[Windows 7] Linker shift werkt niet met alle tekens

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

sinds kort heb ik een probleempje met een netbook, waar Windows 7 Starter op geïnstalleerd staat. Met de linker shifttoets kan ik alle tekens en hoofdletter maken, behalve " ? en }

Dit is vrij lastig, aangezien de gebruiker wel gewend is om met name de " en de } met de linker shift te maken.

Op google heb ik het een en ander gezocht, maar ik ben nog geen oplossing tegen gekomen. Tot nu toe heb ik de volgende stappen geprobeerd:
  • Linker en rechter shift een tijdje tegelijkertijd ingedrukt houden
  • Linker en rechter shift een tijdje tegelijkertijd ingedrukt houden in combinatie met Alt
  • Onder "Ease of access Center" > "Make the keyboard easier to use" heb ik alles uitgevinkt
  • Er voor gezorgd dat de enige mogelijke invoertaal Dutch is, met als keyboard layout United States-International
  • Het gebruik van plaktoetsen is uitgeschakeld
Wat punt 1 en 2 voor oplossing moet bieden weet ik ook niet echt, maar ik las het ergens op een forum...

Voor zo ver ik weet hoort de linker shift toets niet op deze manier te functioneren onder United States-International. Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist nog de keyboard indeling veranderd naar een andere taal, maar ook toen werkte die toetscombinatie niet. Het lijkt me dus niet te liggen aan de keyboard indeling...

Het gekke is dat dit vroeger wel gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:41

Reptile209

- gers -

Long shot: kan je eens booten met een Linux- of Windows live CD, om na te gaan of het aan de hardware of aan de software/instellingen ligt?
Edit: of nog makkelijker: boot eens in safe-mode en kijk eens wat 'ie dan doet.

[ Voor 22% gewijzigd door Reptile209 op 15-06-2010 11:47 ]

Zo scherp als een voetbal!