Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Bluray drive] LG GGC H20L speelt geen DVD's

Pagina: 1
Acties:

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 11:23
Ik had een htpc met daarin een LG GGC H20L bluray speler gemonteerd. In deze htpc heeft de speler altijd prima gefunctioneerd. Ik heb echter recentelijk de htpc ontmanteld en ik had het idee om de LG speler in mijn gewone pc te zetten.
Na alles gemonteerd te hebben de pc opgestart en W7 herkende de drive netjes en alles leek prima. Wat schertst echter mij verbazing...ik krijg geen dvd's afgespeeld! De dvd's die ik probeer zijn originele dvd's van films, dus geen gebrande dvd's. Als ik ze in de drive doe, dan hoor ik hem wel opstarten en na een hele tijd stopt dat wel weer, maar die dvd is niet te lezen.
Wat is hier aan de hand? De vorige dvd speler die erin zat, deed het op die sata poort wel gewoon met die dvd's.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Maar draait hij wel gewoon cd's en blu-ray? Of pakt ie niks? (Dus ook geen dvd's :) ) Kijk anders in de BIOS of je daar iets wijzer wordt. Misschien een ander sata poortje proberen. Of heeft de speler een conflict met een andere speler :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 11:23
Zoals hier te zien heb ik een probleem met een bluray drive. Ik ben er de laatste weken vanwege vakantie niet echt verder mee gekomen, maar het is dus nog steeds aan de orde.
Ik ben inmiddels wel wat verder gekomen voor wat betreft wat wel of niet gelezen wordt. Eigenlijk worden alle schijfjes niet of bijna niet gelezen.
Het rare is echter dat ik wel gewoon cd's en dvd's kan branden. Dit geeft geen problemen.

Ik heb allerlei dingen geprobeerd, andere sata poort, mobo drivers opnieuw installeren. Helemaal uit de device manager verwijderen en opnieuw laten herkennen door W7. Niets heeft geholpen tot zover.

Sommige (koop) DVD's worden helemaal niet herkend en je hoort de drive de hele tijd 'werken'. Andere dvd's worden na 5 minuten ofzo wel weergegeven.

Ik heb ook veel gegoogled, maar het is lastig om er iets over te vinden. Wellicht zijn de zoektermen niet geheel geschikt ofzo.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:13

Wildfire

Joy to the world!

Je drive is gewoon kaduuk. DVD's branden is iets anders dan lezen, waardoor het dus kan dat branden wel werkt en lezen niet.

Is lullig dat het gebeurt bij de ombouw.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe