Beste Tweakers,
Wat is de bedoeling:
De server logboeken moet s'morgens doorgestuurd worden voor controle.
Wat heb ik gedaan:
Ik heb een geplande taak aangemaakt met daarin de gewenste instellingen om het log bestand door te sturen.
Alles lijkt te werken, behalve dat de bijlage meegestuurd word.
De email komt wel binnen op het juiste email adress maar zonder bijlage. Dit is wel toegevoegd in de instellingen.
Waar de bijlage vandaan gehaald word: %SystemRoot%\System32\Winevt\Logs\System.evtx
Wanneer ik hiervan C:\Windows\System32\Winevt\Logs\System.evtx maak dan werkt het niet en krijg ik rechten problemen.
In de logboeken zie ik niet voorbij komen dat er iets geweigerd is of dat er iets fout gaat.
Screenshot:

De vraag:
Ik wil dit toch graag in de bijlage hebben en het verzonden hebben.
Is dit ook de juiste wijze waarop het uitgevoerd moet worden of is hier een andere oplossing voor?
Bedankt voor jullie tijd,
Gr, Jack
Wat is de bedoeling:
De server logboeken moet s'morgens doorgestuurd worden voor controle.
Wat heb ik gedaan:
Ik heb een geplande taak aangemaakt met daarin de gewenste instellingen om het log bestand door te sturen.
Alles lijkt te werken, behalve dat de bijlage meegestuurd word.
De email komt wel binnen op het juiste email adress maar zonder bijlage. Dit is wel toegevoegd in de instellingen.
Waar de bijlage vandaan gehaald word: %SystemRoot%\System32\Winevt\Logs\System.evtx
Wanneer ik hiervan C:\Windows\System32\Winevt\Logs\System.evtx maak dan werkt het niet en krijg ik rechten problemen.
In de logboeken zie ik niet voorbij komen dat er iets geweigerd is of dat er iets fout gaat.
Screenshot:

De vraag:
Ik wil dit toch graag in de bijlage hebben en het verzonden hebben.
Is dit ook de juiste wijze waarop het uitgevoerd moet worden of is hier een andere oplossing voor?
Bedankt voor jullie tijd,
Gr, Jack