Ned 1, 2 en 3 ontvangen in buitenland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Beste mensen,

Op zaterdag 11 juli ga ik op vakantie naar Frankrijk. Mocht het nu zo zijn dat Nederland in de finale komt (wat ik wel hoop) dan wil ik natuurlijk wel deze uitzending kunnen ontvangen. Ook zou het leuk zijn om de tour de france te kunnen ontvangen op locatie. Internet is helaas niet aanwezig op locatie, alhoewel, het is grof duur om dat draadloos te ontvangen.

Ik heb al wat gezocht op het forum en ook google al wat afgezocht. Ik weet inmiddels dat ned 1, daar waar het op uitgezonden wordt, te ontvangen moet zijn (free to air) alleen weet ik niet of dat ook in Frankrijk te ontvangen is.

Dan heb ik nog wat nodig om het op te bekijken. Ik heb de beschikking over een laptop of een tv. Ik heb al wat gelezen over een dvd-t ontvanger en iets met USB maar wat ik nu toch moet hebben is mij volledig onduidelijk.

Wie weet hoe ik te werk moet gaan of op welke manier het wel te ontvangen is. Heb ook wel eens wat gehoord over een mini sataliet die ned 1, 2 en 3 kan ontvangen. Ik ben daar niet in thuis maar misschien is een menig geen die mij meer kan vertellen.

Alvast bedankt!

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

ook in frankrijk wordt de finale uitgezonden hoor. Evenals de tour.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:55
Denk niet dat je via DVB-T in Frankrijk Nederland 1 kan ontvangen, maar er is vast wel een Franse zender in de lucht te ontvangen die de finale uitzendt. Anders ga je toch gewoon in een cafe zitten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Het probleem is ook niet dat het niet uitgezonden wordt, maar we willen het gewoon, mits mogelijk, ontvangen op locatie en het liefst met nederlands commentaar. Daarom deze vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het conbineren van de beelden van de Franse TV + Nederlandse (wereld)radio geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nederland haalt de finale niet. Niets om je zorgen over te maken, en anders had je je vakantie maar beter moeten plannen. Waar je al niet een probleem van kan maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 14-06-2010 16:28 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:26:
Is het conbineren van de beelden van de Franse TV + Nederlandse (wereld)radio geen idee?
Heb ik ook al overna gedacht en dat zal de optie denk ik ook zijn als er niks anders mogelijk is! bedankt voor het meedenken alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:28:
Nederland haalt de finale niet. Niets om je zorgen over te maken, en anders had je je vakantie maar beter moeten plannen. Waar je al niet een probleem van kan maken.
Jammer dat er zo gereageerd wordt, ik vraag gewoon fatsoenlijk wat en als je dan alleen dit soort opmerkingen kan plaatsen heb ik liever dat je niks zegt! Het is niet dat ik me er druk over maak, zou leuk zijn als het kan.

Ander nog toevoegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:41

bonfie

De enige manier die ik kan bedenken is een pakketje van http://www.canaldigitaal.nl/ aanschaffen.

De rest is alleen in Nederland te krijgen (ik bedoel daarmee kabel (DVB-c) en DVB-t).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:52
Jep, de enige manier is een recreatieset aanschaffen van Canal Digitaal met daarin een schotel, lnb, ontvanger, bekabeling, smartcard en driepoot om de schotel op te plaatsen.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Oke, en wat gaat zoiets kosten? Zie alleen prijzen uit 2006 staan op internet, is zoiets er uberhaupt nog?

Heb er nu een gezien van € 260, is dat echt de ondergrens ja? Dan wordt het toch een goedkoper alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bij karwei/praxis/gamma aka elke grote bouwmarkt + media markt hebben ze van die schotelsetjes staan speciaal voor de camping. Je hebt al een complete set ZONDER smartcard ontvanger (met een normale ontvanger dus) voor ong 80 euro. Ned 1,2,3 zijn FTA dus die kan je gewoon met de Astra sat ontvangen zonder moeilijk te doen met canaal digitaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Megamind op 14-06-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:19
Je kan het ook tweedehands kopen, schotel kost ongeveer 15, LNB 5 euro, campingsteun 15, ontvanger 60, smartcard 60, met wat geluk goedkoper. Totaal ongeveer 155 euro :)

Of bovenstaande set idd maar dan heb je dus alleen NL1,2,3 (maar goed, daar ging het ook om)

[ Voor 22% gewijzigd door maarud op 14-06-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Als je echt een Nederlandse zender wilt kijken zul je toch aan de schotel TV moeten. Anders inderdaad een DVB-T stickje voor de laptop (of een DVB-T SCART ontvanger) en dan een wereldontvanger voor de Nederlandse audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Megamind schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:16:
Bij karwei/praxis/gamma aka elke grote bouwmarkt + media markt hebben ze van die schotelsetjes staan speciaal voor de camping. Je hebt al een complete set ZONDER smartcard ontvanger (met een normale ontvanger dus) voor ong 80 euro. Ned 1,2,3 zijn FTA dus die kan je gewoon met de Astra sat ontvangen zonder moeilijk te doen met canaal digitaal.
Dus als ik het goed begrijp heb ik dan alles compleet (sataliet, kabels & ontvanger) en kan in nederland 1, 2 en 3 gewoon ontvangen?

Dan kan ik altijd nog eens besluiten om eventueel een ontvanger met smartcard te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Nee. Nederland 1,2 en 3 zijn niet ongecodeerd via Canal Digitaal te ontvangen.

Je hebt in ieder geval een ontvanger en smartcard nodig. Volgens mij is dat ook tegenwoordig nog voldoende (je hebt geen abo met maandelijkse kosten nodig), maar een FTA ontvanger gaat niet werken voor NL123

[18:43]: Yup, alleen eenmalige registratie van smartcard (29,95) is voldoende. Bron

[ Voor 58% gewijzigd door Maestro op 14-06-2010 18:42 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Megamind schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:16:
'

Niet dus NL 1,2 en 3 zijn niet FTA op de schotel. Dit omdat ze geen controle hebben waar het gekeken wordt wat je met digitenne wel hebt.

Alleen BVN TV is FTA.

Dus je zal aan een CD abonnement moeten ben ik bang.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
cactusman schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:40:
[...]

'

Niet dus NL 1,2 en 3 zijn niet FTA op de schotel. Dit omdat ze geen controle hebben waar het gekeken wordt wat je met digitenne wel hebt.

Alleen BVN TV is FTA.

Dus je zal aan een CD abonnement moeten ben ik bang.
Ik zie het ja, ik dacht dat die nogsteeds FTA waren, maar ze zijn nu Irdeto 2 & Mediaguard 2 & Viaccess 4.0 geworden. Dan nog heb je encoders vanaf 99 euro nieuw.

[ Voor 4% gewijzigd door Megamind op 14-06-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:27
BBC is wel FTA, dus mocht je het met engels commentaar kunnen stellen dan is dat nog een mogelijkheid, Moet je wel even op de juiste sateliet richten, volgens mij Astra 28.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Dus, ik heb nodig: Dat pakketje van praxis/karwei en daarnaast een smartcard ontvanger en een smartcard zelf?

Wat voor ontvanger heb ik dan weer nodig? Of hebben jullie een overzicht van alles wat ik nodig heb? Ik ben wel bang dat het erg duur wordt maar rond de 100/120 euro moet nog wel te overzien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 14:52
Kom gezellig bij mij kijken :+ (zit dan in bretange).
-on topic- Je kan het mischien ook streamen in het lokale internet cafe. Hoewel me dat niet optimaal lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
sjaakwortel schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:48:
Kom gezellig bij mij kijken :+(zit dan in bretange).
-on topic- Je kan het mischien ook streamen in het lokale internet cafe. Hoewel me dat niet optimaal lijkt.
Is te overwege, ruim 600 km... Ik kies toch voor een andere optie;)!

Internet cafe is misschien een idee.. ben alleen bang dat ze het niet leuk gaan vinden als we met 8 man binnen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Met 100/120 euro red je het niet ben ik bang, de meeste setjes zijn toch al snel 200-300 euro.

Zie http://www.ziezotec.nl/sa...-complete-campingset.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Samenvattend: Wat je nodig hebt om in 't buitenland te kijken is 't volgende:

Ontvanger
Schotel met LNB
kabel
TV en stroom :+

Als je het via Nederland 1 wil volgen, heb je een ontvanger nodig waar een smartcard in kan en dus die smartcard. Wil je 't via BBC volgen, dan is een FTA ontvanger voldoende. Zijn een stukje goedkoper.

Schotel met LNB moet lukken voor een tientje of 5-6. Een FTA ontvanger ligt rond dezelfde prijs, een ontvanger met 'cardreader' is er vanaf zo'n 100 euro. Misschien kom je een gebruikt ding op Marktplaats tegen voor wat minder.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Collega van me zweert dat hij al een paar keer NL1 op een DVB-T stick in Frankrijk heeft gekeken.
Ik haal ook ff zo'n stickie. Anders is er altijd wel een andere zender, niet Nederlandstalig die het ook uitzendt.

Hah! Zit zelfs HD bij zo te zien!
Wikipedia: Digital terrestrial television

Moet je daar weer een andere stick voor hebben toevallig?

[ Voor 34% gewijzigd door UltraSub op 14-06-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Maestro schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:05:
Samenvattend: Wat je nodig hebt om in 't buitenland te kijken is 't volgende:

Ontvanger
Schotel met LNB
kabel
TV en stroom :+

Als je het via Nederland 1 wil volgen, heb je een ontvanger nodig waar een smartcard in kan en dus die smartcard. Wil je 't via BBC volgen, dan is een FTA ontvanger voldoende. Zijn een stukje goedkoper.

Schotel met LNB moet lukken voor een tientje of 5-6. Een FTA ontvanger ligt rond dezelfde prijs, een ontvanger met 'cardreader' is er vanaf zo'n 100 euro. Misschien kom je een gebruikt ding op Marktplaats tegen voor wat minder.
Hartelijk dank, ik ga er eens naar kijken. Ben een stuk wijzer dan 5 uur geleden!

Morgen maar eens even naar de lokale dealer toe, die heeft misschien nog wel wat liggen wat ik voor weinig kan meenemen/huren, ik weet nu wat ik moet vragen!

Bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
UltraSub schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:54:
Collega van me zweert dat hij al een paar keer NL1 op een DVB-T stick in Frankrijk heeft gekeken.
Ik haal ook ff zo'n stickie. Anders is er altijd wel een andere zender, niet Nederlandstalig die het ook uitzendt.

Hah! Zit zelfs HD bij zo te zien!
Wikipedia: Digital terrestrial television

Moet je daar weer een andere stick voor hebben toevallig?
NL1 kan echt niet, ik heb zelf ervaring met een DVB-T stickje gebruiken in Frankrijk, en ik heb echt geen NL1 gezien. Zal dus ook wel schotel o.i.d. zijn.

En die HD zenders kun je volgens mij ook gewoon met je DVB-T stickje ontvangen als hij dat ondersteund (en dat ondersteunen ze volgens mij allemaal wel als je stickje niet te oud is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ThinkPadd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:48:
[...]

NL1 kan echt niet, ik heb zelf ervaring met een DVB-T stickje gebruiken in Frankrijk, en ik heb echt geen NL1 gezien. Zal dus ook wel schotel o.i.d. zijn.
Nope, was écht DVB-T. Was wel maar 1x ooit gelukt rond Parijs ergens. Maar ik begrijp wat je bedoeld, ik zeg ook dat kan niet, je bent gek :+
En die HD zenders kun je volgens mij ook gewoon met je DVB-T stickje ontvangen als hij dat ondersteund (en dat ondersteunen ze volgens mij allemaal wel als je stickje niet te oud is)
Das mooi. Straks stokje halen ergens bij de MM of zo (als ze ze weer hebben, gisteren was alles overal uitverkocht.. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Die bij deal-extreme zijn volgens mij ook wel prima, maar ik ga vanmiddag ook even langs de MM om te kijken!

Denk toch dat de goedkoopste optie een DVB-T stick is met wereldontavnger voor nederlands commentaar..

We gaan het zien, anders plukken we BBC uit de lucht en luister en kijken we engels tv, de beelden zijn toch allemaal van de FIFA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Waar halen jullie vandaan dat de publieke zenders via DVB-T in HD te ontvangen zijn? Google resultaten leveren niets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Linkje niet gelezen? :)
Staat toch echt dat ze 4 zenders in HD aanbieden.
1. Of dat zo is, geen idee, maar het staat er wel.
2. Daar staat nergens dat dat publieke zenders zijn, dus dat is ook niet gezegd.

Enige wat ik zei was: "Zit zelfs HD bij zo te zien" :+
Pagina: 1