Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een behoorlijk irritant probleem. Als ik een DVD afspeel via mijn Denon 3806 Receiver en Denon DVD player DVD 2910 flitst het beeld zo ongeveer 1x in de 5 minuten. Soms wordt het beeld even helemaal zwart en soms is het een dikke streep. Als het helemaal zwart wordt is dat meestal minder dan een seconden. Ik schat zo'n 2 frames. Het geluid loop wel gewoon netjes door.

Het beeld uit de DVD speler wordt geupsampled naar 1080p en gaat via de HDMI naar de Receiver en van daar weer naar de TV (sharp aquos 42XD1E)

Heeft iemand dit zelfde probleem? Of heeft iemand hier een oplossing voor?

thanks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Wat heb je zelf al geprobeerd?
  • Een andere HDMI kabel proberen
  • Software updaten van DVD / Versterker
  • Output Resolutie van DVD / Versterker wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De software van de DVD player is geupdate. die van de Reciever niet. Kan dat dan? Hebben ook andere kabels getest maar de flitsen blijven. Ook alle mogelijk inputs via HDMI heb ik gecontroleerd en heb ook de andere HDMI poort op de TV geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Wat doet je TV wanneer je de DVD-speler rechtstreek met HDMI aansluit? Is het probleem dan nog steeds aanwezig? Wat voor resolutie/informatie geeft je TV aan bij het selecteren van de externe ingang?

Heb je nu wel de output resolutie bekeken van de Versterker? Misschien komt het flikkeren doordat je versterker ook aan het scalen is. Kan je hem op passthrough o.i.d. zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat eens gaan proberen. Alles staat iig op 1080p dat geeft de TV ook aan. Rechtstreeks aansluiten is ook wel een goed plannetje. Dat ik daar niet aan gedacht heb 7(8)7.

Thanks voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle kabels direct op de tv aangesloten en daaruit is gebleken dat er een rotte tussen zit. Ik moet nog wel ff een vervanger halen om te controleren of dat echt het probleem was, maar het lijkt er op dat dat het was.

Thanks voor de suggesties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Ghehe, dat was 1e optie die ik aangaf :)

Fijn dat het toch gaat werken. Veel plezier ervan.
Pagina: 1