• D.N.A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Beste mensen,

Ik ben nu al een aantal dagen (!) bezig PHP5 werkend te krijgen op mijn server. Ik heb nog niet veel ervaring met servers, maar heb het een jaar geleden al eerder werkend gekregen. Mijn server draait op Windows Server 2003 (gaat dus om IIS 6.0). Na een schone windows installatie heb ik IIS6 gelijk geinstalleerd.

Ik heb de ZIP Package gedownload, heb PHP5 dus handmatig getracht te installeren (ISAPI, geen Fast-cgi). Ik heb zowat alle walkthroughs die er te vinden zijn op internet gevolgd, en keer op keer als ik een simpel phpinfotje probeer te krijgen, krijg ik:

HTTP Error
401.3 - Unauthorized: Access is denied due to an ACL set on the requested resource.
Internet Information Services (IIS)

Ik heb inmiddels begrepen dat het waarschijnlijk is dat het om NTFS permissies gaat, maar ook op dat gebied heb ik naar mijn weten alles geprobeerd, heb bij wijze van spreken alle gebruikers inmiddels wel admin rechten gegeven tot de php en de inetpub directory, dit zonder resultaat. Ik heb dit eerder ook nooit hoeven te veranderen (zelfde systeem), toen werkte alles gewoon gelijk.

Ik vraag me af of één van jullie enig idee heeft hoe ik dit op kan lossen, word er een beetje wanhopig van zo.

UPG Network

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-01 08:52

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Niet zoveel ervaring met servers, jouw server.. Dat hoort dus niet in Professional Networking & Servers maar in Serversoftware en Windows Servers :)

• D.N.A.
Excuus, zie dat de topic nu wel goed staat ;)

Ik heb het vanochtend weer geprobeerd maar nogsteeds dezelfde error. Ongelofelijk, heb naar mijn idee echt alles geprobeerd. Ik heb ook het idee dat ondanks de error doet vermoeden, het niet met NTFS permissies te maken heeft. Ik heb daar ook niks mee hoeven doen toen alles een jaar geleden wel werkte, en dan zou ik het nu ineens wel moeten doen.

Het gaat voor de duidelijkheid om een volledig schone Windows Server 2003 die als server role enkel IIS heeft. Hoop dat hier iemand ideeen heeft?...

UPG Network

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:09
Lijkt toch je permissies te zijn als ik wat zoek op internet.
Hier meerdere mensen met dezelfde foutmelding: http://forums.iis.net/t/1048841.aspx

http://www.microsoft.com/...922d195a45e.mspx?mfr=true

• D.N.A.
Ik heb beide links als een eerder gevonden en uitgeprobeerd, maar nogsteeds zonder resultaat.

UPG Network

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

D.N.A. schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 04:09:

Ik vraag me af of één van jullie enig idee heeft hoe ik dit op kan lossen, word er een beetje wanhopig van zo.
Dan zet je auditing aan of - als je daar helemaal geen kaas van hebt gegeten - je pakt Process Monitor van de Sysinternals MS site af en gaat daarmee kijken welke aanroepen er gedaan worden.

Alleen scheelt het wel als je wat concreter kan vertellen wat je waar hebt ingesteld, want ik hoop nu echt dat je deze machine NIET aan het internet gaat hangen.
Als je namelijk het equivalent van Everyone Full Control gaat gebruiken is dat vragen om een gekraakte server.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1