meerdere nic's op mn laptopje?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
ik heb hier een laptopje met 2 pcmcia slots erin. kan ik nou ook 2 nic's erin stoppen [en evt nog zon usb network adapter die ik nog heb]?

ik heb er win98se op draaien. [celly533 strax met 192mb] ik zou het wel geinig vinden om hem mee te nemen naar lans als fileservertje en gameserver. alleen die hd is nogal sloom.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja, je kunt in elk PCMCIA slot een netwerkkaart doen. Heb er zelf ook mee gewerkt en dat gaat perfect. Veel harddisken van laptops zijn idd. niet erg snel.

En ook nog een USB network adapter? Weet niet of je een apparte USB aansluiting op je laptop hebt? Indien ja dan kun je het gewoon aansluiten, als je een USB aansluiting via een PCMCIA converter hebt dan kan dat natuurlijk niet omdat je maar 2 X PCMCIA hebt.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:24
Lijkt me geen enkel probleem, een "normale" PC werkt ook met meerdere NIC's en een laptop is feitelijk niets anders...

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
ik heb een usb aansluiting in de achterkant dus dat moet geen probleem zijn. zon laptopje is natuurlijk een perfecte gameserver. lekker klein. stabiel [de mijne IIG wel :-)] en nou dus ook uitbreidbaar door een soort van hot-swap met netwerkkaarten en usb artikelen. alleen errug jammer van de langzame harddisk. want een gameserver draaien terwijl er met 100mbit ge-leeched word op een andere nic lijkt me niet leuk voor de mensen in de game-server.