Ik probeer met mijn webapplicatie verbinding te maken met een remote database server (postgresl op ubuntu server 9.10).
Bij het verbinden krijg ik de volgende melding:"SSL error: block type is not 01"
Echer als ik boot in windows, wordt de verbinding wel opgezet. Ik heb dus het vermoeden dat het een probleem met Kubuntu is. Overigens kan ik met PGAdmin3 wel verbinding maken met de databaseserver.
Het betekend dus:
- Firewall is open
- SSL (van PGSQL) op server staat uit (eerst maar eens zonder)
Ik heb ook een problemen met verbinden op DNS-naam. Als ik mbv putty verbinding probeer te maken werkt dit niet op DNS naam maar wel op IP (in windows werkt beide).
Wat kan ik doen om dit te onderzoeken of is iemand hiermee bekend?
Bij het verbinden krijg ik de volgende melding:"SSL error: block type is not 01"
Echer als ik boot in windows, wordt de verbinding wel opgezet. Ik heb dus het vermoeden dat het een probleem met Kubuntu is. Overigens kan ik met PGAdmin3 wel verbinding maken met de databaseserver.
Het betekend dus:
- Firewall is open
- SSL (van PGSQL) op server staat uit (eerst maar eens zonder)
Ik heb ook een problemen met verbinden op DNS-naam. Als ik mbv putty verbinding probeer te maken werkt dit niet op DNS naam maar wel op IP (in windows werkt beide).
Wat kan ik doen om dit te onderzoeken of is iemand hiermee bekend?
"Chaos kan niet uit de hand lopen"