[Silverlight/VB] Communicatie tussen server en client

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Op verzoek heb ik de topic start aangepast, blijkbaar werdt ik niet correct begrepen.

Situatieschets
1. Ik migreer een bestaande applicatie vanuit VB6 naar Silverlight icm VB.
2. Een Silverlight applicatie bestaat uit 2 dingen, te weten: een clientdeel dat de interface samensteld en een serverdeel die toegang heeft tot een database.
3. Het interface gedeelte lukt me. (ik kan bv een textbox tekenen en bewerken)
4. Het server gedeelte lukt me ook. (ik kan een database uitlezen en verwerken)

De vraag
Hoe koppel ik het serverdeel aan de client? (of simpeler: hoe transporteer ik bv een string van en naar het server of client deel)

Onderzoek
Ik heb de techsites van Microsoft erop nageslagen en ik kan geen antwoord vinden. Ook Google kan me niet verder helpen. (waarschijnlijk zoek ik totaal verkeerd)

Disclaimer
Dit is GEEN script request! (scripten kan ik zelf wel)
Dit is ook GEEN protocol request! (Ik snap ongeveer hoe het zou moeten werken)

Ik zoek een duidelijke uitleg hoe ik het protocol kan implementeren.

Ik heb dus bijvoorbeeld een string in het server gedeelte die ik in het client gedeelte wil kunnen verwerken.

Op verzoek kan ik de code tonen waarin staat hoe ik de data ophaal uit een database of ik kan de code tonen hoe ik een string in een textbox plaats. Maar deze code werkt gewoon en daarmee heb ik geen probleem.

Nogmaals: Het tonen van de code heeft in principe geen meerwaarde, het schept juist alleen verwarring omd dat mijn vraag niet is.

Ik hoop dat dit nu wel duidelijk is wat ik vraag.

[ Voor 82% gewijzigd door Stephan224 op 15-06-2010 12:37 ]

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Stephan224 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:11:
Op dit moment probeer ik de Serverside met de Clientside te laten communiceren met elkaar om de info die ik ophaal uit de database (serverside) te weergeven op de clientside. Dit lukt me dus totaal niet. Ik kan en mag niets aanroepen of uitwisselen tussen de server en de client code.
En hoe moeten wij, zonder relevante(!) code, hier iets over zeggen :? Ik wil je graag wijzen op onze Quickstart; daarin zul je lezen dat we graag zien wat je dan zelf hebt geprobeerd/gezocht/gevonden etc. en ik zou dat dan ook graag nog even terugzien in je topicstart. Gebruik daarvoor de edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ).
Stephan224 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:11:
(de techsites van Microsoft zijn hier ook zo lekker onduidelijk over, veel C#)
In de meeste gevallen is VB code ook beschikbaar maar moet je even een tabje aanklikken ofzo; en anders is C# op wat syntax verschillen na amper verschillend van VB.Net; dus welke code heb je precies moeite mee?

Oh, en: Waar hoort mijn topic?
SEA >> PRG

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 15-06-2010 11:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
RobIII schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:28:
[...]

En hoe moeten wij, zonder relevante(!) code, hier iets over zeggen :? Ik wil je graag wijzen op onze Quickstart; daarin zul je lezen dat we graag zien wat je dan zelf hebt geprobeerd/gezocht/gevonden etc. en ik zou dat dan ook graag nog even terugzien in je topicstart. Gebruik daarvoor de edit knop ( [afbeelding] ).
Ik zie het nut er niet van in om de starttopic aan te passen. De motivatie staat erin, de probleemstelling staat erin en er staat in dat ik al aardig wat heb afgezocht maar geen duidelijke info kon vinden. Ik kan de bezochte websites wel opnoemen, maar dat heeft geen meerwaarde. (dat schept alleen verwarring)

Code voorbeelden hebben ook geen meerwaarde. Op de server haal ik de informatie op uit de database en deze informatie wil ik doorgeven aan de client. Ik wil alleen weten hoe ik dit kan doen.

Simpel gezegd: Op de server heb ik een willekeurige string en ik wil de string aan de gebruiker tonen die de client is. Hoe kan ik dit doen? (hoe transporteer ik de string an server naar client of andersom?)

[ Voor 3% gewijzigd door Stephan224 op 15-06-2010 12:47 . Reden: Zie de start topic, die is aangepast. ]

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Code voorbeelden hebben wel meerwaarde, anders vroegen we er niet om. Met jouw (relevante!) code kunnen wij kijken of je ergens een klein foutje hebt zitten. Zonder code is het voor ons ook gokwerk om te zien wat je fout doet, daar beginnen we niet aan. Wanneer je nog geen code hebt en je hoopt die hier te krijgen moet ik je ook teleurstellen, dat noemen we scriptrequests, waar we een broertje dood aan hebben.

Op http://www.silverlight.net/learn/ staat volgens mij meer dan genoeg om dit te kunnen doen. Zo niet, geef dan eens aan de hand van voorbeelden aan waarom die artikelen dan wel niet voldoen. Dus; doe nou eens wat je gevraagd wordt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Stephan224 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:39:
[...]

Ik zie het nut er niet van in om de starttopic aan te passen.
Zo werkt het niet. Ofwel je geeft ons de info die we nodig hebben om je te helpen en dan helpen we je graag, ofwel je legt je erbij neer dat je hier niet geholpen gaat kunnen worden. We hebben geen glazen bol. Dus nogmaals Rob's verzoek: geef wat meer informatie, liefst gecombineerd met de code die je geprobeerd hebt. Zonder is dit topic compleet nutteloos.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Ik kan mij best voorstellen dat wanneer je de juiste termen niet hebt, de communicatie niet op stand kunt krijgen. Waar je naar op zoek bent is een Web Service. WCF is een nette abstractielaag binnen het .NET-framework en wordt dan ook veel gebruikt in combinatie met Silverlight. Op de website die MueR al aanhaalde, staat daar een mooi artiekel over: http://www.silverlight.net/learn/quickstarts/webservices/

Dit is slechts één manier om het te implementeren, waarbij ik hoop dat het je in de goede richting duwt. Maar inderdaad, we kunnen niet zien of je dit al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
Feanathiel schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:09:
Ik kan mij best voorstellen dat wanneer je de juiste termen niet hebt, de communicatie niet op stand kunt krijgen. Waar je naar op zoek bent is een Web Service. WCF is een nette abstractielaag binnen het .NET-framework en wordt dan ook veel gebruikt in combinatie met Silverlight. Op de website die MueR al aanhaalde, staat daar een mooi artiekel over: http://www.silverlight.net/learn/quickstarts/webservices/

Dit is slechts één manier om het te implementeren, waarbij ik hoop dat het je in de goede richting duwt. Maar inderdaad, we kunnen niet zien of je dit al geprobeerd hebt.
Dank je wel voor dit antwoord. Ik zal me eens verder verdiepen in "Web Service/WCF". Ik denk dat ik hiermee een antwoord op mijn vraag kan vinden.

De verwarring waar in last van heb komt inderdaad voort uit de verschillende manieren waar ik over gelezen heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Stephan224 op 15-06-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Kijk eens naar de WCF RIA Services, volgens mij krijg je hiermee precies wat je zoekt.

We are shaping the future

Pagina: 1