Netbook geschikt voor Android development

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske[82]
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 22:11
Ik ga binnenkort een lange reis maken, waarbij ik mijn kennis van programmeren voor Android wil opbouwen/verbeteren in de avonduurtjes. Vanwege volume & gewichtsbeperkingen, lijkt een netbook me wel wat. Ik vraag me echter af of zo'n systeem geschikt is om met bijvoorbeeld Eclipse als IDE te developen voor Java/Android?

Waar moet ik aan denken bij de aanschaf? De grootte waar ik aan zit te denken is de 10" series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:08
Het is absoluut niet aan te raden. Compileren is een rekenintensief proces en ook het draaien van een emulator vraagt de nodige processorkracht. En daar komt de JVM nog eens overheen, die ook weer overhead heeft. Voor het ontwikkelen van software zou ik zelf wel iets meer willen dan een Intel Atom.

Ik zou gaan voor een wat krachtigere (zoek de laptop daar ook echt op uit) compacte laptop.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-06-2010 10:19 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske[82]
Qua rekenkracht lijkt me dat beter inderdaad. Probleem is dat je dan al snel aan een 12" zit, en al snel boven de 1,5kg. Dat is voor mij écht te groot en te zwaar om mee te nemen. Is er nog een verschil tussen de N280/N450 wat hier specifiek tot uiting zal komen, of is er nog een andere keuze?

Ik wil ook af en toe een serie/film kijken op standaard DVD kwaliteit (de standaard 700Mb divxjes). Kan een netbook dat 'makkelijk' aan of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Tieske\[82] schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:03:
Ik wil ook af en toe een serie/film kijken op standaard DVD kwaliteit (de standaard 700Mb divxjes). Kan een netbook dat 'makkelijk' aan of?
Door een broadcom crystal hd bij te plaatsen kan je zelfs 1080p materiaal zonder problemen kijken ;) (Resolutie uit gezonderd en je netbook moet nog wel een mini pci-e uitbreidingslot hebben)

[ Voor 11% gewijzigd door consolefreak op 15-06-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:08
Een netbook redt dat wel. Mijn zus heeft een N280 (Asus 1005HA-H) met VLC en die speelt DiVX en DVD- rips wel vloeiend af. Als HD video (H.264 en anderen) van belang is, let er dan op dat de GPU dat kan decoderen, zowel de N280 als de N450 kunnen dat niet bijbenen en hebben geen extra hulpmiddelen aan boord om dat te kunnen decoderen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske[82]
HD video zal ik toch niet gaan kijken op een Netbook verwacht ik, dat doe ik nu al niet op een 'volwaardige' laptop. Wat video betreft dus geen issue begrijp ik. In de review van deze site zie ik dat de N280 en N450 eigenlijk weinig verschillen, klopt dat of mis ik iets?

Andere twijfel die ik nog steeds heb is het Java/Android programmeren. Jaap, jij geeft aan dat meer kracht wel handig zou zijn. Ik zal onderweg met name kleine applicaties gaan 'knutselen', wat met Google Maps etc. Is het echt 'onwerkbaar' of is het toch goed te doen?
Pagina: 1