Games Router, automatisch port forwarden

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
Goede morgen tweakers,

Na al flink wat af gezocht te hebben ga ik toch mijn beroep op jullie doen. Bij meerdere online games heb ik connectie problemen, veelal uit zich dat in een hoge ping. Om een concreet voorbeeld te noemen: Battlefield Bad Company 2. In de server browser, heeft iedere server een ping van - of 999

Wanneer ik me pc direct op de modem (ziggo) aansluit zijn de problemen verholpen. Nu gaat bij mij gelijk het lampje port forwarding branden.

Om van het gezeur af te zijn heb ik poorten 1 t/m 65.000 geforward naar mijn pc, zowel udp als tcp. (Om eerst te kijken of dat werkt, dat het gevaarlijk is, snap ik ook).

Maar nu ontstaan nog steeds de problemen en ik vraag me af hoe dit komt.
Bovendien, een maat van me heeft nergens last van, terwijl hun geen poorten forwarden.

Dus 1, zie ik nog wat over het hoofd?
2, Bestaat er ondertussen een nieuw protocol, een soort van upnp, dat dit automatisch verzorgd

Ik hoor het graag, want ik tast nu een beetje in het duister.

[ Voor 4% gewijzigd door BlackHawkDesign op 15-06-2010 09:06 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Als je router UPNP ondersteunt gaat dit inderdaad vanzelf (wel aanzetten). Het type router zouden we graag nog wel even van je te weten komen :)

Verder denk ik dat we vrij zeker kunnen zeggen dat je router ietwat brak is. Dat heb je zelf al kunnen constateren door je PC rechtstreeks op Internet te hangen :)

Ergo, wat voor router heb je, hoe oud is die en misschien is het tijd voor een nieuwe...? ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• BlackHawkDesign
Mijn router ondersteund upnp en heeft dit aan staan. Maar bij zon online microsoft tester van je upnp, gaf hij aan dat er geen upnp ondersteund werd..

Het gaat om deze router pricewatch: Sitecom WL-173 Wireless Network Broadband Router 54g Turbo

EDIT: Emm ja naja soms flipt hij idd wel eens. Ik blijf het alleen altijd een vreemd verschijnsel vinden, dat je router gewoon beroerd begint te functioneren na 2 jaar. Wil hier eens gaan navragen, zonder gelijk weer een nieuwe aan te schaffen.

[ Voor 24% gewijzigd door BlackHawkDesign op 15-06-2010 09:14 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor Bad Company 2 is het een bekend probleem, dat zou met de nieuwe patch opgelost moeten zijn. Je ziet nu geen pings tenzij je het spel als administrator draait.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41

lier

MikroTik nerd

Tsurany schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:16:
Voor Bad Company 2 is het een bekend probleem, dat zou met de nieuwe patch opgelost moeten zijn. Je ziet nu geen pings tenzij je het spel als administrator draait.
In het algemeen geldt eigenlijk wel dat het forwarden van poorten alleen nodig is als je een service (of in dit geval een spel) host.

@TS: leuk dat je een hoge ping "ziet", maar heb je er ook echt last van ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:58
Tsurany schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:16:
^^
Is idd een bekend probleem. Maar ondervindt je tijdens het gamen ook echt lag?

En ik neem aan dat je tijdens het gamen geen zware downloads hebt lopen?

Wat zegt www.speedtest.nl ? Behaal je de, door de isp opgegeven snelheden?

Vervang ook even tijdelijk je UTP kabel. Wellicht dat die roet in het eten gooit.

En geef (mits de optie aanwezig is) je router een harde reset en configureer dat ding opnieuw.
Wat heb je nu draaien? DHCP of werk je met een vast adres?
lier schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:22:
[...]

In het algemeen geldt eigenlijk wel dat het forwarden van poorten alleen nodig is als je een service (of in dit geval een spel) host.
Er zijn best veel spellen waarbij je portmappings moet maken wil je een host kunnen joinen. Company of Heroes bv. Geen portmappings is niet kunnen connecten met host...

[ Voor 22% gewijzigd door ChojinZ op 15-06-2010 09:27 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• BlackHawkDesign
Draaien als administrator had ik al geprobeerd, maar zoals veel claimen werkt dat ook niet.
Ik merk het ook echt, bij BFBC2 is een ping van 80/100 normaal, maar ik tik rustig de 300/400 aan. En ik merk ook vaak dat schokt, je wordt weer teruggezet e.d en vooral met het snipen, wat ik vaak doe, is dat erg vervelend.

Natuurlijk heb ik geen download draaien en bij een game als cod4, is de ping wel mooi laag. Op speedtest.nl, haal ik gewoon de beloofde snelheden en met pingtest.net, geeft hij ook een nette ping van 20 aan.

De problemen zijn opgelost als ik direct op de modem zit, dus het ligt dan naar mijn idee toch echt in de router. Door alle poorten te forwarden zou ik toch zeggen dat de problemen over moeten zijn..

Mijn router heeft een dhcp server draaien, maar mijn pc heeft natuurlijk een static ip voor het forwarden. Een andere kabel, wordt een beetje lastig..

Maar waarom is het forwarden van die poorten vereist, ik zet toch zelf geen server op..

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:29

Croga

The Unreasonable Man

BlackHawkDesign schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:45:
Maar waarom is het forwarden van die poorten vereist, ik zet toch zelf geen server op..
Dat is het ook niet.... Daarom zeggen de mensen hier boven ook al dat het daar waarschijnlijk niet aan zal liggen....

Belangrijkste vragen:
- Waarom kun je niet proberen met een andere UTP kabel?
- Je router ondersteund draadloos netwerk; heb je deze al eens geheel uitgezet en dan getest?

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-02 23:58
En zet in de zoeklijst wel de servers op EU, anders gaat hij overal zoeken.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:58
BlackHawkDesign schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:45:
Draaien als administrator had ik al geprobeerd, maar zoals veel claimen werkt dat ook niet.
Ik merk het ook echt, bij BFBC2 is een ping van 80/100 normaal, maar ik tik rustig de 300/400 aan. En ik merk ook vaak dat schokt, je wordt weer teruggezet e.d en vooral met het snipen, wat ik vaak doe, is dat erg vervelend.

Natuurlijk heb ik geen download draaien en bij een game als cod4, is de ping wel mooi laag. Op speedtest.nl, haal ik gewoon de beloofde snelheden en met pingtest.net, geeft hij ook een nette ping van 20 aan.

De problemen zijn opgelost als ik direct op de modem zit, dus het ligt dan naar mijn idee toch echt in de router. Door alle poorten te forwarden zou ik toch zeggen dat de problemen over moeten zijn..

Mijn router heeft een dhcp server draaien, maar mijn pc heeft natuurlijk een static ip voor het forwarden. Een andere kabel, wordt een beetje lastig..

Ok, duidelijk.

Wat je ook nog kan proberen:
-Router reset en opnieuw configureren (als je dat al niet gedaan hebt 8) )
-Firmware update router

Maar begrijp ik nu goed dat COD4 dus geen last heeft van lag? Das vaag... :/

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• BlackHawkDesign
Ik ga eens op zoek naar een firmware update
Ik zal me draadloos eens uitknallen
Ik heb geen andere utp kabel liggen die zo lang is dat hij het haalt, misschien moet ik die dan maar eens gaan halen.

Ik heb trouwens net, ondanks dat de serverbrowser een ping aangeeft van 999, toch heerlijk gespeeld met een ping van 80/100 (dus 40/50 normaal).

heel vreemd dit, volgens me broertje, die vaker dan ik speelt, is 's ochtends de ping vaak goed maar 's middags de ping bagger, dus misschien toch wel BF die gewoon buggy is.
Pagina: 1