Toon posts:

netwerkkaart wireless & wired

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel thuis met een puzzel waar ik zelf niet uitkom.

Ik heb een draadloos netwerk thuis wat prima functioneert. Computer staat boven en verbinding is goed. Nu heb ik tussen mijn pc en tv een media player staan. Als ik daar een usb schijf aanhang gaat het prima met films kijken, maar via het netwerk schokt het nogal.

Graag zou ik willen dat ik deze schijf ook via mijn pc kan benaderen zonder dat ik hem elke keer los moet koppelen en aan mn pc moet sluiten. Ik heb gekeken naar een usb netwerk hub, maar ik krijg dit niet helemaal helder. Ik kwam op deze uit.

Als ik de mediaplayer dmv usb aansluit op die hub, en mijn schijf ook op de hub aansluit, zal de mediaplayer deze dan zien alsof hij direct is aangesloten?

Ik zou hier graag wat info over hebben, of desnoods andere oplossingen als die er zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-02 09:53
Welke media player heb je?
Als die wat ouder is of geen duur model was, zou ik kijken of je geen media player kan krijgen met netwerkaansluiting.

Voor de harde schijf lijkt mij je "Netwerk USB Hub" geen probleem, maar de vraag is of de media player daarmee
samen wil werken. Meestal kan je alleen maar USB sticks en USB harde schijven aansluiten op zo een USB poort.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, ik heb een playon hd mini en die heeft dus wel een netwerkaansluiting. Het probleem was dus dat ik in mijn pc alleen een netwerkkaart heb zitten met een antenne eraan dus geen netwerkaansluiting.

Nu zie ik net dat er converters zijn van usb naar ethernet. Kabeltje ertussen en klaar ben ik.... toch??

Of zie ik nu nog iets over het hoofd?? Ik kan nu toch gewoon mijn usb-schijf aan mijn pc hangen en hem via het netwerk benaderen?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-02 09:53
Ik was wat in verwarring gebracht met je poging om de "netwerk usb" aangesloten te krijgen.

De USB schijf kan je het beste aansluiten op je pc.
Dan moet je beslissen of je een netwerkkabel aanlegt naar de media player of dat je een wireless oplossing kiest.
Met een access point kan je dat voor elkaar krijgen. Die wordt dan direct aangesloten op de media player.