Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

probleempje met mijn pc

Pagina: 1
Acties:

• jasper199069
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-11 14:23
Goedendag beste tweakers ;),

Ik zit al een paar dagen met het probleem dat mijn computer zich zomaar uitzettijdens de opstart procedure.
laatst een nieuwe voeding erin gezet omdat ik dacht dat het probleem hieraan lag (aangezien dat deze voeding al aardig oud was en problemen had met de voltages) dit zonder succes. Ook het geheugen is goed getest.

zouden jullie misschien mij kunnen verlichten over dit probleempje

met vriendelijke groet,

Jasper

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Een paar vraagjes:
- Waar valt hij uit? Is hij Windows al aan het laden of gebeurd het daarvoor?
- Wat versta je onder 'het geheugen is goed getest'?

Het kan nu nog vrij veel zijn. Een verrotte windows installatie of iets van hardware wat niet lekker werkt.

Desktop | Server | Laptop

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 12:40
Gaat de computer niet meer vanzelf uit als die eenmaal opgestart is?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 15:06

DarkSide

theres no place like ::1

wat is de temp van de proc? Wordt deze niet te warm? Heb je al opgestart met alleen het minimale aangesloten? Dus 1 HD, 1 geheugen bankje, en evt Graka (onboard kan ook).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Heb je dit topic al stap voor stap gevolgd?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Harde schijven en brakke aansluitingen kunnen ook een rol spelen, met de faq moet je alles wel kunnen testen...

Ene wat doet je pc met bijvoorbeeld een (k)Ubuntu live cd, start de pc dan wel door?

[ Voor 16% gewijzigd door BAS80 op 14-06-2010 14:52 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• jasper199069
Hartelijk bedankt voor alle reacties :)

even antwoord geven op de net gestelde vragen:
- als windows is opgestart blijft hij gewoon zonder verdere problemen draaien.
- en een paar dagen geleden heb ik het geheugen nog getest met memtest86

Hartelijk dank nogmaals

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Probeer wel even volledig antwoord te geven op alle vragen die gesteld worden. Geef vooral aan wat je hebt getest n.a.v. de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en wat daarvan de uitslag is.

Je geeft nu wel heel summiere beschrijvingen, het kan echt vanalles zijn. Met behulp van de troubleshooter moet je al aardig wat weg kunnen strepen en gerichter kunnen zoeken.

Rail Away!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
een run van 15 minuten met memtest zegt dus niets, vandaar de vraag hoe je het geheugen getest hebt. Hoe lang heb je memtest laten draaien? Om enigzins een beeld te krijgen moet je hem minimaal 8 uur aan laten staan bijvoorbeeld. Daarnaast geef je nog niet aan waar hij uitvalt en wat er daarna gebeurd. Wellicht dat een overzicht van de componenten ook geen overbodige luxe zou zijn.

De meeste mensen hier zijn echt wel bereid om een poging te doen je de goede kant op te helpen maar dan zal je wel de vragen moeten beantwoorden ;)

Desktop | Server | Laptop

• jasper199069
Nieuwe ontwikkeling xD

ik heb bij deze pc geprobeert het geheugen te vervangen aangezien dat een collega van mij zij dat dit misschien aan het geheugen kon liggen.

geheugen vervangen en even later aangezet daarna begon deze piepjes gegeven. dus ik het orginele geheugen weer terug geplaatst op de hoop dat deze piepjes zouden verdwijenen. dit was niet het geval

ik dus opgezocht wat deze piepjes konde betekenen en dit blijkt uit de piepjes dat het de voeding is wat nagenoeg onmogelijk is aangezien een andere pc wel met deze voeding opstart zonder problemen

zou het kunnen zijn dat het moederbord kapot is?
en of dit misschien met een bios-update te verhelpen valt? (als ik de pc op een of andere manier aan de praat zie te krijgen)

met vriendelijke groet,

jasper

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

jasper199069 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:06:
Nieuwe ontwikkeling xD

ik heb bij deze pc geprobeert het geheugen te vervangen aangezien dat een collega van mij zij dat dit misschien aan het geheugen kon liggen.

geheugen vervangen en even later aangezet daarna begon deze piepjes gegeven. dus ik het orginele geheugen weer terug geplaatst op de hoop dat deze piepjes zouden verdwijenen. dit was niet het geval

ik dus opgezocht wat deze piepjes konde betekenen en dit blijkt uit de piepjes dat het de voeding is wat nagenoeg onmogelijk is aangezien een andere pc wel met deze voeding opstart zonder problemen

zou het kunnen zijn dat het moederbord kapot is?
en of dit misschien met een bios-update te verhelpen valt? (als ik de pc op een of andere manier aan de praat zie te krijgen)

met vriendelijke groet,

jasper
Zet eens een andere voeding in je "kapotte" pc, en check of je stekkrs echt goed zijn aangesloten.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• jasper199069
w4rguy schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:07:
[...]

Zet eens een andere voeding in je "kapotte" pc, en check of je stekkrs echt goed zijn aangesloten.
mijn excuses dit had ik nog niet verteld dit is namelijk ook al gebeurt ook zonder succes helaas (dezelfde piepjes bleven aanhouden)

Verwijderd

Je weet zeker dat het de voeding is? Wat voor een soort piepjes krijg je te horen?
Wat ook wel eens het probleem kan zijn: Haal het werkgeheugen er eens uit en blaas eens door de geheugen banken.
Als je de pc aanzet gaan dan alle hardware checks goed of blijft de pc even hangen?
Wat voor eensoort piepjes zijn het?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2010 16:30 ]

• jasper199069
het zijn lange piepjes doe constant door blijven gaan het enige vreemde wat het is is dat deze zijn gekomen nadat ik het geheugen veranderd heb. en het oude geheugen terugzetten heeft ook geen succes.....
Pagina: 1