Hulp gevraagd bij keuze CASE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:12
Na vele jaren met dezelfde behuizing, ben ik op zoek naar een nieuwe. Omdat ik vele jaren droog heb gestaan op het vlak van behuizingen, heb ik wat aanwijzingen/suggesties nodig bij het maken van een goede keuze. In eerste instantie zoek ik een Antec, Cooler Master of Corsair behuizing, maar weet niet of deze van goede kwaliteit zijn

Eerst een opsomming van wat ik zoek in een behuizing:
  • goede airflow
  • stoffilters
  • stil
  • voeding onderaan
  • degelijk
  • 3x 5.25" bay of meer, 3.5" bay is niet nodig
  • plek voor grote koelfans, omdat deze stiller zijn (klopt, toch?)
Verder wil ik niet te duur uitzijn, tot 80 Euro is in principe een goed uitgangspunt.

Hieronder een paar behuizingen welke mij wel aanspreken:

Antec 300R
Cooler Master Sileo 500
of zal ik toch wachten op de Corsair 600T, welke wel relatief duur is (maar misschien toch de moeite waard is)?

In ieder geval bedankt voor je tijd en voor de hulp (indien van toepassing) :)

TN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItaloMike
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:34

ItaloMike

il Liquidatore

Ikzelf ben in het bezit van een Antec 300 en ben er inmiddels weer en jaar erg tevreden over.. de Tricool fans heb ik allemaal vervangen door andere varianten die middels een fancontroller nog stiller gemaakt kunnen worden, omdat de stilste stand van de Tricool fans nog niet stil genoeg was voor mij.. Verder is de kast netejs voorzien van stoffilters en is de afwerking voor ene dergelijke 'budget' kast uitstekend! Waar ik minder tevreden mee ben is de manier van HDD bevestiging. Dit is gewoon 'koud' op de kast en geeft dus veel HDD geluid door aan de kast en dus naar buiten toe!

Ikzelf ben op de Corsair 600T aan het wachten, want deze kast bied zoveel waar voor zijn geld.. Hij zal naar verwachting €150,- gaan kosten en heeft daarvoor zoveel features die alleen nóg duurdere kasten hebben!

Dus persoonlijk zou ik nog wat sparen/wachten en voor de Corsair gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Cooler Master 690 II Advanced,
een hele goede case die eigenlijk aan al je eisen voldoet.
- heeft een goede airflow (standaard 3 Fans, 1 outtake, 1 aan de voorkant en 1 aan de bovenkant)
- er kunnen naast de 3 fans nog eens 3 fans geplaatst worden
- standaard stoffilters meegeleverd
- de case is zeer stil (de fans er in ook :9)
- de voeding zit onderin
- ikzelf vind het een degelijke case (goede inbouwmogelijkheden, voor de hardeschijven zelfs schroefloos)
- er zijn in totaal 4 5.25 bays aanwezig

Tenslotte is de case volgens mij nu voor minder dan 80 euro te verkrijgen.

Ik hoor het wel als je nog meer informatie wilt hebben ;)

EDIT: inderdaad, cooler master natuurlijk! Bedankt voor het opmerken. Heb het inmiddels aangepast

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:04:
ik heb een Corsair 690 II Advanced,
- heeft een goede airflow (standaard 3 Fans, 1 outtake, 1 aan de voorkant en 1 aan de bovenkant)
- de voeding zit onderin
- ikzelf vind het een degelijke case (goede inbouwmogelijkheden, voor de hardeschijven zelfs schroefloos)

Ik ben het volledig met Smitmartijn eens.(heb hem zelf ook)
Hij bedoeld i.p.v. Corsair CM690 II Advanced, Cooler Master CM690 II Advanced :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 00:58
bedoel je niet coolermaster 690 II advanced? :P, argh net te laat xD

[ Voor 18% gewijzigd door K0L3N op 10-07-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:12
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb een even voorlopig gekozen voor een Antec 300 - Alternate Edition. De kast bevalt me goed, het enige wat ik mis is een identieke 140mm fan voor de linkerkant met stoffilter.

Plan is nog wel later een Cooler Master kast te kopen. Zelf was ik niet gekomen op de 690 II Advanced. Is het verschil tussen de CM 690 II Adv. en 600T eigenlijk alleen optisch op wat details na?

Misschien dat ik wat onnozel ben als het over behuizingen gaat, ik kom net van een AOpen H600B af dat ik dacht ik in 2004 of 2005 van de HCCbeurs had meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:04:
ik heb een Cooler Master 690 II Advanced,
- de voeding zit onderin

EDIT: inderdaad, cooler master natuurlijk! Bedankt voor het opmerken. Heb het inmiddels aangepast
Ik heb zelf ook de CM690 II en de kast is absoluut niet stil. En dat ligt voornamelijk aan het ontwerp. Doordat ze aan de voorkant & bovenkant meshed staal hebben gebruikt wordt het geluid nauwelijk tegen gehouden.

Voor de rest ben ik het wel met je eens. Het is voor die prijs zeker een degelijke kast.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
ChojinZ schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 08:52:
[...]

Ik heb zelf ook de CM690 II en de kast is absoluut niet stil. En dat ligt voornamelijk aan het ontwerp. Doordat ze aan de voorkant & bovenkant meshed staal hebben gebruikt wordt het geluid nauwelijk tegen gehouden.

Voor de rest ben ik het wel met je eens. Het is voor die prijs zeker een degelijke kast.
Er wordt met de 'stilte' van de kast meer gedoelt op trillen e.d., dan het geluid van de fans die door de gaatjes naar buiten komt. Als je daar echt zo'n last van hebt dan moet je misschien eens overwegen stillere fans te kopen, of een fancontroller om ze wat langzamer te laten draaien. Het lawaai wat daarvan af komt kan je moeilijk de kast de schuld van geven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:40
Dit is de kast die je zoekt:

pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Niet deze? ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28
MicGlou schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:15:
[...]

Er wordt met de 'stilte' van de kast meer gedoelt op trillen e.d., dan het geluid van de fans die door de gaatjes naar buiten komt. Als je daar echt zo'n last van hebt dan moet je misschien eens overwegen stillere fans te kopen, of een fancontroller om ze wat langzamer te laten draaien. Het lawaai wat daarvan af komt kan je moeilijk de kast de schuld van geven toch?
Na de aanschaf van de CM690 II schrok ik best wel van het geluid wat via de gaten naar buiten kwam. Ik heb toen meteen 3 nieuwe fans en een fancontroller gekocht. En gelukkig is de geluidsoverlast minder geworden.
Maar helemaal weg is het niet. Ik heb ook niet zozeer last van de fans zelf maar meer van de lucht die naar binnen wordt gezogen via de meshes. Ik denk dat als ze de meshes groter hadden gemaakt, er minder geluidsoverlast was geweest.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet veel last van geluidsoverlast, dit kan natuurlijk komen omdat mijn processorkoeler een redelijke herrie maakt (Coolermaster V8) en verder heb ik mijn muziek ook altijd aanstaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de Corsair 600T kast er is?. ik zou die kast heel erg graag willen kopen maar volgens mij gaat dat nog lang duren!

gr

Jeroen
Pagina: 1