www.casarodriguillo.com
Even een voorbeeld:

Rechtsbovenin zie je die blauwe jumper. (Rechtsonder de VGA poort)
[ Voor 56% gewijzigd door D4NG3R op 14-06-2010 18:14 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
ik heb een asus M3N78 mobo
www.casarodriguillo.com
balen
hier is de manual: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us
Gewoon de stekker eruit is af en toe niet zo handig. (bijv. na automatische power-down) Ik heb al eens eerder zo'n master slave gebeuren gemaakt en dat ging prima, echter andere pc en via ps2-poort.
Ik kwam nog wel iets tegen in de manual dat misschien iets aangeeft.
[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 14-06-2010 19:44 ]
www.casarodriguillo.com
of is dat gewoon stekker eruit
www.casarodriguillo.com
In de oude AT standaard had de voeding gewoon een echte netspanning schakelaar die je dan naar van voor in je kast leidde. Zo kon je hem "echt" uitzetten. Vandaar ook het "u kan nu de computer veilig uitschakelen" schermpje. Automatisch uitschakelen ging immers niet.
Een echte "hard off" is dus de schakelaar achter op de voeding omzetten, of de stroom onderbreken. Anders zit je met S5, en dus nog stroomverbruik.
Overigens is S3 standby, S4 hibernation, en S1 is een soort nutteloze stand waarin alleen de schijven en een stuk van de CPU uitgaan. S2 heb ik géén idee van
[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 14-06-2010 23:53 ]
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 09:13 ]
En zoiets wil je ook constant in je zicht hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:12:
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Zoiets misschien?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat heb ik hier met 2 Gigabyte plankjes, geen van beide heeft een optie/jumper om de 5v van de USB uit te schakelen wanneer de pc uit is.Pinin schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:06:
Is het mogelijk om de computer (vrijwel) volledig uit te schakelen als ik hem afsluit?
Ik merk dat er gewoon spanning op de usb poort blijft.
De bedoeling is om met een Solid state relais een voedings blok in/uit te schakelen. Soort master/slave
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Staat mooi naast het fraaie tft scherm en andere app. Bovendien we zitten op tweakers hier niet op viva-forumVerwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:12:
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Zoiets misschien?
www.casarodriguillo.com
Staat er dan geen optie in het BIOS, onder Power management vermoed ik...Raven schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:36:
[...]
Dat heb ik hier met 2 Gigabyte plankjes, geen van beide heeft een optie/jumper om de 5v van de USB uit te schakelen wanneer de pc uit is.
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dus ik ben gelukkig
www.casarodriguillo.com