Netwerkkabel werkt niet (CAT 6)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
Hallo,

Om een beetje overzicht te houden verwijs ik jullie naar dit topic: Patchkabel CAT6 maken
Ik heb dus een 100 meter patchkabel CAT 6 S/STP aangelegd en RJ-45 plugjes erop gezet. Tenet even met een kabeltester getest of alles het deed en alle 8 de lampjes gingen branden aan beide kanten. Stop ik de ene kant in de switch en de andere in mijn laptop dan krijg ik signaal door. Hoe gek is dat? Ik ben dus wel weer een stap verder maar loop weer tegen een probleem op. Kan dit de lengte van de kabel zijn of een breuk? Lijkt me sterk want anders had de kabeltester dit wel aangegeven..
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

aders ook GOED aangesloten ? (volgorde)

[ Voor 16% gewijzigd door w4rguy op 14-06-2010 13:03 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Effe nieuwe plugjes erop zetten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je probeert 't tussen twee switches te doen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Nee het is niet tussen twee switches, gewoon van switch naar pc. Connectors zijn toch goed en aders ook als alle lampjes gaan branden.. Een breuk kan het ook niet zijn volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goedkope kabeltesters controleren niet de volgorde van de aders. Heb je de juiste volgorde aangehouden zoals ook vermeld in de FAQ :?

[ Voor 47% gewijzigd door Equator op 14-06-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
En ik heb de oplossing! Gewoon simpel weg een stuk van de kabel afgeknipt en daarna deed die het wel, had gelijk internet.. Blijkbaar was de verbinding te traag voor het lange stuk.. Bedankt alsnog! En nee het lag niet aan de volgorde want dat maakt ook biks uit als ze maar aan beide kanten gelijk zijn.. Ik ben heel wat wijzer geworden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ChrisAB schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:48:
En ik heb de oplossing! Gewoon simpel weg een stuk van de kabel afgeknipt en daarna deed die het wel, had gelijk internet.. Blijkbaar was de verbinding te traag voor het lange stuk.. Bedankt alsnog! En nee het lag niet aan de volgorde want dat maakt ook biks uit als ze maar aan beide kanten gelijk zijn.. Ik ben heel wat wijzer geworden! :)
:F

dat maakt dus juist wel uit, en wanneer ga je dat merken ?
Juist, bij de langere lengte's ;)

Meer info Wikipedia: Twisted pair

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 14-06-2010 20:02 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ChrisAB schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:48:
En nee het lag niet aan de volgorde want dat maakt ook biks uit als ze maar aan beide kanten gelijk zijn..
In je vorige topic is volgens mij toch echt meerdere malen expliciet verteld (en ik heb 't zelf notabene nog eens met hoofdletters en alles gedaan) dat dat toch echt HEEL BELANGRIJK is. Niet voor niets is het ook in dit topic het eerste dat je gevraagd is.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 14-06-2010 20:03 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Ja oké zo kan je het ook zien. Maar wel vreemd dat 100 meter het gewoon niet deed. Is het dan je verbinding die te traag is of ligt het aan je connectoren (met de kabeltester gaf die met 100 meter gewoon alle aders goed door) alleen geen verbinding met internet. Voor de volgende keer weet ik wel gelijk waar ik het moet zoeken.. Dus bij deze blijkt maar weer, hoe korter hoe beter.. Nu nog mooi weg werken en dan ben ik klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
De aders waren GOED aangesloten! Het probleem is verholpen door een stuk van de kabel af te knippen, ongeveer zo'n 30 meter. En het lag dus niet aan de plugs maar aan de lengte! Maar dit topic kan van mij op slot. Allemaal bedankt, super dat ik zo snel word geholpen (wat eigenlijk altijd zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op korte stukken is de overspraak minder. Daarom is het ook zo belangrijk om de juiste kleurcode aan te houden. Doe je dit niet krijg je te veel overspraak en doet ie het niet.

UTP mag maximaal 100 meter zijn. Kan ook zijn dat dit je probleem was.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ChrisAB schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:03:
Ja oké zo kan je het ook zien. Maar wel vreemd dat 100 meter het gewoon niet deed. Is het dan je verbinding die te traag is of ligt het aan je connectoren (met de kabeltester gaf die met 100 meter gewoon alle aders goed door) alleen geen verbinding met internet. Voor de volgende keer weet ik wel gelijk waar ik het moet zoeken.. Dus bij deze blijkt maar weer, hoe korter hoe beter.. Nu nog mooi weg werken en dan ben ik klaar!
Je bent echt een ongelovelijk eigenwijs stuk vreten.
De lengte is max 100meter, mits je de stekkers in de goede volgorde knijpt.

Het is niet hoe korter hoe beter. Straks heb je een andere netwerkkaart, apparaat, of switch op die stekker die net iets minder gevoelig is en dan doet die het mischien ook niet meer. En dan post je weer een topic hier. apparaat A werkt wel en B niet. De kabel is goed want die werkt met A, wat is er mis met apparaat B.

Dus of ophouden met kletskoek te verkopen, of knijp de stekkers gewoon goed zodat je in de toekomst zeker weten geen problemen hebt.

Iperf

Pagina: 1