Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Post1986
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 03-06-2014
Mensen,

Ik heb een vraag over de Desire die ik nu een paar dagen in mijn bezit heb. Op internet vind ik verschillende sites om HTC Sense uit te schakelen, zoals:

http://www.androidplanet....droid-toestellen-van-htc/

http://www.androidworld.n...htc-desire-een-nexus-one/

Echter, lukt dit bij mijn Desire niet. Hoe kan dat?

Ik heb al even kort rondgekeken in de andere topics, maar heb nog niet echt een antwoord kunnen vinden.

Zijn er andere mogelijkheden om de HTC Sense uit te schakelen?

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 08:13
Dit is in het algemene Desire topic al meermaals besproken...

Wat je kan proberen is een alternatieve Launcher te installeren, zoals bijv. ADW of LauncherPro. Dat dan alsnog op de achtergrond wellicht wat Sense-dingen doordraaien is wat anders.

Nickname does not reflect reality

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Vertel eens wat er gebeurd als je het probeert. Zo op afstand kunnen wij natuurlijk niet zeggen waarom het niet lukt.

• Post1986
@Brad Pitt: Ik snap dat er alternatieve launcher geinstalleerd kan worden, maar het gaat er bij mij om waarom het bij mijn Desire niet volgens de "handleidingen" die hierboven zijn gepost werkt.

@Moderator: Wanneer ik de standaardwaarden wis en vervolgens op de home knop druk krijg ik niet de vraag met welke applicatie ik de actie wil uitvoeren (zoals volgens de bovengenoemde sites wel zou moeten).

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
quote:
Post1986 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:57:
@Brad Pitt: Ik snap dat er alternatieve launcher geinstalleerd kan worden, maar het gaat er bij mij om waarom het bij mijn Desire niet volgens de "handleidingen" die hierboven zijn gepost werkt.

@Moderator: Wanneer ik de standaardwaarden wis en vervolgens op de home knop druk krijg ik niet de vraag met welke applicatie ik de actie wil uitvoeren (zoals volgens de bovengenoemde sites wel zou moeten).
Het kan niet omdat er enkel de Sense-launcher is meegeleverd met de consumententoestellen. Jouw handleidingen zijn/waren van toepassing op review-/pre-productiemodellen...

offtopic:
Dit is al tig keer besproken in het Desire-topic.

Cadezo wijzigde deze reactie 14-06-2010 12:05 (8%)

• Gugger
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22-09 14:32
Is dat wel zo? Volgens mij moet altijd de standaard Android Launcher ook op een toestel staan. Dat is op mijn Legend tenminste wel het geval? Die valt ook niet te verwijderen namelijk.

Ik zou de app Home Switcher uit de market downloaden. Met die app. kun je handmatig je standaard launcher instellen.

http://www.androlib.com/a...oid-homeswitcher-qEw.aspx

Gugger wijzigde deze reactie 14-06-2010 23:10 (50%)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Mocht je de Nexus One-launcher willen, gebruik dan deze tutorial van Androidworld (deze werkt wel): http://www.androidworld.n...ce-op-de-htc-desirevideo/

• Post1986
Ik gebruik inmiddels Launcherpro. Dit werkt echt perfect.

@Cadezo: Dat ziet er trouwens ook goed uit, thnx!

Ik denk dat ik nu wel het antwoord heb gekregen. Het blijkt dus dat het uitzetten van HTC Sense niet kan zonder een app te installeren. De "handleidingen"die ik dus in de eerste post noemde zijn dus niet van toepassing op consumententoestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ossieboy
  • Laatst online: 09-08-2014
Hey mensen, ben nieuw hier.

Heeft iemand die werkende manier van Androidworld al uitgeprobeerd?
(Heb namelijk zelf nog geen Desire, eind zomervakantie pas :( )

Wilde namelijk weten of je dan ook het standaard Vanilla-Android lockscreen krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:
ossieboy schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:00:
Hey mensen, ben nieuw hier.

Heeft iemand die werkende manier van Androidworld al uitgeprobeerd?
(Heb namelijk zelf nog geen Desire, eind zomervakantie pas :( )

Wilde namelijk weten of je dan ook het standaard Vanilla-Android lockscreen krijgt.
Als je de launcher aanpast blijft je lockscreen ongewijzigd op de Desire.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ossieboy
Jammer, iig bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
quote:
Lockbot Pro schijnt wel je lockscreen aan te passen, maar volgens mij werkt deze momenteel nog niet echt vlekkeloos.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ossieboy
Zal hem eens bekijken. Wil namelijk ADW launcher froyo style icm N1 lockscreen. Btw, lockbot free doet het kunstje toch ook gewoon?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik gebruik LauncherPro i.c.m. de standaard Sense lockscreen. Ik heb lockbot nooit geprobeerd aangezien ik las dat veel mensen er destijds problemen mee hadden. Geen idee hoe Lockbot zich nu gedraagd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 162481
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-09-2012
Hier ook LauncherPro. Net wel even de Nexus One Launcher geprobeerd. Het enige wat wel mooi is dat is die 3D app launcher, mooi uitgewerkt _/-\o_

LauncherPro heeft ook iets wat er op lijkt maar dan start of versleep ik om de haverklap icoontjes weg dus dat is irritant. De standaardinstellingen zonder 3D werkt echter wel perfect dus dan gebruik ik die wel.

Die Nexus One 3D app Launcher werkt ook mooi. (Ik had niet anders verwacht).

Edit:
Om mij onbekende reden heb ik nu geen "last" meer met de 3D-app Launcher/Drawer van LauncherPro.
Ik kon het niet laten om het nog een keer te proberen en wat ik ook probeer....het is verdwenen.
Anderen hadden dit ook met mijn telefoon dus het was geen suggestie of 'sparkling electrical fingertips'.
Affijn, dit wilde ik er nog even bijzetten.

162481 wijzigde deze reactie 05-07-2010 15:28 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord.Bachus
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 16-01-2014
Waarom zou je Sense willen uitschakelen?
Er zijn volgens mij veel meer mensen opzoek naar manieren om Sense te draaien op niet HTC phones.

• NPV8
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11-01-2012
Gisteren mijn Desire ontvangen. Precies hetzelfde probleem als de Topic starter. Home Switcher ook geprobeerd, maar dat werkt ook niet (alleen de Sense Launcher staat in de lijst). Ik zal Launcherpro eens proberen. Maar blijft Sense evengoed actief op de achtergrond als je voor de standaard Android Launcher kiest?

Wat gebeurt er eigenlijk als je HTC Sense verwijderd via Settings - Applications?

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:23

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Wil je een Desire zonder Sense, dan zul je hem moeten rooten en er een kale Android 2.2 op moeten flashen. Op je standaard Desire zal Sense altijd blijven meedraaien, ongeacht de launcher die je gebruikt.

You've mistaken me for someone who really cares.

• NPV8
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11-01-2012
Dan laten we het er nog maar even op, want ik ga een telefoon van 2 dagen oud niet rooten. Het zal wel komen door mijn ervaring met de HTC Touch Pro dat ik van die HTC Interface af wil. Ik moet zeggen dat de Desire een verademing is.

• Carpento
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Ik vind Sense totaal niet vergelijkbaar met Touchflow 3D wat ze op de TouchPro hadden draaien. Daar liep het inderdaad voor geen meter maar Sense loopt in mijn beleving een stuk soepeler :)

Heb zelf een HTC Hero (Android 2.1) en vrouwlief sinds kort een Desire (ook nog 2.1). Beide loopt goed, de Desire nog duidelijk beter zelfs als de Hero ;)

Mijn idee: wen er aan, zo slecht is Sense niet imho.

Wees in geen ding bezorgd

• MaryAnn
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-08-2011
ik krijg zomaar spontaan vanuit het niets de volgende melding op mijn Desire: HTC Sense activiteit reageert niet. Mijn telefoon reageert vervolgens helemaal nergens meer op. Help! Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:23

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Hallo MaryAnn, welkom op GoT :)

Op dit moment reageer je in een topic van een jaar oud dat weinig te maken heeft met je probleem. Je kunt het beste reageren in het HTC Desire - Deel 7, daar heb je de meeste kan op een juiste oplossing. Geef dan ook aan wat je al zelf hebt gedaan om het probleem op te lossen. Nog veel plezier op GoT, ik doe hier een slot op.

You've mistaken me for someone who really cares.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Android

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True