[Access][Excel] Excel grafiek copy en paste in access

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Hoi,

Ik heb in access een kleine database gemaakt waarin iemand wat gegevens kan zetten met categorieën etc. niks ingewikkelds. In de database zit ook een Memo-veld(richtext) waarin hij het document kan typen.

Nu willen ze hierin een excel grafiek plakken, alleen dit kan niet. Wat wel kan is een bound oleobject maken maar dit betekend als je het document verplaatst of verwijderd dat de verwijzing ook weg is. (ook geen oplossing dus). En een unbound ole object krijg ik alleen de keuze voor een grafiek achtige wizzard dus dat gaat voorbij aan het hele copy en paste principe.

Mijn vraag is nu dan ook meer; kan ik in access een object bijzetten, bijvoorbeeld onder het document waarin ze een grafiek kunnen plakken die ook echt in de database staat en geen verwijzing is.

Dit alles is in Office 2007

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Misschien dat hier een optie tussen zit:
http://www.ammara.com/articles/acctech.html

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Dat wordt hem niet voor hetgeen wat ik wil.

Wat ik ondertussen geprobeerd heb een bound object frame gemaakt en bij control source (net als bij mijn memoveld) heb ik mijn TEKST object gebruikt.

Ik hoop dat hij die dan vult en dat ik door erop te dubbelklikken ik die kan wijzigen echter dat wordt hem ook niet. Dus een unbound object frame gepakt type "word" maar daar kan je geen control source gebruiken. Is het dan zo moeilijk om een veld te maken waarin ik mijn tekst uit een database haal en waar ik ook gewoon een excel grafiekje kan plakken ?

En toevallig vind ik dus van niet! :-)