Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een paar weken geleden een bestelling geplaatst bij PCHut. Vervolgens netjes via IDeal betaald en via de e-mail bevestiging van mijn order gekregen. En toen werd het stil...

Ik heb al een aantal mailtjes naar info@pchut.nl gestuurd en ook diverse malen getelefoneerd met het 0900-nummer dat op hun site staat. Maar er komt gewoon geen reactie! Het telefoongesprek wordt na de initiele welkomstboodschap automatisch afgebroken.

Dienstmededeling:

Om nodeloze onduidelijkheid en speculatie te voorkomen, zie de reactie van PcHut verderop in dit topic:
Verwijderd in "PCHut onbereikbaar"

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 13-11-2010 12:45 ]

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef even aan wanneer je contact hebt gezocht.

Verder zie ik in de ShR dat mensen via google een alternatief nummer hebben gevonden dat ook werkt. Misschien kun je dat nog even proberen.

Verder heb ik even je titel ingekort. Grote woorden zijn niet handig op een veel gelezen forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Er staat nu wel een melding op hun website.
In verband met drukte is PCHut momenteel moeilijk telefonisch bereikbaar! Wij verzoeken u te mailen, uw mail wordt zsm beantwoord!
Hartelijk dank voor uw begrip! Wij werken momenteel aan de oplevering en vulling van onze nieuwe webshop.
*knip* geen loze speculaties a.u.b., die kunnen erg schadelijk zijn voor shops.

[ Voor 26% gewijzigd door Orion84 op 14-06-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 23:03
Quote van de website van GSMhut / PChut

"In verband met drukte is PCHut momenteel moeilijk telefonisch bereikbaar! Wij verzoeken u te mailen, uw mail wordt zsm beantwoord!
Hartelijk dank voor uw begrip! Wij werken momenteel aan de oplevering en vulling van onze nieuwe webshop."

Denk dat het hier aan zal liggen. Er staat nog niks op internet over een eventuele faillissement. Hopelijk krijg je nog een mailtje of contact... kan me voorstellen dat je zo erg zenuwachtig wordt.

[edit] @ hieronder, excuses wist ik niet, dit stond alleen op hun website... :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Chiel340 op 14-06-2010 17:09 ]

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Geen speculaties dus. ;) Het beste kun je je eigen plan trekken. Als je inmiddels al een aantal weken aan het wachten bent, lijkt me dat je de koop het beste kunt ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
Ik had destijds ook problemen met de bereikbaarheid van PCHut. Wat bij mij enigsinds werkte, was het bellen van een andere (web)shop op hetzelfde vestigings-adres. Dat was tevens een lokaal nummer! Even googlen op het adres dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miyamoto schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:48:
Ik had destijds ook problemen met de bereikbaarheid van PCHut. Wat bij mij enigsinds werkte, was het bellen van een andere (web)shop op hetzelfde vestigings-adres. Dat was tevens een lokaal nummer! Even googlen op het adres dus ;)
Dat mag je ook gewoon hier plaatsen hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Even voor de beeldvorming, lzandman, wanneer ben je gaan mailen en hoe lang wacht je dus al op een reactie?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Ben je al langs geweest? Aangezien je volgens je profiel in Groningen woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tjonge, wat een reacties een woordje als "failliet" kan uitlokken...

Ik had de bestelling geplaatst op 24 mei. Er waren twee redenen om voor PCHut te kiezen: ten eerste zitten ze net als ik in Groningen, dus kon ik besparen op verzendkosten. Maar nog belangrijker vond ik dat ze volgens de website ten tijde van de bestelling een korte levertijd (3-5 dagen) op de artikelen hadden. Ik wilde snel aan de slag, vandaar.

Toen ik na anderhalve week nog niets van ze gehoord had, heb ik ze gebeld. Ik was verbaasd dat de telefoonverbinding werd verbroken. Heb toen de vraag via de e-mail verzonden. Daar kwam geen antwoord op. Toen heb ik op 10 juni nogmaals gemaild én gebeld, maar weer geen antwoord en telefonische verbinding werd ruwwege verbroken.

Toen de zaak maar even geëscaleerd en deze thread op GoT gepost. En dat heeft kennelijk geholpen, want de eigenaar reageerde gisteren opeens heel snel en de spullen zouden deze week klaar moeten liggen. Daarnaast staat er nu kennelijk een tekstje op hun website, waarin ze zeggen dat het druk is en dat ze de telefoon niet kunnen opnemen.
eX0duS schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:02:
*knip* geen loze speculaties a.u.b., die kunnen erg schadelijk zijn voor shops.
Tja, ik weet bijna zeker dat die melding gisterochtend nog niet op hun site stond (en de weken daarvoor al helemaal niet) en ze hadden dan toch ook gewoon een auto-responder op hun e-mail / telefoon kunnen zetten, waarin ze deze situatie uitlegden?

Kijk, al met al heb ik niet maanden hoeven te wachten, ofzo. Maar als je claimt dat je spullen binnen een paar dagen kunt leveren, dan moet je dat ook doen. Daarnaast is het erg vervelend als je als klant bij PCHut niet de huidige status van je order kunt opvragen. Als je daarnaast ook nog eens geen antwoord geeft op e-mails / telefoontjes, dan moet je niet raar opkijken als klanten zenuwachtig worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 15-06-2010 10:22 . Reden: naam eigenaar vervangen door "de eigenaar" ]

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als ik deze Shopreview mag geloven stond die mededeling er toch echt al een tijdje. Dus je claim dat ze dat er nu snel op hebben gezet klopt denk ik niet, maar dat neemt niet weg dat het inderdaad verre van handig is om als webshop slecht bereikbaar te zijn.

Overigens heb ik in je reactie even de naam van de eigenaar weggehaald, dat voegt weinig toe.

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 15-06-2010 10:22 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:08:
Tjonge, wat een reacties een woordje als "failliet" kan uitlokken...
Het is nogal een beladen term. Als je kijkt hoe panisch mensen kunnen reageren op geruchten omtrent faillissementen (denk aan DSB en die IJslandse bank) dan is het zaak om die term niet te snel te gebruiken. Dit kan voor de shop hele vervelende gevolgen hebben die soms niet te voorkomen zijn, zelfs als de zaken gewoon goed lopen.

Er is op dit moment dan ook geen indicatie dat de zaken bij PChut slecht gaan. Algemene tips die altijd van toepassing zijn, zijn:
Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten
http://tweakers.net/shopreview/4047/pchut-punt-nl.html

:)
Kijk, al met al heb ik niet maanden hoeven te wachten, ofzo. Maar als je claimt dat je spullen binnen een paar dagen kunt leveren, dan moet je dat ook doen. Daarnaast is het erg vervelend als je als klant bij PCHut niet de huidige status van je order kunt opvragen. Als je daarnaast ook nog eens geen antwoord geeft op e-mails / telefoontjes, dan moet je niet raar opkijken als klanten zenuwachtig worden.
Ik geef je even een tip voor de volgende keer: een voorraad indicatie van 3-5 dagen geeft aan dat de verkoper de spullen niet op voorraad heeft en afhankelijk is van de voorraadindicatie van de leverancier. In deze informatie kan eea mis zijn en daarnaast kan het zijn dat het niet economisch is voor de verkoper om voor één enkele order een bestelling te plaatsen bij de leverancier. In beide gevallen ben jij de klos. Voor de volgende keer is het een tip producten te bestellen die op voorraad zijn of anders vooraf contact op te nemen en duidelijk te informeren hoe lang het gaat duren (en geen genoegen nemen met "normaal 4 a 5 dagen").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

wij zijn druk bezig met de overgang naar onze nieuwe website! Daardoor lopen we momenteel wat vertraging op, wij hopen dit binnenkort rond te hebben zodat we ons volledig weer kunnen richten op de klantenservice.

Helaas werken we met een klein team waardoor we tegen dit soort problemen aanlopen.

Een voorproefje van de nieuwe website is te vinden op: http://www3.pchut.nl.

PCHut.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik wou ook even inhaken, hoewel dit een redelijk oud topic is.

Midden augustus een product bestel bij PC-hut.
mét aanbetaling van 25 €, omdat ik het product zelf afhaal :S maargoed.
Op de website stond duidelijk aangegeven dat ze tot 24-augustus onbereikbaar waren ivm vakantie ( oid )
dus dat wetende geen probleem.
een week na 24 augustus even kort gemaild over de bestelling, deze moest inderdaad nog bij de leverancier wegkomen, en was niet op voorraad.
Ik heb een extra product besteld, dat was geen probleem.
Medio September blijkt het eerste product niet bij de levering te zitten, maar het laatste product wel.
Ik heb afgesproken dat ik pas langskom, zodra alles binnen is.

in de weken daarna heb ik wekelijks geprobeerd mijn order 'warm' te houden, door een mailtje te sturen met de vraag naar de status van de bestelling.
met slechts de bevestiging dat ze het druk hadden, en onderbezet waren, werd ik daarmee afgeschoven, en toegezegd dat ik een smsje zou krijgen zodra de bestelling binnen komt.

nu wacht ik straks 2 maand op een product die ik elders wss in no-time binnen zou hebben, en PC hut praktisch onbereikbaar is.

Ook vind ik het erg jammer dat het zgn 0900 nummer nooit bereikbaar is, de vraag rijst of dit nummer uberhaubt in gebruik is bij PChut.
De enige vorm van "communicatie" is slechts de email. maar van Communicatie valt niet te spreken eigenlijk.

Ook onderstaande shop-review wijst uit dat het contact slecht is.

http://tweakers.net/shopreview/4047/pchut-punt-nl.html?Page=1#r_83450

Maarja, wat kan ik nu doen? Ligt PC hut op z'n gat ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Na wat mail conversatie overeen kunnen overeenkomen dat pc-hut mijn aanbetaling terugboekt.
dit omdat het niet gelukt is het bestelde te kunnen leveren.

helaas, maar toch enigzins een goede afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:07
Nou ik heb hier ook nog een bestelling lopen.

Feiten
vandaag 4 x gebeld : er wordt niet opgenomen verhaaltje over de belkosten daarna 30 seconden beltoon en dan wordt je eraf gegooid.
Sinds afgelopen vrijdag mails verstuurd : geen antwoord.
Vandaag nog eens in de webshop gekeken, het vreemde is dat er nu bij de meeste artikelen staat dat levering na 24 augustus 2010 plaatsvind :?

Misschien rij ik er morgen maar eens langs, geld terug.
Ik heb hier diverse spullen in het verleden besteld en geleverd gekregen zonder problemen.
Info 8-11-2010
Ook afgelopen vrijdag en vandaag diverse malen telefoon geprobeerd. Er wordt gewoon niet opgenomen,
Van de verstuurde mails is er niet 1 beantwoord.

[ Voor 13% gewijzigd door habbekrats op 08-11-2010 18:00 . Reden: zucht, wordt er een beetje moe van ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrpandie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 21:03
Ik zit nu al 2 maand te wachten op enig nieuws over men terugbetaling. Heb vorige week weer gemaild met alle gegevens betreffende de retour... en de 0900 nummer is niet bereikbaar vanuit Belgie , wat zowieso big fail is...

Volgens mij zijn ze op de fles en als het nog niet zo is en dan ist zekers voor weldra... dit is geen manier van zaken doen...

Hen altijd leuke deal gehad daar, maar er is nu iets serieus mis... website is ook zo goed als onbestaande...

Weer 200 euro naar de vaantjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
jrpandie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:18:[/b]
Ik zit nu al 2 maand te wachten op enig nieuws over men terugbetaling. Heb vorige week weer gemaild met alle gegevens betreffende de retour... en de 0900 nummer is niet bereikbaar vanuit Belgie , wat zowieso big fail is...
Maakt weinig uit ik heb vanaf verschillende telefoons zowel vast als mobiel geprobeerd te bellen. Je krijg een bandje met gesprekskosten 0,45 € /Min met een max van 7,00€ per gesprek. Dan wordt er zo te horen aan de geluiden doorgeschakeld. Dan naar ca 30 seconden wordt de verbinding verbroken.

Op mails wordt niet gereageerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fax al geprobeerd?

Verwijderd

yep, no reply... hangt een vies geurtje aan... misschien eens in de auto springen ( maar waarschijnlijk voor een gesloten deur staan )

• HyperTrophy
  • Niet online
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=pchut%20groningen&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

succes, hier is het, denk niet dat er 24/7 hier iemand is van pchut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
PcHut is gestopt met de online verkoop. Mocht u vragen hebben stuurt u dan een email.
Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een melding gedaan naar het PW team. Dank voor het melden in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Ik heb inmiddels een email gestuurd naar PChut met het verzoek het vooruitbetaalde bedrag z.s.m terug te storten. Aangezien ze er mee stoppen (en waarschijnlijk niet failliet) ga ik er maar even vanuit dat alles netjes afgehandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik wou er ook al langsrijden, maar op hun oude adres zaten ze niet meer en het nieuwe adres is een garagebox van boxcenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wonder boven wonder reply gehad vandaag :

Beste,

zeer zeker niet! We zijn gestopt met de online verkoop van de onderdelen aan particulieren . Uw retouraanvraag is gewoon in behandeling.

Met vriendelijke groet,

*snip* NAW gegevens
PcHut.nl

let op! Deze mail is mobiel verzonden.

-origineel bericht-
Onderwerp: Terugstortingsvraag
Van: "Albrecht" *snip* NAW gegevens
Datum: 12-11-2010 22:40

Hallo,

Geen idee wat : "is gestopt met online verkoop" voor ons achterblijvende klanten inhoudt. Betekent dit dan een faillissement ? Wordt het bedrag van men openstaande order terug gestort ? Vindt het erg sneu want jullie hadden een leuke shop met een erg veelzijdige lineup.

Order nr : 14xxxxx81, betreffende Asus Rampage Extreme, besteld op 29/xx/2010. Totaal bedrag van 2xx euro.

Heb al 2 maal het retourformulier opgestuurd, helaas geen reply

Met vriendelijke groeten Albrecht

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mensen,

wij zijn gestopt met de online verkoop via onze website en zijn zeer zeker niet failliet.

Wij hebben de keuze gemaakt te stoppen met de online verkoop; alle lopende orders worden afgehandeld door uit te leveren of de betaling retour te storten.

Een ieder kan er op vertrouwen dat een eventueel tegoed teruggestort wordt; ook blijven we gewoon aanspreekpunt voor het afhandelen van eventuele RMA aanvragen.

Met vriendelijke groet,

PcHut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 10:19:
Beste Mensen,

wij zijn gestopt met de online verkoop via onze website en zijn zeer zeker niet failliet.

Wij hebben de keuze gemaakt te stoppen met de online verkoop; alle lopende orders worden afgehandeld door uit te leveren of de betaling retour te storten.

Een ieder kan er op vertrouwen dat een eventueel tegoed teruggestort wordt; ook blijven we gewoon aanspreekpunt voor het afhandelen van eventuele RMA aanvragen.

Met vriendelijke groet,

PcHut
Op welke manier gaat PChut verder, qua verkoop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrpandie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 21:03
waarschijnlijk alleen groothandel... Heb niks meer gehoord sinds vorige week :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13
Aanspreekpunt met Rma?? :?
Dacht het toch niet, ze reageren zo goed als niet, heb hier verkeerde harde schijven bij mijn Nas server.
Hun hadden namelijk de verkeerde schijven geadviseerd..
Dus misschien maar beter dat ze gestopt zijn, zo blijven de betere shops over...
Pagina: 1