Daar ben ik weer. Sommigen van jullie zullen mijn vorige thread nog wel herinneren. De thread is wat in de vergetelheid geraakt dus heb ik maar een nieuwe gemaakt. Het gaat dus nog steeds om het voortslepende USB probleem. Op willekeurige momenten vallen de achterste USB poorten gewoon uit terwijl de voorste twee nog gewoon werken. Op dat moment probeer ik dan windows af te sluiten op de nette manier door gewoon op de aan/uit knop te drukken. Windows sluit dan gewoon af, maar blijft steken bij het moment dat de pc eigenlijk uit zou moeten gaan. Er gebeurde helemaal niks, zelfs geen BSOD en die verschijnen over het algemeen na een minuutje of zo. Toen ik na ongeveer 2 tot 3 minuten wachten op de resetknop drukte, verwachtte ik het bekende menuutje van normaal starten, veilige modus etc te zien maar windows startte gewoon op. Daar maak ik dus uit op dat windows wel correct was afgesloten, maar dat de ACPI 'mechanisme' de pc niet uitschakelde.
Er is sinds het maken van de vorige en huidige topic heel wat gebeurd en geprobeerd. Ik heb dus al een andere muis en toetsenbord geprobeerd wat dus geen soelaas bood. Vervolgens heb ik ze ver uit elkaar op de USB aagesloten (ene op de bovenste poort en de andere op de onderste) wat dus ook niet werkte. Heb de nieuwste chipset drivers en ATK drivers geïnstalleerd en ook dat werkte niet. Heb de winkel gebeld, die zeiden om BIOS te flashen en als dat niet werkte Windows opnieuw te installeren. Heb dat dus beide gedaan en ook dat werkte niet. Vervolgens heb ik de pc teruggebracht voor reparatie en ik had hem binnen een week weer, met een nieuw moederbord. Maar zoals jullie al kunnen raden, is het probleem nog steeds niet verholpen. Ik denk niet dat dit een produktiefout is want dan waren wel meer mensen teruggekomen met hetzelfde probleem. De enige andere verdachten is het geheugen en de voeding. De winkel zei dat die 450w voeding meer dan voldoende was voor mijn systeem maar een vriend van me suggereerde dat als er op een lijn niet genoeg amperes worden geleverd dat er ook problemen op kunnen treden. Dus mijn vraag is: Hoeveel ampere wordt er normaliter per lijn geleverd? En welke onderdelen maken gebruik van welke lijn? De winkel bood me ook aan om of de voeding of het moederbord te vervangen maar aangezien het laatste niet werkte wil ik wel een andere voeding proberen, maar alleen als er duidelijke aanwijzingen zijn.
Specs:
Mainboard: Asus P7P55D Socket 1156
BIOS: American Megatrends BIOS v1610
CPU: Intel i5 750 @ 2.67Ghz
Memory: 4 GB RAM (2x Corsair XMS3 DDR3 1333Mhz 2Gb; P/N: CM3X2G1333C9)
HDD: Samsung HD F3 1TB 32MB cache SATAII
GPU: Club3D Radeon HD4670 1Gb DDR3
Er is sinds het maken van de vorige en huidige topic heel wat gebeurd en geprobeerd. Ik heb dus al een andere muis en toetsenbord geprobeerd wat dus geen soelaas bood. Vervolgens heb ik ze ver uit elkaar op de USB aagesloten (ene op de bovenste poort en de andere op de onderste) wat dus ook niet werkte. Heb de nieuwste chipset drivers en ATK drivers geïnstalleerd en ook dat werkte niet. Heb de winkel gebeld, die zeiden om BIOS te flashen en als dat niet werkte Windows opnieuw te installeren. Heb dat dus beide gedaan en ook dat werkte niet. Vervolgens heb ik de pc teruggebracht voor reparatie en ik had hem binnen een week weer, met een nieuw moederbord. Maar zoals jullie al kunnen raden, is het probleem nog steeds niet verholpen. Ik denk niet dat dit een produktiefout is want dan waren wel meer mensen teruggekomen met hetzelfde probleem. De enige andere verdachten is het geheugen en de voeding. De winkel zei dat die 450w voeding meer dan voldoende was voor mijn systeem maar een vriend van me suggereerde dat als er op een lijn niet genoeg amperes worden geleverd dat er ook problemen op kunnen treden. Dus mijn vraag is: Hoeveel ampere wordt er normaliter per lijn geleverd? En welke onderdelen maken gebruik van welke lijn? De winkel bood me ook aan om of de voeding of het moederbord te vervangen maar aangezien het laatste niet werkte wil ik wel een andere voeding proberen, maar alleen als er duidelijke aanwijzingen zijn.
Specs:
Mainboard: Asus P7P55D Socket 1156
BIOS: American Megatrends BIOS v1610
CPU: Intel i5 750 @ 2.67Ghz
Memory: 4 GB RAM (2x Corsair XMS3 DDR3 1333Mhz 2Gb; P/N: CM3X2G1333C9)
HDD: Samsung HD F3 1TB 32MB cache SATAII
GPU: Club3D Radeon HD4670 1Gb DDR3