Domeinnaam bij meerdere DNS'en aanmelden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:49
Ik heb al mijn domeinnamen geregistreerd bij EuroDNS. Nu is dit meestal allemaal voor prive gebruik, maar voor een project waar ik mee bezig ben heb ik daar ook een domeinnaam voor geregistreerd. Bij EuroDNS manage ik ook de DNS records voor die domeinen

Het probleem is dat EuroDNS voor de 2e keer in 2 weken, plat ligt en dan zijn mijn domeinnamen dus allemaal onbereikbaar (blijkbaar). Ik dacht dat dit allemaal wel gecached zou worden door bijvoorbeeld de DNS servers van mijn ISP provider, maar ik ben misschien niet helemaal op de hoogte van hoe dit werkt.

Ik zou graag dus nu willen dat ik minder afhankelijk ben van EuroDNS. Je kan bij EuroDNS zelf opgeven welke nameservers je wilt gebruiken voor je domeinen, dus ik had het volgende idee:

- De 2 nameservers van EuroDNS als 1e en 2e laten staan
- Een 3e nameserver toevoegen, welke ergens anders draait (misschien op mijn eigen server, of misschien dat iemand alternatieven heeft?)

Wanneer de DNS servers van EuroDNS plat zijn, zou mijn domein dan nog via mijn 3e nameserver bereikbaar moeten zijn voor iedereen?

Ik hoor graag wat hier de oplossing voor kan wezen. Het liefst zou ik niet al mijn domein verplaatsen naar een andere registrar, dure aangelegenheid en weer 1 single point of failure dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
*bump*

Is er niemand die hier ideeen over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
sorted.bits schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:57:
Ik heb al mijn domeinnamen geregistreerd bij EuroDNS. Nu is dit meestal allemaal voor prive gebruik, maar voor een project waar ik mee bezig ben heb ik daar ook een domeinnaam voor geregistreerd. Bij EuroDNS manage ik ook de DNS records voor die domeinen

Het probleem is dat EuroDNS voor de 2e keer in 2 weken, plat ligt en dan zijn mijn domeinnamen dus allemaal onbereikbaar (blijkbaar). Ik dacht dat dit allemaal wel gecached zou worden door bijvoorbeeld de DNS servers van mijn ISP provider, maar ik ben misschien niet helemaal op de hoogte van hoe dit werkt.

Ik zou graag dus nu willen dat ik minder afhankelijk ben van EuroDNS. Je kan bij EuroDNS zelf opgeven welke nameservers je wilt gebruiken voor je domeinen, dus ik had het volgende idee:

- De 2 nameservers van EuroDNS als 1e en 2e laten staan
- Een 3e nameserver toevoegen, welke ergens anders draait (misschien op mijn eigen server, of misschien dat iemand alternatieven heeft?)

Wanneer de DNS servers van EuroDNS plat zijn, zou mijn domein dan nog via mijn 3e nameserver bereikbaar moeten zijn voor iedereen?

Ik hoor graag wat hier de oplossing voor kan wezen. Het liefst zou ik niet al mijn domein verplaatsen naar een andere registrar, dure aangelegenheid en weer 1 single point of failure dan.
Je domeinnaamregistratie en je DNS staan los van elkaar, als je een eigen bak optuigt, maak die dan de primaire (en overweeg ook zelf de 2e te runnen). Als EuroDNS echt zo instabiel is . . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:31

Pogostokje

* twiet *

Wat je wil dat kan, en dat klopt. Welke DNS servers gebruikt moeten worden voor een domein wordt niet door de ISP (EuroDNS) vastgelegd maar op een centraal punt dus als je dat gaat doen dan kan EuroDNS plat gaan wat ze willen, jouw domeinen hebben er geen last van. Mits jij zelf de 3e DNS dus met de goede informatie voorziet.

Maar, als EuroDNS zo instabiel is als je zegt kun je misschien beter helemaal ergens anders heengaan met je domeinen want het is een beetje krom ergens dat je zelf een DNS server moet regelen omdat de DNS waar jij voor betaalt (indirekt bij de kosten van je domein) niet goed werkt. Los van dat heb ik even gekeken en is EuroDNS gewoon best wel duur in vergelijking met anderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pogostokje op 18-06-2010 22:59 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Maar waarom verhuis je hem niet naar een andere dns provider ? Een 3e DNS server is natuurlijk een snelle fix maar geen oplossing van het echte probleem.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30

Nakebod

Nope.

Even nieuwschierig, maar weet je zeker dat het EuroDNS was die problemen gaf/geeft?
Via mijn werk hebben we een 15-20 tal domeinen via EuroDNS lopen, en geen enkele downtime meegemaakt in de afgelopen jaren. (ns1.eurodns.com en ns2.eurodns.com)

Verder gaat je 3e NS gewoon werken zoals Pogostokje al aangeeft.
Draait je website op een eigen server? Dan zou ik daar ook de NS opzetten, en die misschien zelfs primair maken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:14
Zie ook:

http://www.webhostingtalk...1193-co-nl-weer-down.html

Beide DNS servers staan ook nog eens in hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30

Nakebod

Nope.

Vreemd, niets van gemerkt. Eens in de gaten houden dan :P
An sich is EuroDNS wel een goede partij, niet de goedkoopste maar wel heel veel TLD's, en een goed beheer paneel. (Ok, niet uniek, maar toch)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

NXS ook.. en zo nog 100.000.000 anderen die wel hun DNS goed geregeld hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 18-06-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Laatst online: 14:31

Pogostokje

* twiet *

Die informatie alleen al is een grote rode vlag. Dat is echt bijzonder amateuristisch, logisch dat ze problemen hebben af en toe. In combinatie met de hoge prijs zou ik nu helemaal adviseren verder te kijken. Er zijn zo veel alternatieven.

[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 18-06-2010 23:26 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je bij de SIDN voor nederlandse .nl domeinen slechts twee nameservers opgeven?
(In geval het project op een .nl domein komt te draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:26:
Volgens mij kun je bij de SIDN voor nederlandse .nl domeinen slechts twee nameservers opgeven?
(In geval het project op een .nl domein komt te draaien)
in ieder geval 3 dus:

Domeinnaam tweakers.nl
Status actief
Houder Tweakers.net B.V.
Administratieve contactpersoon postmaster@tweakers.net
Registrar TrueServer BV
Coöperatiehof 16 a
1073JR Amsterdam
Nederland
Technische contactpersonen kees@tweakers.net
Domeinnaamservers ns1.tweakers.net
ns2.tweakers.net
ns3.tweakers.net
Datum registratie 2000-02-03
Administratie door NL Domain Registry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Kunnen er meer zijn hoor.. Zolang ze maar goed ingesteld zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

sidn standaard tot 3, op speciaal verzoek tot 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Ik had domeinen bij godaddy.com en watsnel.nl. Ik ben nu alles aan het overzetten naar gandi.net. Ietsje duurder, stuken professioneler, duidelijke interface, snelle support, correcte facturatie, continuë innovatie. Helemaal z'n geld waard.

Geen idee of dit hier een gepaste reactie is — ik probeer geen reclame te maken, gewoon mijn ervaring te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ lijkt me niet zo'n probleem.. meestal kijken ze hier naar hoe lang je al tweaker bent en het aantal posts.. dan is een goed advies in mijn opinie alleen maar welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Wow, ok, ik let even niet op een topic, wat in de eerste 4 dagen geen reacties trok en nu ineens wel ;)

EuroDNS is inderdaad niet de goedkoopste maar hun service WAS redelijk goed.

@Nakebod: het was inderdaad EuroDNS die de problemen gaf, dit is ook aangegeven in hun Twitter en op hun website.

@DukeBox, waarom is een 3e DNS geen oplossing voor het probleem? Ik wil eigenlijk niet meer afhankelijk zijn van 1 DNS provider, welke zodra deze down gaat er voor zorgt dat mijn sites onbereikbaar zijn.

Inderdaad, mijn sites draaien op een dedicated server bij Leaseweb. Ik ga even kijken of ik daar een DNS kan aanmaken. Echter het beheer van mijn domeinen vind ik ook wat waard, ik moet als ik zelf een DNS server inricht alles via die rot tools van MS doen binnen Windows ;).

De problemen bij EuroDNS lijken voorbij, maar wat me zorgen maakt is dat ik zo afhankelijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Laatst online: 16:21
Volgens mij wil je iets wat gratis bij www.zoneedit.com kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb zelf mijn domeinen via transip lopen. Goedkoop, goed beheerpannel en nog nooit iets gemerkt van dns-en die niet bereikbaar zijn.

Zone-edit kan ook, maar dan heb je ook weer een andere tool waar je dingen in moet gaan stellen. Bovendien is het gratis (en dat is een nadeel als je er afhankelijk van bent)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
With ^

Bij Transip nog nooit wat gemerkt van downtime.
Pagina: 1