vSphere Client send mail if cpu gets to hot

Pagina: 1
Acties:

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik zit hier met een probleem waar ik niet uitkom heb een VMWare machine draaien met meerdere servers erop. Nu wil het geval zijn dat als de cpu te warm wordt er een mail verstuurd moet worden naar mijzelf.

Is dit in te stellen in de vSphere Client? Zo ja waar.
Heb al een tijd lopen googlen en meerde manuals gelezen op de site van VMware maar tot op heden geen oplossing gevonden.

• bobsquad
  • Niet online
Niemand die toevallig weet hoe ik voor elkaar kan krijgen?

modjes kan de topictitel veranderd worden in ESX cpu warning

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 19:54
vShere client draait op jou eigen pc en is de tool om een verbinding te maken naar een ESX(i) server of vCenter server.

Warnings per email versturen kan via vCenter. Heb je een dergelijke server? Zo ja, dan is dit simpel in te stellen op het tabblad Alarms.

while (! ( succeed = try ()));

• bobsquad
  • Niet online
Ja er is een vCenter server aanwezig met daarop ook nog de vSphere Client. ik kan naar het tablad Alarms maar daar kan ik dus niks vinden over warnings als de CPU te warm wordt. De mail instellen is bij andere checks wel gelukt.

Het gaat er dus eigenlijk om dat ik de temps niet kan zien/controleren bij Alarms. Deze zie ik wel als ik de status bekijk van het Cluster.

• bobsquad
  • Niet online
Niemand?

• bobsquad
  • Niet online
echt helemaal niemand?

Eventueel een andere manier om dit automatisch te laten doen?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 19:54
Door de Alerts netjes in te stellen in vCenter. Bedenk wel goed op welk niveau je deze alerts instelt. Als je een host wilt monitoren moet je deze dus op het tabblad alerts van de host instellen.

Zie ook deze handleiding.

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1