Op verzoek heb ik de topic start aangepast, blijkbaar werdt ik niet correct begrepen.
Situatieschets
1. Ik migreer een bestaande applicatie vanuit VB6 naar Silverlight icm VB.
2. Een Silverlight applicatie bestaat uit 2 dingen, te weten: een clientdeel dat de interface samensteld en een serverdeel die toegang heeft tot een database.
3. Het interface gedeelte lukt me. (ik kan bv een textbox tekenen en bewerken)
4. Het server gedeelte lukt me ook. (ik kan een database uitlezen en verwerken)
De vraag
Hoe koppel ik het serverdeel aan de client? (of simpeler: hoe transporteer ik bv een string van en naar het server of client deel)
Onderzoek
Ik heb de techsites van Microsoft erop nageslagen en ik kan geen antwoord vinden. Ook Google kan me niet verder helpen. (waarschijnlijk zoek ik totaal verkeerd)
Disclaimer
Dit is GEEN script request! (scripten kan ik zelf wel)
Dit is ook GEEN protocol request! (Ik snap ongeveer hoe het zou moeten werken)
Ik zoek een duidelijke uitleg hoe ik het protocol kan implementeren.
Ik heb dus bijvoorbeeld een string in het server gedeelte die ik in het client gedeelte wil kunnen verwerken.
Op verzoek kan ik de code tonen waarin staat hoe ik de data ophaal uit een database of ik kan de code tonen hoe ik een string in een textbox plaats. Maar deze code werkt gewoon en daarmee heb ik geen probleem.
Nogmaals: Het tonen van de code heeft in principe geen meerwaarde, het schept juist alleen verwarring omd dat mijn vraag niet is.
Ik hoop dat dit nu wel duidelijk is wat ik vraag.
Situatieschets
1. Ik migreer een bestaande applicatie vanuit VB6 naar Silverlight icm VB.
2. Een Silverlight applicatie bestaat uit 2 dingen, te weten: een clientdeel dat de interface samensteld en een serverdeel die toegang heeft tot een database.
3. Het interface gedeelte lukt me. (ik kan bv een textbox tekenen en bewerken)
4. Het server gedeelte lukt me ook. (ik kan een database uitlezen en verwerken)
De vraag
Hoe koppel ik het serverdeel aan de client? (of simpeler: hoe transporteer ik bv een string van en naar het server of client deel)
Onderzoek
Ik heb de techsites van Microsoft erop nageslagen en ik kan geen antwoord vinden. Ook Google kan me niet verder helpen. (waarschijnlijk zoek ik totaal verkeerd)
Disclaimer
Dit is GEEN script request! (scripten kan ik zelf wel)
Dit is ook GEEN protocol request! (Ik snap ongeveer hoe het zou moeten werken)
Ik zoek een duidelijke uitleg hoe ik het protocol kan implementeren.
Ik heb dus bijvoorbeeld een string in het server gedeelte die ik in het client gedeelte wil kunnen verwerken.
Op verzoek kan ik de code tonen waarin staat hoe ik de data ophaal uit een database of ik kan de code tonen hoe ik een string in een textbox plaats. Maar deze code werkt gewoon en daarmee heb ik geen probleem.
Nogmaals: Het tonen van de code heeft in principe geen meerwaarde, het schept juist alleen verwarring omd dat mijn vraag niet is.
Ik hoop dat dit nu wel duidelijk is wat ik vraag.
[ Voor 82% gewijzigd door Stephan224 op 15-06-2010 12:37 ]
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)