condensatieproblemen > hele zooi dichtkitten?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
kheb wat problemen met condensatie. laatst een peltier 80 watt gekocht en pep66t met gasket kit. kan nu een celeron 566 op 950 krijgen :)

temp readings zijn zo'n 10c idle en 18 stressed.

ik heb alleen ZWARE condensatie problemen. ik heb de socket al daarvoor dichtgekit en achterkant helemaal dichtgelijmd met rubber erop. alleen ik krijg nog steeds waterdruppels op de socket zelf op de randen en tussen de proc en de socket, dus bij de pinnetjes. heb daardoor bijna me Geforce 2 omzeep geholpen. er was geloof ik wat water opgelekt en daardoor deed tie nix meer AARGH! |:(

volgende ochtend deed tie het gelukkig weer op eens. nou ben ik het echt helemaal zat en ik heb alle gasket shit er af gesloopt. nou is mijn idee om het hele zootje zo te monteren:
proc, coldplate, peltier, alpha pep66T.
en dan het hele zooitje dicht te kitten. specificaties van de kit zijn:
temp bestendig van -50c tot +150c.
blijft elastisch.
verwerkings temp 5c tot 40c.
hecht op metaal.
tis ook nog ongevoelig voor schimmel :P

nou wil ik wat weten:
heeft iemand dit al eens gedaan en wat zijn de ervaringen?

bij een peltier 80watt @ 60watt (12v) dan zijn de temp's zo'n 60 graden hete kant schat ik :?
blijft siliconen kit elastisch bij zulke temps, of wordt het een beetje stroperig/waterig.
tis uiteraard niet de bedoeling dat de kit van de slocket af loopt :P

als ik alles dichtkit, kan de warmte dan nog goed weg naar de coldplate > peltier etc.?

ik heb al met search gezocht en op wat andere webpagina's gekeken maar niet echt duidelijk antwoord gekregen.

weet iemand hier iets over??

Verwijderd

<specificaties van de kit zijn:
<temp bestendig van -50c tot +150c.
<blijft elastisch.
<verwerkings temp 5c tot 40c.
<hecht op metaal.
<tis ook nog ongevoelig voor schimmel :P
Hola!! pasop je moet Zuurvrije kit hebben!!
de kit wat jij het over hebt bevat Azijnzuur (tegen schimmel) azijnzuur geleid stroom! eb goed ook.

<nou wil ik wat weten:
<heeft iemand dit al eens gedaan en wat zijn <de ervaringen?

ja dus :)

<bij een peltier 80watt @ 60watt (12v) dan <zijn de temp's zo'n 60 graden hete kant <schat ik :?
<blijft siliconen kit elastisch bij zulke <temps, of wordt het een beetje <stroperig/waterig.
<tis uiteraard niet de bedoeling dat de kit
<van de slocket af loopt :P

nee kan het wel tegen

<als ik alles dichtkit, kan de warmte dan <nog goed weg naar de coldplate > peltier <etc.?
ja hoor maar het geleid niet goed warmte ... dus je moet die zooi er niet TUSSEN smeren...

voor de rest
silicone kit droogt met 1,5mm per dag!!
dus als jij een laag kit smeert van laten we zeggen 6mm dan mot je 4 dagen wachten met het aan zetten van je computer....

als silicone kit namelijk bevriest voor dat het gedroogd en hard(taai.. wat ever)...
hard het helemaal nooit meer uit en blijft het stroop... vooral gekleurde silicone heeft dit probleem... oppassen dus.....

weet iemand hier iets over??
[/quote]

• twiekert
  • Nu online
Op zaterdag 10 maart 2001 22:18 schreef MM_Zork het volgende:
Hola!! pasop je moet Zuurvrije kit hebben!!
de kit wat jij het over hebt bevat Azijnzuur (tegen schimmel) azijnzuur geleid stroom! eb goed ook.
aargh? hum ik heb die zooi al op de slocket gedaan. voordat ik de peltier binnen had, had ik al wat voorbereidingen gedaan. maarre nog geen last van vonken en rook gehad. :P
ik heb het wel eerst goed laten drogen, zit er dan nog azijn zuur in? ik heb het zelfs onder de socket gespoten en onder de processor in die open ruimte maar dus nog geen problemen gehad. dus geleid het ook nog als het helemaal gedroogd is ? ik heb er namelijk nu geen last van. in fact, ik heb nu de slocket in de pc zitten op dit moment, zonder peltier en coldplate dan. dus het werkt wel goed, en ja ik zie nu dat op de kit staat dat het op azijnzuur basis is. :P

update: ik heb net wat kit doorgemeten met een multimeter uiteeraard.
zelfs om een afstand van 0.5 mm, ongeveer dan, geleid het nog niet echt.. dus volgens mij wel veilig. hmm strax maar eens aa nbeginnen, kan het vanacht al effies drogen >:)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
update: ik heb net wat kit doorgemeten met een multimeter uiteeraard.
zelfs om een afstand van 0.5 mm, ongeveer dan, geleid het nog niet echt.. dus volgens mij wel veilig. hmm strax maar eens aa nbeginnen, kan het vanacht al effies drogen
Misschien geleid het wel niet goed, maar wat denk je wat dit gaat doen met al die mooie kleine metalen componentjes op je mobo?

Ik denk aan ROEST (en niet zo weinig ook).

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Kit en roets gaat wel meevallen. demontage zal echter een groter probleem woreen, zeker met een beetje kwaliteits kit. (polyurethaan)

Maar siliconen is te gebruiken. Enige nadeel: Waar eens siliconenkit heeft gezeten, hecht niets anders meer.

• twiekert
  • Nu online
ik heb ff oc-shop gemaild, met de vraag waar zij dat gasket rubber spul vandaan halen. zaak een beetje uitgelegd dat ik m'n gasket kit gemold had enzo, krijg ik een nieuwe gasket-kit opgestuurd voor nop! dat noem ik nou nog es service. :)

Verwijderd

zou ik het liever dicht purren als ik jou was, kit duurt heeeeeeeeeel lang met drogen. Pur is net zo irri als kit om weer weg te halen dus daarom moet je het niet laten. Oh ja en pur is ook nog goedkoper, voor 7 pietermannen kun je 20 liter purren.

• twiekert
  • Nu online
Op zondag 11 maart 2001 22:55 schreef d_maniac het volgende:
zou ik het liever dicht purren als ik jou was, kit duurt heeeeeeeeeel lang met drogen. Pur is net zo irri als kit om weer weg te halen dus daarom moet je het niet laten. Oh ja en pur is ook nog goedkoper, voor 7 pietermannen kun je 20 liter purren.
pur? purren? :?

sorry hoor maar WTF is pur? zegt me echt helemaal niks. waar kan je dat kopen?

Verwijderd

pur wordt verkocht in een spuitbus als pur-schuim en wordt gebruikt in de bouw als isolatie middel, het zet zich uit en word 4 keer zo groot met lucht ertussen. heel goed isolatiespul alleen lastig om eraf te halen. kost bij de gamma 7 gulden per spuitbus waarmee je 20 liter kunt purren, dus zo'n beetje je hele kast vol

• twiekert
  • Nu online
ah ja. nou snap ik wat je bedoeld. wist niet dat dat pur heette.
is ff in de winkel kijken.

Verwijderd

het is wel erg permanent, eraf halen is eigenlijk uitgesloten of een teringwerk hoe je het maar bekijkt. Dus als je dit doet bedenk goed dat je het zeker weet. Maar het is wel dicht als je dit doet.

• twiekert
  • Nu online
Op maandag 12 maart 2001 00:00 schreef d_maniac het volgende:
het is wel erg permanent, eraf halen is eigenlijk uitgesloten of een teringwerk hoe je het maar bekijkt. Dus als je dit doet bedenk goed dat je het zeker weet. Maar het is wel dicht als je dit doet.
ja dan wacht ik nog ff. tis wel de bedoeling dat ik m'n zelfgebouwde waterblok er over een maandje of wat nog wel op krijg :)
owja, zodra het zootje klaar is, waterblok zelfgemaakt enzo, da komen er fotows :P
Pagina: 1