Toon posts:

Max. overklokken Duron

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe PC kopen, denk erover om een Duron te kopen. Twijfel tussen 750, 800 en 850. De 850 is m.i. te duur voor die slechts 50 MHz extra, ik denk dat ik de 800 neem. Maar hoe zit het me overklokken?

Ik wil hem als het even kan over de 1 GHz krijgen. Welke snelheden zijn er haalbaar met de Duron-core? Heb gezocht, maar oude postings gaan allemaal nog over de K6-2.

Als mobo waarschijnlijk een ABit KT7a (heb nog een ISA-SCSI-kaartje aan m'n brander hangen, brander is te nieuw om te vervangen en PCI-SCSI is te duur).

Ook moet ik denken aan de voeding. Mijn systeem wordt waarschijnlijk als volgt:

- Duron 800? @ 1,x GHz?
- ABit KT7a
- GeForce 2 DDR-kaart, 32MB
- ISA Fast-SCSI-kaartje
- 3Com 3C905B-TX PIC NIC
- SB Live! 1024 (of 5.1)
- IBM 10GB HD, 7200tpm (heb ik al, voorlopig nog ruimte genoeg)
- DVD-speler (IDE)
- CD-brander (SCSI)

Ik heb minstens 250 watt nodig heb ik gelezen, maar kom ik dan misschien vermogen tekort voor dit systeem? Moet trouwens ook nog wel een ventilatortje bij denk ik, al wil ik de processor de lucht rechtstreeks van/naar buiten laten zuigen/blazen via een luchtschacht (scheelt weer warmte, behalve 's zomers!)

Als het even kan wil ik geen waterkoeling gebruiken (toch minstens f400,=). Denk erover om een Silverado te bestellen op www.noisecontrol.de, volgens http://www.tomshardware.com/cpu/01q1/010306/cooler-10.html houdt die de proc toch wel vrij koel. En lekker stil!

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 22:21 schreef vtwaalf het volgende:

Ik heb minstens 250 watt nodig heb ik gelezen, maar kom ik dan misschien vermogen tekort voor dit systeem?
Ik zou gaan voor 3 of 400 trust me ;)
Voor de rest jah ik wil u wel graag helpen maar ik kan ni ;)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mooi systeempje hoor. Mijn Duron 700 krijg ik op hetzelfde mobo niet hoger dan 933, ik vind het ook wel jammer dat ik de 1000 niet haal. Met een 800 haal je dat wel denk ik. Ik heb wel verhalen gehoord van jongens die hun Duron 600 op 1000 kregen.

Ik zou idd de KT7A nemen, een 300 wat-voeding en een Duron 800.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou gaan voor 3 of 400 trust me
Voor de rest jah ik wil u wel graag helpen maar ik kan ni
400 Watt?! :o Ik denk eerst 300 watt uitproberen (toch maar een AOpen HQ08 i.p.v. HQ45)

Verwijderd

Topicstarter
Met een 800 haal je dat wel denk ik. Ik heb
wel verhalen gehoord van jongens die hun Duron 600 op 1000 kregen.
Ik weet van de Duron 600@900 >:) (van onze eigen Tweakers :) ), maar het is natuurlijk ook een kwestie van mazzel, alle componenten net even in de bovenkant van de kwaliteitsmarge... Bovendien mag je eigenlijk niet klagen als je hem al overklokt krijgt, je hebt dan al meer dan je betaalt maar het is natuurlijk wel jammer als je buurman met dezelfde componenten er net 66 (onmerkbare) MHz'en uit krijgt... :(

• Artcore
  • Niet online
Overclocken rocks gewoon >:)

Verwijderd

Maar vergeet niet het blijft een kansspelletje, misschien kom je op 1100 of misschien niet hoger dan 850 of lager dan dat.

Hier woont een duron 600 die het goed doet op 950 :) 1000 wil windows wel accepteren maar hij kapt ermee zodra ik iets start wat wat meer vereist dan paint ;)

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 22:32 schreef Artcore_Trooper het volgende:.... Ik heb wel verhalen gehoord van jongens die hun Duron 600 op 1000 kregen.
Da ;)
sommige zelfs tot 1100.
Hier hou ik het nu maar efkens op een ronde 10*100.

Maar ik ben het er mee eens, de meeste overklok kans naar 1Ghz en een beetje meer, schijnt nu de KT7a te bieden met een Duron800.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

250 volt is meer dan genoeg, als je maar zorgt dat je geen peltiers enzo gaat gebruiken....
Als je het bij luchtkoeling houdt moet je rekening houden met 20 watt in totaal ( en dan heb je een luchtstroom daar wordt je koud van >:))

JayGTeam (213177)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

De hoogte is voor een groot gedeelte afhankelijk van de duron zelf,
mijn 750 zit nu op 950(9.5x 100)@1.90vcore en veel hoger krijg ik en nu nog niet zonder voltage mod, 960(9.5x101), 969(9.5x102) 978(9.5x103) en bv 1000(10x100 of 9.5x105) laten windows crashen na een paar minuten
tot 11.5x102 boot m'n pc wel, maar dan laad windows niet meer:( loopt gelijk vast als windows begint te laden
maar succes wie weet wil de jouwe wel hoger:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
hehehe: mijn duron 750 loopt nu lekker op 952!:) (8.5*112) het voltage staat op 1,825V. hij lijkt stabiel, anders moet ie op 1,85V:(

tja, veel hoger als 950 wil ie niet echt:( Misschien dat ik nog es ga waterkoelen:P

Verwijderd

PCI SCSI = 90 piek = te duur?

als dat de enige rede is om abit te nemen, zou ik toch ook naar bijv. Iwill kijken...

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Jij mazzel:)
tja ik zit met een MSI K7T-pro2 dus met Kt133 chipset en die wil niet echt verder dan 110mhz maximaal meestal:)
hij heeft hier stabiel gedraait op 8.5x108mhz maar de multiplier ging omhoog en dat wou niet echt vandaar nu de 9.5x100 :)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hoi,

ik heb net een week de duron 800 met een msi k7t turbo en een superorb, ik kreeg hem op 1050, maar het kan nog hoger, ligt er gewoon aan wat voor koeler je er bij neemt.

laat het ons ff weten als het zover is

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

die van mij kreeg ik zelfs op 1200 en ook op 1218 maar dan flipt hij helemaal.
niet slecht voor een dingetje van maar 200,- toen ik hem kocht. :P

39

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Koeler :)
de temperatuur is niet alles zeggend hoor:)
met 1.90vcore en die 950mhz kom ik niet boven de 43c uit met een gemodde:) spire(6x6x2 5000rpm sunon ipv de bijna stilstaande standaard fan)
en dat met dvd ripz en }:O 24/7
en dat was ook de temp toen ik op 750 en later 918mhz liep met 1.90vcore met dezelfde koeler

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 22:55 schreef Hooi het volgende:
Maar ik ben het er mee eens, de meeste overklok kans naar 1Ghz en een beetje meer, schijnt nu de KT7a te bieden met een Duron800.
Helemaal mee eens!! >:)

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 23:07 schreef AaroN het volgende:
250 volt is meer dan genoeg, als je maar zorgt dat je geen peltiers enzo gaat gebruiken....
Als je het bij luchtkoeling houdt moet je rekening houden met 20 watt in totaal ( en dan heb je een luchtstroom daar wordt je koud van >:))
Je zal wel 250 Watt bedoelen.

Hoe dan ook, je voeding moet AMD ccertified zijn, en voor zover ik weet zijn er nauwelijks voedingen met minder vermogen dan 300 Watt die AMD certified zijn.

Mijn Duron 750 op een KT7A draait momenteel nog op 805, aangezien ik hem nog niet unlocked hebt en mijn Radeon niet houdt van een te hoge bussnelheid. De CPU trekt dat in ieder geval makkelijk, rock solid op default voltage.

Ik had gehoopt zonder unlocken gewoon op 7,5 x 133 Mhz = 1 GHz te kunnen komen, maar helaas kom ik dan niet verder dan Windows booten. Zodra ik daarna iets doet crasht de machine en de CPU wordt ook behoorlijk warm.

Wanneer ik mijn CPU ga unlocken ga ik de thermal pad van mijn koeler vervangen door wat pasta en hoop op iets betere resultaten, maar verwacht in ieder geval 900 MHz te halen.

• Emcee
  • Laatst online: 14:03
Ik draai m'n duron 800 systeempje nu op een 230W voeding, dus het kan wel! met een wat minder wattage, misschien dat met overklokken de voeding een beperkende factor is, ben ook van plan om mijn duron in de toekomst wat op te voeren, een goede koeler(spire orb) heb ik al (incl. arctic silver)
Ik hoop ook de 1Ghz barriere te doorbreken... :7

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 03:36 schreef Emcee het volgende:
Ik draai m'n duron 800 systeempje nu op een 230W voeding, dus het kan wel! met een wat minder wattage, misschien dat met overklokken de voeding een beperkende factor is, ben ook van plan om mijn duron in de toekomst wat op te voeren, een goede koeler(spire orb) heb ik al (incl. arctic silver)
Hehe noem jij een spire orb een goede koeler? |:(

Verwijderd

DA_GROENTEMAN
heeft z'n duron 800 op 1100
ff ter indicatie

Verwijderd

ik hoop DA_Groentenman na te doen

heb gister het volgende besteld:
AMD Duron 800
Abit KT7a
GlobalWin Fop38 :7
Corsair 256mb PC133 CAS 2 geheugen :)

arctic silver ligt al thuis dus....
ik hoop dat 1Ghz of 1.1 toch wel te halen :)

Verwijderd

zie sig :-)

Verwijderd

Mijn duron 800 loopt op een Abit KT7a op 1000 Mhz nu dus 7,5 x 133/33 bij 1,85 corevolt.
Hij loopt zeer stabiel.
Mijn voeding is 250 wat een losse van Compaq,
deze zijn zeer goed.
Dit Abit bord is werkelijk in alle mogenlijke standen in te stellen.

Veel succes.

Verwijderd

Neem overrigens de Spire MA324-20B3 cooler.
Deze is lekker stil en houd het toch koel.
Kost circa 40,-

Verwijderd

bij de meeste houd het bij 1050 wel op

• Dukey
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Die van mij loopt op:
Duron700@950 op 1.80 volts >:)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Xandrios
  • Laatst online: 21:58
mijn duron 800 loopt nu rustig op 1.06 GHZ (1060 MHZ)
Dit doet hij op 2V met een simpel spire coolertje van fl 20 !!
Oja, hij word max 43C :)

enne hij boot nog tot 1130 :):)

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Op zondag 11 maart 2001 03:36 schreef Emcee het volgende:
Die spire orb is echt 3X niks trust me.
sinds dat ik hem heb in geruild voor een Alpa (met slechts een YS-tech van 26cfm)
Is de temp 18c gezakt en hij loopt 200Mzh harder (750@950)

Verwijderd

Masterwill met die komponenten die je gekocht heb is de 1 Ghz een formaliteit. Ik denk dat je hem wel richting de 1.1 Ghz krijgt. Goede koeler die Fop en Top geheugen dat Corsair..

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Mijn Duron 800 draait inmiddels op 7,5 x 133 Mhz (266 FSB) 1 Ghz. op 1,7 V. Met een Artic Cooler.

Erg tevreden mee. Zeker gezien de prijs van de processor.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm Bedankt voor jullie reacties allemaal, toch leuk om te horen dat de 300Watt koeler niet zo hard nodig is als ik dacht (waarschijnlijk wel aangeraden als je gaat overdrijven, maar eerst even zo proberen) en dat ik niet direct DM139 + DMxx aan verzendkosten hoef uit te geven aan een Silverado. :) Ik had al eerder naar zo'n Spire koelertje gekeken, wel lekker goedkoop maar wist niet zeker of die wel goed genoeg presteerde. Zal het nu wel even proberen. Binnenkort exile.nl maar even opzoeken (+ nog een andere leverancier voor de ABit en evt. de Spire)

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Ik heb ook 'maar' 250W voeding en toch m'n Duron 650@950 op 1,80V. Met een el cheapo Spire koeler rond de 42 graden. Betere koeler komt misschien nog, maar de voeding voldoet wel :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb net mijn systeempje besteld bij perfect-systems.nl:

- ABit KT7-a
- Duron 800
- 128MB PC133 Dane-Elec
- Koelpasta (eerst het goedkope spul van f2,53, Arctic Silver van f50,= inc. verzendkosten kan altijd nog :P )
- AOpen DVD-1240 IDE
- SB Live! 5.1
- Asus V-6800 32MB DDR (minstens zo goed als een GF MX, maar er zijn wel OS/2-drivers voor, en ook Linux en Windows trouwens)
- Nokia Design H8850 300W (250W was uitverkocht EN duurder :? -> :D)
- Intel PRO/100 (8640B/C)
- En natuurlijk een Samsung floppyspelertje.

Inc. verzendkosten f1895,=. Spire besteld bij www.computerplanet.nl, beeldscherm, Logitech Cordless Wheelman muis, IBM PS/2-toetsenbord (de echte en de beste), 17" IBM-monitor en 10GB IBM-HD heb ik al (tevens Yamaha CDR-6416 en Fast-SCSI ISA-kaartje). Dus eind deze week draai ik op topsnelheid >:) maar eerst eventjes uitproberen voor ik ga OK'en (garantie).

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Abit kt7
Duron 800@1000 1,75 v
44 graden stressed

no probs
[edit]
binnekort hoger (nieuwe koelert: global wf)

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Iemand toevallig informatie/software om een Duron over te klokken?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op vrijdag 01 februari 2002 16:58 schreef freebie het volgende:
Iemand toevallig informatie/software om een Duron over te klokken?
Informatie wel ja: [topic=324186/1/50]

En lees ook meteen effe de algemene faq.. Dan zal duidelijk worden dat je geen topics van bijna een jaar oud omhoog moet schoppen ;)

Verwijderd

Dit is vrij nutteloos ja
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.