben en ermee touren op circuits. Het echte racen zul je met deze auto's niet zien, een slippertje zeker niet.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind foto 2 juist wel mooi, ondanks het strakke kader, ik zou wel de foto rechtzetten zodat de spoilerflap rechts parallel loopt met de zijkant van de foto. foto 1 had ik juist extreem gepanned want nu zie ik er geen snelheid in, ik zie de velgen nog dus de sluitertijd had wel wat langer kunne zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:21

elmoxx

xx xx xx

ik vind foto 2 de beste. De rest lijkt te veel op elkaar.. Ik vind ook dat de foto's te strak gekaderd zijn. Ik had graag meer gezien van hun omgeving. Als pan-oefening lijkt hij me wel geslaagd.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ook ik vind de serie wat saai, ik mis bijvoorbeeld een foto van de voorkant (waarschijnlijk niet mogelijk ivm lokatie).
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:36:

Trouwens @ alle mensen die echte actie willen zien. Dat kun je vergeten bij deze auto's. Dit zijn mensen met heel veel geld die zo'n museum-stuk, want dat zijn group C auto's, hebben en ermee touren op circuits. Het echte racen zul je met deze auto's niet zien, een slippertje zeker niet.
Volgens mij racen ze nog wel met deze auto, in de supportrace van de 24 uur van Le Mans reden ook oude group C wagens en er reed zelfs zo'n Mercedes mee ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1