Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Voor de middelgrote organisatie waarin ik werkzaam ben, ben ik opzoek naar een goede back-up lossing. Er wordt gebruik gemaakt van Windows server 2008 R2 i.c.m. Citrix XenApp op Vmware. Verder zijn er SQL 2005 database en een Exchange 2010 mail systeem.

Voor zover ik mij heb laten informeren kan Virtual Center zelf back-ups maken van de vm's. Maar dan moet er nog wel een back-up oplossing komen op file niveau, Exchange en SQL. Mijn voorkeur gaat uit naar D2D2T zodat de back-up snel wordt weggeschreven.

Dit is erg belangrijk aangezien de organisatie 24/7 actief is en hoe sneller de back-up gereed is hoe minder vertraging/verkeer.

Ik zelf heb opzich goede ervaringen met Backup Exc, maar met SCOM willen wij gaan monitoren, het liefst heb ik dus een Microsoft back-up oplossing, bijvoorbeeld System Center Data Protection 2010 heeft iemand hiermee ervaring? Wat zijn de voor, en de nadelen?

Alvast bedankt voor jullie info!

Martijn

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Check http://www.microsoft.com/...a-protection-manager.aspx voor alle ins en outs. Als je daarna nog specifieke vragen hebt, dan kan je die natuurlijk altijd stellen.

Zeker in een Microsoft only omgeving met SQL en Exchange is DPM een top oplossing. Zorg wel dat je goed documenteert hoe je alles moet doen, zodat je niet in geval van paniek niet weet welke acties je uit moet voeren. Maar dat geldt voor alle producten.

[ Voor 40% gewijzigd door Gé Brander op 14-06-2010 20:04 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Die website heb ik gelezen, maar Microsoft zal niet de negatieve kant van het product op internet zetten, daarom hier de vraag wie er ervaring mee heeft (zowel positief als negatief).

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

http://gathering.tweakers...Bboolean%5D=AND&where=GoT

Dan heb je al veel topics met ervaringen over voornamelijk de 2007 versie. De 2010 versie is op diverse punten verbeterd. (te vinden op de Microsoft site)

Over het algemeen zijn voornamelijk de positieve punten dat de totaalprijs voor Backup met DPM veel goedkoper (kan) uitvallen als je veel dagen op schijf wilt bewaren om te kunnen restoren.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!