onboard netwerkkaart overleden???

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:18
Ik had sinds korte tijd een probleem. Mijn onboard netwerkkaart (van asus a8n-e) gaf telkens de volgende meldingen:
xp: limited or no connectivity
win7: unidentified netwerk - no internet acces

Na het terugzetten van een oude backup heeft hij het weer enkele dagen gedaan en daarna hetzelfde probleem.

Hij geeft als ip aan 169.254.xxx.xxx i.p.v. de 162.168.1.xxx die hij via de router toegewezen zou moeten krijgen. Hij krijgt ook geen gateway toegewezen.

Heb op internet gezocht, maar geen oplossing kunnen vinden. Voornaamste reden van deze melding zou te maken hebben met bonjour, welke ik niet geinstalleerd heb.

Een oude losse netwerkkaart er in gezet en ik krijg gelijk een netwerkverbinding.

Wat reeds geprobeerd:
aan en uitzetten onboard nic (loste eerte paar keer problemen op maar nu niet meer).
verwijderen drivers en herinstalleren (inclusief bij herstart uitschakelen nic in bios)
bios reset (stroom en batterij ca. 5 minuten er uit gehad).

commando's
netsh int ip reset resetlog.txt

Iemand een idee of dit een te verhelpen fout is? Of is de onboard netwerkkaart gewoon defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
klinkt idd als een bekeken zaak...
heb je ook de nieuwste drivers al eens gerpobeerd?

probeer het eens met een live cd...

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Branden de ledjes bij de NIC wel? Statisch IP invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
Bedankt voor de reacties.

Vraag me niet wat nu gewerkt heeft. Eerst de hele middag lopen kloten en ineens lijkt hij weer te werken.

Het lijkt er op dat de met het insteken van de nieuwe kaart de instelling weer goed staan.

Hoop dat die het blijft doen en anders geven we nog een keer een schopje.

Zoals uit onderstaand bericht bijkt was dit geen permanente oplossing,

[ Voor 10% gewijzigd door Dickster op 04-07-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
Als voorlopige afsluiting.

Een tijdje lang een losse NIC in de PC gehad, welke gewoon netwerkverbinding gaf.

Vanmiddag nogmaals gezocht op internet. Op een ander forum vond ik de (bijna onbegrijpelijke) oplossing dat de PC een tijdje van de stroom af halen een oplossing zou kunnen bieden. Tot op heden lijkt dit te werken. Reeds een keer of 10 opgestart en hij werkt nog steeds.

Overigens werkt hij ook met een Linux live CD.

Voor de zekerheid toch maar een losse NIC van 1Gigabit besteld, voor het geval hij het weer begeeft.

Hoop dat hij het blijft doen en anders zal ik deze topic mogelijk nog een keer een schopje geven. Mocht iemand een daadwerkelijke oorzaak en oplossing weten verneem ik dat uiteraard graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
Helaas de losse netwerkkaart weer in de pc moeten doen.

Iemand nog een idee waar de daadwerkelijke oorzaak van deze fout ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 13:03
Misschien een wat risicovolle actie, maar is het idee om te kijken of je de firmware van moederbord kunt upgraden. Wellicht is het een bug in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

toch ga ik voor verloren zaak. Zo te zien heb je de meeste oplossingen al geprobeerd. En netwerkchips in consumentenpc's zijn wel een van de stabielere dingen in een pc, die bovendien een best eind zijn uitontwikkeld en over het algemeen niet al te veel bugs bevatten. Maargoed, dat is mijn ervaring. Als je plek hebt in je pc om een gigabit nic toe te voegen, zou ik het bij die oplossing laten. Je moederbord op RMA avontuur sturen kan ook zolang je garantie hebt, en duidelijk aangeeft wat er niet fatsoenlijk werkt. Maar dan ben je je moederbord voor langere tijd kwijt, en een berg werk aan het in en uitbouwen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zeker weten dat je niet toevallig de onboard NForce-Nic gebruikt en dat door een geintje in Windows ineens ActiveArmor is ingeschakeld?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
MAX3400 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:51:
Zeker weten dat je niet toevallig de onboard NForce-Nic gebruikt en dat door een geintje in Windows ineens ActiveArmor is ingeschakeld?
Hier ga ik eens naar kijken. Eens kijken wat "activeArmor" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
Wederom ter afsluiting. Active armor is voor zover ik kan vinden een stukje NVIDIA Software (onderdeel firewall!?!?), welke ik niet geinstalleerd heb, dus helaas zat hier niet de oplossing.

Inmiddels Gbit NIC gekocht en ik ben weer helemaal happy.
Pagina: 1