Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[7] Homegroup instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Op het moment zit ik met een klein probleem. Ik heb zoals een andere door de weekse dag dat ik niet naar school hoef niks te doen en ik dacht ik zal is een keer alle optie's van windows 7 goed gaan uitpluizen en kijken hoe ik het allemaal werkend kan krijgen met behulp van mijn vaste PC en laptop.

Toen ik bij de homegroup aan kwam heb ik het 1 en ander of zitten lezen en vond het leuk om daar mee is te gaan spelen. (aangezien dit ook een hoop problemen oplost qua printen hier in huis etc) dus ik dacht ik zal eerst is een groep aanmaken. En daar kwam het probleem al naar boven, Er was al een groep aangemaakt. Ik heb iedereen in huis gevraagd of ze al windows 7 draaide en dat was niet het geval. Dus ik verder kijken hmm de naam van de homegroup komt me ook niet bekend voor. Dus ik dacht misschien kan ik er gewoon omheen en mijn eigen homegroup aanmaken.

Al snel kwam ik erachter dat dit niet zo makkelijk was als ik dacht. Knopje was ieder geval nergens te vinden die nodig was om zelf er 1 aan te maken. Dus ik op google zoeken naar een oplossing om dit te kunnen omzeilen ik heb heel wat uurtjes lopen zoeken maar niks kunnen vinden. Dus hierbij vraag ik aan jullie of jullie er iets van weten, het zo ontzettend handig voor mij het het huishouden hier zijn :) !

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Voordat je helemaal enthousiast een nieuwe Homegroup gaat maken even een vraag.
Zijn alle computers in je thuisnetwerk voorzien van Win7? Homegroups werken alleen met Win7 namelijk.

Standaard maakt Windows al een Homegroup voor je aan bij installatie. Je kan deze gewoon aanpassen naar je wensen. Ook kun je een nieuw wachtwoord instellen. Meer details: klik

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader zit ook in de wereld van ICT en hij is meer van eerst maar zien of het allemaal stabiel is en dan stap ik wel over, daar in tegen ben ik "oh beta, installeren!" en dus heeft hij over mijn rug mee zitten kijken hoe het werkte. Hij wil binnenkort met zijn laptop + vaste computer ook de overstap gaan maken. Daarnaast heeft hij gezegd dat ik maar moest regelen dat de overstap van mijn moeder en mijn broer moest regelen naar W7 (2 vaste computers + 1 laptop).

Daarnaast die link die je mee gegeven met die schermen krijg ik al niet. Ik krijg het volgende scherm
Hier, Zoals je kan zien is er al een homegroup aangemaakt, het probleem echter is er is geen 1 computer hier in in het netwerk die "karsten" heet. + ik kan er niet omheen ook niet via een andere computer.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Heet een van je buren misschien Karsten?
Je hebt een draadloze verbinding actief, zie ik. En als je het scherm dat je post goed leest, dan zie je dat Windows die homegroup al heeft gevonden (tijdens de installatie wellicht?).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
nee niemand in de buurt of die ik ken heet karsten dat is dus heel het probleem ook op het moment, aangezien ik er geen touw meer aan kan knoppen. Tijdens installatie heb ik niks met de homegroup gedaan en heb er dus ook geen aangemaakt of ingevoegd. Zelfde als van de buren die zijn van zulke digabeten die daar niet eens gaan proberen naar te zoeken.

Daarnaast vind ik het vaag, aangezien na een schone installatie van mijn laptop kan ik dus wel een homegroup aanmaken maar ik kan er niet voor zorgen dat mijn vaste PC mijn laptop groep ziet in plaats van die groep "karsten"...