Toon posts:

GTX260's werken apart wel maar in SLi niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn pc 2X een GTX260 zitten van Asus. Maar in Sli opstelling werken deze niet goed, het probleem is alsvolgt:
*Apart werken deze kaarten wel (Dus 1 aangesloten en de ander los)
*Als ze alle 2 samen in SLi staan dan crashen games. De games die ik geprobeerd heb zijn: BBC2 En Crysis
(2 aparte engines dus het ligt niet aan de spellen)

Ik heb een paar dingen al geprobeerd:
Andere drivers
Ander OS --> Deze set-up werkte perfect onder vista. Tot ik 7 op me PC zetten toen begonnen de problemen. Weer vista er op gezet probleem was er nog steeds:S

Extra info:
Met physix aan inplaats van SLi Crashen de games minder snel. Maar nog steeds in relatief korte tijd.

Mijn setup:
AMD Phenom II Black editon (eerst clocked naar 3.8 nu gwn 3)
2X Asus GTX260
Asus M3n SLi-Deluxe (nieuwste bios)
6GB Ram Pc-6400
850W(top voeding, merk ff kwijt)

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Hoe ik dit kan fixen?

Bedankt!:D

• Bobsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02-2025
Ik heb hetzelfde probleem. Alleen heb ik 2x de GTX260 van EVGA en dan in een i7 systeem. Maar ze werken net zoals bij jou afzonderlijk perfect. Ik draai ze nu zelfs met een scherm per videokaart om toch nog iets eruit te halen. Maar zodra ik ze in SLI modus zet loopt het bij enige belasting vast, zelfs bij een scorecheck van Windows.

Ik heb van alles geprobeerd, heb 2 verschillende SLI kabels in allebei de poorten gehad, zelfs een three-way SLI kabel(dus 3x2 aansluitingen) erop gehad. Heb Windows 7 opnieuw geinstalleerd en verschillende nVidia drivers geprobeerd, niks werkt. Alleen heeft het bij mij ook nooit gewerkt omdat ik geen Vista had, maar dat is SLI me niet waard.

[Edit] Niet een al te duidelijke omschrijving van het probleem dus. Wanneer ik de 2 kaarten middels een SLI-kabel(al diverse geprobeerd, lees hierboven) verbind, en in de nVidia Control Panel(ook al verschillende versies van de driver geprobeerd) SLI aanzet, lijkt alles goed te gaan. Maar zodra ik een spel doe, een 3Dmarkje draai of zelfs de Windows indexering vernieuw krijg ik een melding dat mijn driver crasht en daarna moet ik SLI uitzetten en rebooten om normaal wat te kunnen doen.

[Edit2] Ik heb een Nexus 850Watt voeding, moet meer dan genoeg zijn. En de kaarten worden onder extreme belasting met koelers op 70% 91 graden maximaal. Heb de koelers tijdens m'n test ten alle tijde op 100% gehad. Dus ook weer 2 dingen die het niet zijn. Toch bedankt voor de bijdrage!

[ Voor 34% gewijzigd door Bobsel op 15-06-2010 18:20 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je de temperaturen al eens in het oog gehouden wanneer een crash zich voordoet?

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 13:42
Heb je de SLI brug er opzitten?

En wat voor crashes? Ga je terug naar desktop, hangt je spel en moet je em zelf afsluiten, hangt je systeem gedeeltelijk of volledig of krijg je een blauw scherm....?

[ Voor 73% gewijzigd door A Lurker op 15-06-2010 13:52 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 21:54

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Het eerste waar ik aan denk is warmteprobleem of te zwakke voeding.

Bij de ts zal voeding wel niet het probleem zijn maar bij reactie 2 kan dat altijd het probleem zijn.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

Topicstarter
*Ik heb de temperaturen ook al gecheckt:
Op zowel 100% Fan als AUTO De temperatuur maakt niks uit (crasht zowel bij 90C als bij 70C)

*Met of zonder SLi bridge maakt ook niks uit.

*De crash hangt wel van spel af. Ik zal een typisch scenario beschrijven:
Ik start het spel op alles loopt perfect, Zoek een game uit en join.
Spel laat het scherm zien van boven in het spel wat er gebeurt op de map(de gamers weten wat ik bedoel;)) Alles beweegt voor een seconden of 5, staat vast en gaat stotteren, geluid gaat keurig door, Dan krijg ik in BBC2 een wit scherm en dan moet ik hem afsluiten door middel van CTR-ALT-DEL waarna ik een foutmelding krijg. In Crysis sluit hij af naar de desktop en krijg ik ook een foutmelding.
Ik heb inderdaad gehoord dat er meerdere mensen met dit probleem zijn, het rare is dat er veel meer mensen zijn waar het perfect bij draait en wat helemaal raar is is dat het eerst bij mij probleemloos werkte:S

Iemand al enig idee wat de mogelijke oplossing kan zijn?

[edit] Kan het niet zijn dat er toch iets aan me voeding niet goed werkt? Dat daardoor 1 van de kaarten te weinig stroom krijgt. Door bijvoorbeeld slechte kabel(aansluiting)
Het lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk. Hij kwam als beste uit de test van HW.info (weet de naam nog steeds niet) mss iets inwendig kapot door plotseling uitzetten (stekker er uit terwijl PC aan staat?)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 22:17 . Reden: Vergeten iets toetevoegen ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat wel kan zijn is dat je onder Vista een redelijk oude driver had, en dat je onder 7 een (veel) nieuwere hebt geïnstalleerd, en later ook altijd nieuwere versies dan die ene van de eerste keer onder Vista.

Kijk even het merk van de voeding na trouwens :P

[ Voor 11% gewijzigd door Admiral Freebee op 15-06-2010 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
* Ik heb me downloads map toendertijd bewaart bij her installatie vista. Dus ik kon nog precies de driver die er toen opstond installeren (zelfs zonder opnieuw downloaden dus)

* merk voeding is: Cooler Master Powersupply RealPower Pro 850W Modular(4launch gekocht)

Nog 1 toevoeging: De 1e kaart is de oude variant van de 260 de 2e is de nieuwere (kleiner door kleinere chip)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die twee kaarten hebben ook een andere hoeveelheid streamprocessors, niet? Normaal zou dit niet mogen uitmaken, maar misschien dat het toch makkelijker problemen geeft.

Gebruik je ergens een omvormer om de stroomstekkers voor de grafische kaarten aan te sluiten?

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:51
Die foutmelding, wat houd dat in ?

Verwijderd

Topicstarter
* Nee zitten gewoon direct aan de kaarten vast.
* Foutmelding is melding van nvidia dat de beeldscherm stuurprogramma's gestopt zijn met werken..

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:14

M2M

medicijnman

heb je twee typenummers van de kaarten? Zodat wij kunnen zien over exact welke GTX260's het gaat? Je bent je er waarschijnlijk al van bewust dat er verschillende versies van rondzweven.

-_-

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:10:
Het lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk. Hij kwam als beste uit de test van HW.info
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:20:
* merk voeding is: Cooler Master Powersupply RealPower Pro 850W Modular(4launch gekocht)
Nou deze voeding behoort zeker niet tot de beste 850 Watt voedingen maar in principe zal het voldoende moeten zijn. Denk ook eerder dat je iets van een driver probleem hebt. Misschien eens wat andere (oudere) drivers gebruiken voor de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de nieuwste gedownload: 2.zoveel. Ik ga zodra ik even tijd heb (waarschijnlijk morgen) het weer in de SLi opstelling proberen. Niet super veel tijd met een toetsen week voor de deur..

Hier nog even de 2 kaart nummer:
*serial number: 88X0AG100712 part number: 90-C3CGF0-M0UAY00T
*serial number:99C0AC076948 part number: 90-C1CNF0-M0UAY00Z
Als ik de verkeerde nummers heb neergezet hoor ik het graag!
Ik hoop echt dat iemand weet hoe ik dit kan fixen want het is wel een beetje boel zonde van 200 euro aan kaart die nu stop ligt te vangen..:(

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:35
Vraagje: hoe zit het met de temperatuur van je moederbord/chipsets?
Vraagje2: heb je al een keer de 2 kaarten van plaats verwisseld?

Verwijderd

2x182 watt vga (standaard versie (standaard overgeklokt versie gebruiken 225watt
95watt cpu amd phenom2 x4 945 @ 125watt in overclok 3,4g 140watt op 3,6g
50watt moederbord met mem
klein spul zoals fan hd en dvd 50watt max
579watt vermogen (non overklok) (gecombineerde vermogen)

Wat is de gecombineerde vermogen van je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
*De temperatuur van me moederbord.. Heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken. Maar ik heb een huge coolermaster cooler op me cpu dus ik twijfel of het daar aan ligt:S

*Nee nog niet van plaats gewisseld. Maar hoe kan dit uitmaken dan?

*850Watt

Update:
Als de game crasht, dan geeft me beeldscherm een melding dat hij eerst analoog dan weer digitaal dan weer analoog enz enz word voor een keer of 5. Volgens mij heeft dat er wat mee te maken maar wat?:P
Nieuwste driver heeft geen zin.
Pagina: 1