Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Goedenavond,

In de zomervakantie ga ik ongeveer 500-1000 km in Kroatië op de mountainbike fietsen met 2 anderen. We willen voor zoveel mogelijk dorpjes foto's maken van ons voor het bord die de plaats aankondigd, bijvoorbeeld [Poreç].

Nu zoek ik een GPS tracker die het volgende bij kan houden:

- Hoogte (over tijd en afstand)
- Afstand (over tijd)
- Snelheid (over tijd en afstand)

Als ik hier op Tweakers zoek dan krijg ik half doodgelopen threats waar niemand op heeft gereageerd, of iets voor smartphones wat geen ons 3 heeft.

Het hoeft niet eens een display te hebben, de bedoeling is dat ik het nadien op mijn laptop aansluit en het met bepaalde software grafisch kan weergeven.

Heeft iemand enig idee wat aan deze eisen voldoet, als ik zoek met Google met bijvoorbeeld GPS tracker dan gaan ze er van uit dat ik mijn auto in de gaten wil houden, mijn vrouw of mijn boot.

Om iets over budget te roepen, het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven.. 200 euro is te duur, maar aan de andere kant liever iets dat werkt dan iets wat een miskoop is.

Dus, wielrennende, mountainbikende of gewoon GPS-technici Tweakers, geef uw mening! _/-\o_

Alvast bedankt

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-11 21:09

Vos

AFCA

Op http://forum.mountainbike.nl/ is een apart 'GPS Techniek en Routes' topic. Daar kan je allicht vinden wat je zoekt.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Er is een topic over, gemaakt door een tweaker die die dingen verkoopt. Ik weet het dat je niet naar winkels mag referenen maar CoolBlue heeft veel in het assortiment. De Garmin serie is geschikt voor fietsen. Even kijken of ik het topic voor je kan vinden.

Hierzo: Fiets-GPS'en

[ Voor 11% gewijzigd door Coldcat op 14-06-2010 21:02 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je mag hier best naar winkels linken, als het maar niet spammerig is. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hey,

Dit is echt een topic voor mij. Ik denk dat ik jou wel kan meehelpen...

Je kan verschillende dingen doen, maar daar zal je wel een smartphone voor moeten kopen. Je kan een oude Nokia met Symbian op Marktplaats kopen, maar je kan ook voor een Android toestel gaan. Bijvoorbeeld de HTC Tattoo (145 euro) of de LG GT540 (130 euro, maar pas na juli beschikbaar) als prepaid pakket.

Voor zowel Symbian als Android zijn beide hele mooie oplossingen, waarmee je perfect bij kan houden wat jullie graag willen..

Dit is wel een interessant topic om mee te beginnen: Nokia Sports Tracker Beta (ook van mij :P)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Iedereen bedankt voor zijn of haar reacties.

Ginz, dat klinkt interresant! Één van ons heeft een Nokia E71 (heb het .SIS bestand al gedownload). Vooral dat je de hoogte kan zien en de snelheid is zeer leuk. En het aan Google Maps kan koppelen is ook een leuke toevoeging. Per dag willen we gemiddeld 50 kilometer fietsen.. dus dan zie je waar je een beetje geweest bent in het land.

Alvast bedankt voor je toevoeging, op dit moment ben ik ziek (voel me heel slap.. geen idee wat er aan de hand is).. maar ik ga hier mee aan de slag!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het koppelen van je track aan Google Maps is inderdaad leuk, maar uploaden naar de website van Nokia SportsTracker is nog leuker, want dan kan je het overal zien.

Wat ook nog leuk is, dat je tijdens het loggen van je route foto's en video's kan nemen. Die koppelt je telefoon dan aan een locatie en kan je ook uploaden naar Nokia's site.

Zorg er alleen wel voor dat je genoeg power in je telefoontje heb zitten. Dan kan je denken aan een powerpack, maar eventueel ook Nokia's recent geïntroduceerd fiets oplader. Zoek maar even op Google, daar kan je genoeg vinden. Mocht je de oplader willen aanschaffen, probeer het dan bij Nokia's eigen website. Ik denk niet dat er veel winkels zijn die zo'n specifieke accessoire op voorraad nemen.

Als je je even registreer, zal ik je even toevoegen als vriend, zodat jij al mijn workouts een beetje kan zien. Dan krijg je waarschijnlijk een betere indruk...

En, mocht je willen, dan heb ik ook nog een hartslagmeter voor je te leen... Ownee, die hartslagmeter werkt alleen maar met de Nokia N79. Solly :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 14-06-2010 23:13 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-11 21:02
Ik gebruik een TomTom Go 720 op m'n fiets die doormiddel van een houder voor motors wordt bevestigd. Helaas is hij er wel 1x afgevlogen toen ik hard over een hobbel reed. Toen heb ik een metalen beugel gemaakt van staaldraad die de TomTom vast houdt op de houder. Gelukkig viel de schade mee, alleen een klein deukje in de behuizing. Zonde aangezien hij toen net 2 dagen oud was. Het enige nadeel is dat ik hem niet kan gebruiken bij slecht weer. Is er eigenlijk iets van een sleve tegen regen?

GTA VI - All aboard the hype train!!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:50
Onlangs heb ik ontdekt dat er zoiets bestaat als http://www.sportypal.com/ en http://www.endomondo.com/. Zelf heb ik er geen ervaring mee omdat m'n telefoon geen GPS heeft. Maar aangezien beide gratis zijn, zijn ze snel eens uitgeprobeerd...

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je kunt eens kijken naar de Garmin Edge serie of de iets betaalbaardere Forerunner serie. Beide zéér geschikt voor dit soort dingen. Een Garmin Forerunner 205 heb je tegenwoordig vanaf 140€. Er zit een (hele mooie) site bij (Garmin Connect) waar je dit soort dingen uit krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/60ee6c775f17e32ac044/content

Klikken voor meer: http://connect.garmin.com/activity/31231110

Nadeel van een telefoon gebruiken: batterij is binnen no-time leeg (ongeveer 3 á 4 uur met GPS aan). Dat wil je dus denk ik niet. :)

Er zijn trouwens ook veel simpelere GPS trackers die aan je eisen voldoen. De hoogtedata en de kaartjes worden toch pas later toegevoegd wanneer je de data upload naar een website/programma. Een collega van me had er eentje, maar ik weet niet hoe dat heet (kan het zo snel niet gegoogled krijgen). Zal 'm even een DM sturen dat 'ie deze kant op moet komen! ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MrAcid op 14-06-2010 23:37 ]

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:52

RedFox

Heb je een OV ofzo?

MrAcid schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:32:
Een collega van me had er eentje, maar ik weet niet hoe dat heet (kan het zo snel niet gegoogled krijgen). Zal 'm even een DM sturen dat 'ie deze kant op moet komen! ;)
He, wat? ;)

Ik heb een i-gotU gps logger gehad. Is een klein apparaatje zonder display die je na je trip aan je pc kunt hangen waarbij je data over je trip uit kunt lezen (hoogte, snelheid en route). Ik vond hun eigen software af en toe wat buggy, maar gelukkig kan je de data ook exporteren naar andere formaten zodat je het weer kan importeren in andere programma's/websites.

Ik heb hem trouwens verkocht omdat ik (net als mijn collega boven mij) een Garmin Forerunner 305 heb gekocht. Die kan hetzelfde en nog een stuk meer. Mocht je vaker fietsen is dat wat mij betreft zeker een aanrader.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik zou eens kijken naar een BT-Q1000XT of de BT-Q2000 van Qstarz.

Ik heb zelf de BT_Q1000P van een aantal jaren geleden en werkt uitstekend en erg nauwkeurig.

Je kan loggen op tijd of gereden afstand en of combinatie hiervan, en met de software foto's toevoegen voor het maken van een .kmz bestand.
http://www.qstarz.com/GPS_products.htm

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
De review van de Garmin Edge 705 op TW is van mij. De bestanden die je kunt downloaden geven per seconde aan waar je bent en hoe hoog. Dat onthoudt hij ook. Als de klok van je foto camera gelijk loopt is het een makkie om die dorpjes te voorzien van de correcte gps lokatie en hoogte.

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 17:30
Zelf gebruik ik m'n Android telefoon icm Endomondo. Je kan hier een track mee opnemen, dus als je begint met fietsen druk je op opnemen. Je ziet dan tijdens het fietsen snelheid, hoogte, etc. Na het fietsen druk je op stop en heb je een track.

Deze kan je vervolgens (automatisch) laten uploaden naar de website van endomondo, alwaar je de afgelegde route kan bekijken, inclusief snelheid/hoogte per kilometer, verbrande calorieën etc.

Gebruik het zelf voor hardlopen en werkt super. Je kan op www.endomondo.com je vrienden toevoegen en evt. een competitie tegen elkaar doen wie er in een week bijv. de meeste kilometers fiets. Dit zou voor jou niet van toepassing zijn.

De applicatie is niet alleen voor android beschikbaar, maar volgens mij voor de meeste telefoons met GPS. (oa Nokia)

Less is more

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Jammer dat de TS niet meer terugkomt..? Er zijn toch aardig wat goede suggesties gegeven.
Pagina: 1