Verwijderd

Topicstarter
Wie helpt mij ?

Van de week mijn LG 42 SL9500 ontvangen,werkelijk superbeeld.
Kijk digitaal met Ziggo en een humax decoder.
Echter dit superbeeld verdwijnt zodra we het WK voetbal kijken.
De lijnen zijn niet strak te krijgen en als het beeld verplaats lijkt wel of er een soort waas op zit.
Zodra er wordt ingezoemd op een speler is het beeld weer scherp en de lijn ook.
Iemand bekend met dit probleem?

Ook als ik tv kijk en je drukt op de grote ronde OK knop van de afstandbediening verschijnt er informatie in het beeld.
AV-1 ,16:9(terwijl het beeld schermvullend is) en 50 Hz???
Hoe krijg ik dat naar 100Hz?

Groeten

Bas

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Het verhaal is me niet helemaal duidelijk. Je ondervindt dit probleem dus wanneer je naar het WK kijkt, maar heb je ook last van deze problemen bij andere programma's op dezelfde zender?

Overigens is je titel ook niet bijzonder geweldig gekozen. :'(

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-02 21:29
16:9 is normaal, dat is FULL HD resolutie.
50 Hz zou ook weinig uit moeten maken. Zijn zat televisies die maar 50 hz halen en toch scherp beeld hebben. Miss licht het aan je ontvangst? of miss zelfs drukte op het (tv) netwerk?

Verder kan ik je helaas niet helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik weet het dat de titel niet best is maar is ook meer uit frustratie.

Nee heb er verder geen last.
De lijnen lopen niet recht maar zijn geblokt en die blokjes staan dan schuin onder elkaar.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
NL-RaVeR schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:22:
16:9 is normaal, dat is FULL HD resolutie.
Haal jij nou werkelijk beeldverhouding en resolutie door elkaar? :X

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 19:24

Matis

Rubber Rocket

Het feit dat je beeld wazig wordt als er gepanned / gezoomed wordt, is niet heel vreemd. Immers moet de decoder, welke al redelijk geknepen is, alle wijzigingen proberen door te voeren met de minimale bandbreedte welke de kabelboeren uitgeven.
Daardoor kan er een waas (blurring) ontstaan wanneer er gepanned en/of gezoomed wordt. Bij een scene-overgang is het weer een ander verhaal.
Dit heeft niets met drukte op het netwerk oid te maken en de resolutie welke de kabelboeren aanbieden is altijd 50Hz. Je TV zou dit eventueel kunnen supersamplen naar 100Hz, maar dan gaat hij er beelden bijgokken. Dat kan er ook mee te maken hebben dat je die waas ziet.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:13
Heb kijk je SD of HD? En hoe zit je decoder aangesloten?

Daarnaast kunnen settings van je TV ook invloed hebben. Begin eens met alle beeldverbeteringmeuk eens uit te zetten.
Pagina: 1