Finland wil meeliften op open draadloos privénetwerk legalis

Pagina: 1
Acties:

• Roland684
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2023
Google translate lijkt mij geen geweldige bron voor een artikel...
Maar buiten dat heeft de t.net-auteur misschien met een verkeerde verwachting het artikel gelezen, want ik zie in de (vertaalde) bron helemaal niets vermeld over 'illegale activiteiten via het netwerk'.
Het stukje over 'een soortgelijke trend in Duitsland' is volgens mij helemaal niet soortgelijk, maar juist compleet ongerelateerd.

Volgens mij is het een enorme spraakverwarring/vertaalverwarring hier en gaat het helemaal niet over illegale zaken, zoals in de laatste alinea gesteld wordt en waar het gros van de reacties over gaat, maar over overlast door overbelaste netwerken.

De strekking van het artikel is dus helemaal niet dat de eigenaar van het netwerk verantwoordelijk wordt gehouden voor de inhoud van de communicatie, maar dat de eigenaar van het netwerk verantwoordelijk is voor het correct functioneren van zijn eigen netwerk. De overlast die je bewust of onbewust veroorzaakt bij de eigenaar van het netwerk door gebruik te maken van het open netwerk, wordt dus niet langer strafbaar.

Simpel gevalletje: Als jij last hebt van iemand op jouw netwerk, moet je die persoon gewoon niet toelaten op je netwerk. Dat is immers tegenwoordig prima te regelen. De overlast wordt dus jouw verantwoordelijkheid, niet de schuld van de argeloze bezoeker.