Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rare voeding, 14 pin

Pagina: 1
Acties:

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:18
Beste allemaal.

Ik heb onlangs via een klasgenoot een Compaq D500 gekregen (pentium 4 1.7, 384 mb sdram pc 133, nvidia vanta 16)
Deze pc kast is een SFF kast (small form factor) en heeft een 14!!! pin voeding aansluiting op het moederbord. Ook is er P4 aanwezig.
Nu is mijn vraag of ik dit moederbord in een normale kast kan bouwen en dan kan aansluiten op een 20 pin voeding. Of zijn hiervoor verloopjes?

Alvast bedankt!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verloopjes zul je lastig vinden, het makkelijkste is denk ik er zelf eentje maken door een ATX verlengstekkertje te pakken en de pinout aan te passen zodat je een normale voeding op je mobo kan aansluiten.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
google
http://www.karosium.com/2...-to-14pin-compaq-psu.html

en nu de langere uitleg: je zult fllink wat moeten solderen, want het EVO mobo verlangt 3.3volt wat een gewone PSU niet kan leveren?

[ Voor 45% gewijzigd door DrClaw op 14-06-2010 21:24 ]

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:18
Oke bedankt. dus het is niet mogelijk om gewoon de 20 pins voeding connector in het moederbord te frotten?

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Waarschijnlijk niet aangezien vrijwel die hele indeling anders is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De pinout is idd anders, als je dat doet dan gebeurt er in het beste geval niets, in het slechtste geval blaas je je mobo op.
Pagina: 1