Toon posts:

[Vista + TP-Link WR642G]Port werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik heb ineens een heel raar probleem. Gister had ik een virus op mijn computer en dat is nu allemaal verwijderd maar sindsdien (of misschien al daarvoor ik weet niet of het daar een verband mee is) werken de geforwarde porten naar deze Windows Vista PC niet meer. Porten die naar bijv. mijn MacBook lopen doen het nog prima.
Heb al flink rond lopen zoeken en dus steeds opnieuw ingesteld, reservering in de Router twintig keer nagelopen, uiteindelijk Router gereset (porten op andere computers doen het inmiddels weer maar bij de Windows PC nog steeds niet) en ook Windows Firewall uitgezet plus checken of netwerk op Private staat.

Het lijkt er dus op alsof er iets in Windows zit wat nu die porten tegenhoud. Weten jullie wat in Windows daarvoor kan zorgen? Inmiddels heb ik de virusscanners en anti-spyware (AVG en Lavasoft) al weer helemaal verwijderd aangezien de virussen helemaal weg waren, dus die zouden ook geen invloed meer moeten hebben.

Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat het niet in de router zit. Kan het misschien zijn dat de Windows PC nu toch ergens is gaan rotten vanwege die virussen?

Het gaat om een WR642G TP-Link router en Windows Vista 64Bit Ultimate.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik wil je aanraden: Na een virus een verse installatie van windows. Dan ben je zeker dat je alle shit kwijt bent.
Om welk virus ging het? Kan het zijn dat je hosts bestand is aangepast, je netwerk instellingen zijn aangepast of je mischien via een proxy wordt omgeleid waardoor je poorten niet meer werken?

Tip: Virtual machine gebruiken voor "gevaarlijke" downloads.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Was volgens mij vooral spyware dat ik dus ook de hele tijd reclame kreeg. Wonder boven wonder doet de port het nu ineens zonder dat ik iets heb veranderd sinds de laatste keer dat hij het niet deed :/
Maar misschien inderdaad toch opnieuw installeren. Ik download dus altijd torrents via afgesloten communities nog nooit virussen gehad. Dacht laat ik is een keer nieuwsgroepen proberen en was meteen raak :P

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik denk niet dat je het moet koppelen aan nieuwsgroepen, maar aan wat je downloadt. Zelf namelijk nog nooit problemen gehad met nieuwsgroepen en wel met torrents.

Anyways: ik zou geen bankzaken meer doen / creditcard gegevens meer invoeren op je machine totdat er een verse Windows op zit.

There is no place like 127.0.0.1