Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:05

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Topicstarter
Ik heb tijdje geleden Windows XP hergeinstalleerd, alleen het lukt niet om verbinding te maken met internet. Ik heb toen gekeken bij mijn netwerk verbindingen en daar staat alleen 1394-verbinding. Ook bij de driver voor mijn netwerk kaart staat: 1394 netwerkkaart. Dit blijkt dus een Firewire aansluiting te zijn?

Heb toen beetje op Google gezocht en nu blijkt dus dat ik een aantal drivers mis voor mijn netwerkkaart. Hoe kom ik erachter welke drivers ik nodig heb? Hij laat in Apparaatbeheer namelijk niet zien wat voor type netwerkkaart het is...

Edit: Verder zie ik bij Overige Apparaten nog een Ethernet-connector met een geel vraagteken ervoor en PCI-modem.

[ Voor 9% gewijzigd door MonkeySleeve op 15-06-2010 12:21 ]

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
if all else fails... doe je kast open en kijk wat er op het kaartje staat of indien het een onboard is, kijk welk moederbord erin zit, ga dan naar de fabrikant website en download je drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 22:48
Zoek een Hardware scanner op www.google.nl ;)

Als je Pc van een fabrikant is kun je op de site van de fabrikant met je serienummer je computer opzoeken en zo de juiste drivers vinden.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:47
programma's als everest, hwinfo en sisoftsandra komen er meestal wel uit wat voor hardware je hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 21:33
Vaak kun je in hardware beheer een bepaald cijfer vinden bij het tabblad details. Daar staat ven en en dev met daar een bepaalde combinatie (BV 168C).

Ga met deze info naar: http://www.pcidatabase.com/ en dan heb je vaak een goed idee van wat er in steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of makkelijker, waarschijnlijk zit het ding gewoon onboard, check even wat voor moederbord je hebt en je kunt de driver zo bij de fabrikant vandaan plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Heb em even open gemaakt, wat een boel stof zat erin zeg :P Heb dat koelingblok wat op de processor zit even eraf gehaald, het stof wat daarin zat was echt beschamed... Moet em alleen nu er terug in zien te krijgen...

Het is een onboard dingetje, en op het Moederbord zie ik staan: P4SD-VX.

Ben niet zon held qua hardware :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

P4SD-VX klinkt heel erg als een Asus OEMbordje. Het makkelijkst is om even de specs van dat bordje te googlen en te kijken welke netwerkchip erop zit (vaak is dat ook wel te vinden op het bord zelf, grote kans dat dit gewoon een RTL8139 is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook gewoon zoeken tussen je computerspullen of je nog een dvdtje hebt van hetzelfde merk als je moederbord. Zeer waarschijnlijk hoort het dan bij elkaar en staan daar de drivers op ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eranou
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 13:13
als ik google, kom ik op http://motherboards.mbarron.net/forum/viewtopic.php?p=1888 uit

en als ik bij sony kijk dan hebben ze het over Intel drivers

http://esupport.sony.com/US/perl/swu-list.pl?mdl=PCVRS420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
ThE_OwNeR schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:42:
Heb em even open gemaakt, wat een boel stof zat erin zeg :P Heb dat koelingblok wat op de processor zit even eraf gehaald, het stof wat daarin zat was echt beschamed... Moet em alleen nu er terug in zien te krijgen...

Het is een onboard dingetje, en op het Moederbord zie ik staan: P4SD-VX.

Ben niet zon held qua hardware :P
Je weet hopelijk dat je nieuwe pasta op je proc moet doen als je het koeling blok weer terug zet? anders kun je nog wel eens naar staan te kijken wbt oververhitting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Yokidrink schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:07:
[...]

Je weet hopelijk dat je nieuwe pasta op je proc moet doen als je het koeling blok weer terug zet? anders kun je nog wel eens naar staan te kijken wbt oververhitting ;)
Nou... Nu je het zegt. Dat blok heeft dus heel die processor eraf getrokken :S Hij zit nu aan de onderkant vast en ik krijg em er ook niet meer in zonder al die pinnetjes te verbuigen...

Ik haat hardware, is echt niks voor mij. Zal hem maar even brengen naar een mannetje, die weet wel wat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lol je haat hardware, het was gewoon een driverprobleem voor je aan dat blok begon te trekken ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Marzman schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:15:
Lol je haat hardware, het was gewoon een driverprobleem voor je aan dat blok begon te trekken ;)
I know maar geloof me; dat ding moest echt schoon gemaakt worden XD Zat gewoon een muur van stof op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
je hebt van die mooie spuitbussen met lucht.. doet wonderen om de zooi even uit te blazen. als de fan het nog goed doet hoef je echt niet het koelblok van je cpu te halen hoor, alleen wanneer je er een nieuwe op wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een stofzuiger gebruik ik er zelf voor, dat werkt ook al jaren prima ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Mij is altijd geleerd dat je het juist nooit met een stofzuiger moet doen aangezien die statisch geladen kan zijn :S En zon spuitbus had ik helaas niet... Naja het is nu gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb het ook wel eens gehoord, maar het gaat al jaren goed. Ik ga ook niet de geheugenreepjes stofzuigen ofzo ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:52:
P4SD-VX klinkt heel erg als een Asus OEMbordje. Het makkelijkst is om even de specs van dat bordje te googlen en te kijken welke netwerkchip erop zit (vaak is dat ook wel te vinden op het bord zelf, grote kans dat dit gewoon een RTL8139 is).
^^

En dat wordt je toch wel geacht zelf te kunnen verzinnen.
Om daar nou een topic voor te openen is een beetje overbodig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.